Close menu

Ny pris til 7-Elevens “Kaffekontrollør”

Interesseorganisasjonen for interaktiv markedsføring (INMA) har kåret 7-Eleven-appen “Kaffekontrolløren” til vinner av reklamekonkurransen Sølvtaggen for mars i år.

19.04.2013 07:00

– Internt har dette tatt helt av, og det er utrolig gøy at appen nå også blir premiert med Sølvtaggen. Vi har kommet opp i over 22.000 anmeldelser, noe som ikke bare viser at vi har klart å skape en vane hos de som bruker appen, men også at det interne engasjementet og konkurransen mellom kioskene fortsetter. Vi retter en stor takk til byrået DIST, sier en fornøyd markedssjef for 7-Eleven Jan Yngve Holen.

Modig kampanje
7-Eleven Norge mottok også prisen «Årets Innovasjon» for samme kampanje, under en internasjonal samling for Reitan Convenience tidligere denne måneden, fordi den involverer kundene på en unik måte.
– All heder til 7-Eleven som ble med på en idé som inviterer hele Norge til å bli Mystery Shoppers og dermed sette produktet sitt på prøve. Du skal ha ganske mye selvtillit for å si ja til det. Samtidig visste jo både vi og 7-Eleven at Caffè Rosso hadde langt høyere kvalitet enn det mange trodde. Noe resultatene viser med all tydelighet, sa Eirik Sørensen, som sammen med Finn Knudsen, Petter Gulli og Eldar Skylstad har utviklet appen.

Øvrige bidragsytere er Bespoke, Apphuset, Liquid Barcodes, Animasjonsdepartementet, Isobar og Notch.

Juryens begrunnelse
Kaffekontrolløren gir forbrukerne mulighet til å rangere kvaliteten på hver eneste kopp kaffe på sin lokale 7-Eleven, som takk får kontrollørene hver femte kopp gratis. Informasjonen ble offentliggjort i appen, i kiosken og på nettet i bannere og på kampanjesider.

Juryen lar seg begeistre over denne smarte og gjennomførte kampanjen. Ikke bare ser alle flatene veldig bra ut, og bryter med det tradisjonelle, støyende visuelle språket man ofte ser i kategorien, men det er også en rekke smarte drivere og forskjellige målsettinger som det leveres godt på. Kundene får opplevelsen av at 7-Eleven er fokuserte på å holde god kvalitet på sin kaffe og at de ønsker tilbakemeldinger. Kundene blir også presentert for en rekke argumenter og historier underveis som understøtter dette. I tillegg er det inkorporert et "lojalitesprogram" med hver femte kopp gratis, som er passe diskré presentert som en "belønning" heller enn enda et klippekort for gratis kaffe.

Videre tror juryen at kampanjen har hatt god effekt også internt hos 7-Eleven, både som initiativ for å heve sin egen kvalitet, men også rett og slett som en bevisstgjøring på rengjøring, vedlikehold og salget av kaffe. Videre er det fint å se en såpass stor aktør som 7-Eleven "innrømme" utfordringer med ett av sine produkter. - Ærlighet varer kanskje ikke alltid lengst i all typer kommunikasjon, men dette er etter juryens mening ett slikt tilfelle, uttaler juryleder Christian Westerberg Thoresen, som gjorde midlertidig comeback som juryleder denne måneden.

Når i tillegg resultatene for kampanjen fremstår som veldig gode, er det ikke mange feil å finne. Nok et eksempel på en renskåret og enkel idé som er forvaltet grundig og gjennomført i forskjellige flater som spiller godt på sine egne premisser, og som da samlet sett får en bred og sterk gjennomslagskraft.

 

Om Sølvtaggen
- Sølvtaggen er en norsk reklamekonkurranse for gode og kreative løsninger på Internett
- Sølvtaggen arrangeres av Interesseorganisasjonen for interaktiv markedsføring (INMA), og deles ut av en jury hver måned.
- Målet for Sølvtaggen er å fremme den gode ideen og kreative løsninger for interaktive kampanjer for å synliggjøre interaktiv reklame for bransjen og vise hvilke muligheter nettreklame kan gi.

 

Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen.

Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel på 15,6 prosent i Axfood og 6,1 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent
som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 71 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap. 

Amalie Knudsen
  • Title:Kommunikasjonsrådgiver, REMA 1000
  • Mobile:+47 926 66 262
  • E-mail:Amalie.Knudsen[at]rema.no

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

11.05.2025 22:07

PoMo offentliggjør kommende utstillingsprogram, med store separatutstillinger av Pablo Picasso og Louise Bourgeois.

PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...

Pressrelease

11.05.2025 22:07

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

11.05.2025 22:07

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

11.05.2025 22:07

Etablerer ekspertråd for bruk av kunstig intelligens

Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...

Pressrelease

11.05.2025 22:07

REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven inngår strategisk partnerskap med Danish Golf

Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...

Pressrelease

11.05.2025 22:07

Årsresultat 2024 - Vekst og investeringer for fremtiden

2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 46 000 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO