Gulltagg til 7-Elevens “Kaffekontrollør”

7-Elevens kampanje “Kaffekontrolløren” stakk i går kveld av med den gjeve reklameprisen Årets Gulltagg 2013 i kategorien Reputation.

26.04.2013 07:00

- Kaffekontrolløren har vært en braksuksess, både internt og overfor våre kunder. Den har virkelig skapt engasjement, og vi blir ikke mindre stolte når kampanjen først blir premiert med en Sølvtagg for mars, og nå med selveste Gulltaggen 2013. Det er en unik og god kampanje som er utviklet av et svært dyktig team, og vi kunne ikke vært mer fornøyde, sier markedssjef for 7-Eleven Jan Yngve Holen. 

Tøff konkurranse 
“Kaffekontrolløren” ble utropt som vinner i en av kåringens fem hovedkategorier; Reputation. Kategorien skal belønne arbeider som bygger sympati og preferanse for å gi avsenderen en tydelig posisjon, og gjerne styrke deres omdømme. Blant konkurrentene var over 40 andre nominerte kampanjer, fra blant annet NorgesGruppen, Norwegian, IKEA og Statoil.

- Dette er utrolig gøy for både 7-Eleven og teamet bak appen, Eirik Sørensen, Finn Knudsen, Petter Gulli og Eldar Skylstad. Det var mange sterke konkurrenter i denne kategorien, men “Kaffekontrolløren” trakk det lengste strået denne gangen. Vi retter en stor takk til utformere, kjøpmenn og medarbeidere, som har samhandlet om å gjøre kampanjen suksessfull, sier Holen.

Øvrige vinnere fra gårsdagens kåring er Rune Paulseth (Årets Ærespris), Kaizervirus (Grand Prix, Activation, Attention og Relation), Geox Amphibiox (Information), Variable Brain Design (Årets Sølvtagg), og Forsbergs Skola (Student Work Award). 

Fagsterk jury
Kaffekontrolløren er en app som gir forbrukerne mulighet til å rangere kvaliteten på hver eneste kopp kaffe på sin lokale 7-Eleven. Den har utløst både internt engasjement og konkurranse mellom kioskene, og flere enn 22.000 kaffekunder har bidratt med sine rangeringer.

Juryen som utropte “Kaffekontrolløren” til vinner bestod av sjef for digital strategi i Phd China, Lars Bjørge (juryleder), markedssjef i Easybring, Kei Toyomasu, markedsdirektør i Finn.no, Janne Jacobsen, daglig leder i iProspect, Magne Uppmann, byråleder i Spre, Stian Lyberg, kreativ direktør og partner i Anorak, Jens Petter Aarhus, konsulent i Try/Apt, Linda Kling, kreativ direktør i Mediafront, Mathias Friis og kreativ leder og partner i Jimmy Royale, Anders Aakre.

Om Gulltaggen
Gulltaggen skal inspirere bransjen til å lage digitale virkemidler som løser kommunikasjonsoppgaver på en innovativ måte – slik at de skaper resultater og stolthet, både i Norge og resten av verden, og premierer de som er best til å utnytte ulike digitale virkemidler.

Gulltaggen deles ut i fem hovedkategorier: Information, Attention, Reputation, Activation og Relation.

Det deles også ut fire spesialpriser: Nordisk Studentarbeid, Årets Sølvtagg, Gulltaggen Ærespris og Grand Prix.

Amalie Knudsen
  • Title:Kommunikasjonsrådgiver, REMA 1000
  • Mobile:+47 926 66 262
  • E-mail:Amalie.Knudsen[at]rema.no

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

Uno-X Mobility sitt lag til Tour de France er klart

Med stor glede mottok Uno-X Mobility i januar nok en invitasjon til Tour de France. I dag er det med stolthet vi presenterer rytterne på det...

Pressrelease

Nå starter elektrifiseringen av tungtransporten i nord

REMA Distribusjon AS ruller ut de første el-lastebilene samt bidrar til et bedre ladenettverk for elektrisk tungtransport i nord sammen med Uno-X.

Pressrelease

Årsresultater 2023 - Vekst og investeringer for fremtiden

2023 var et år med solid drift, omsetningsvekst og investeringer. Etter et år preget av sterk konkurranse, global inflasjon og fortsatt uro i...

Pressrelease

Uno-X Mobility kjøper Tungbil Lading AS

For å raskere kunne møte våre kunders og samfunnets behov for mer bærekraftig tungtransport har Uno-X Mobility kjøpt selskapet Tungbil Lading AS....

Pressrelease

UTENOMJORDISK MAGI PÅ TRØNDERSK JORD

Om under et år åpner Nye Hjorten Teater, et splitter nytt, privateid folketeater midt i hjertet av Trondheim sentrum. Teatrets initiativtaker er...

Pressrelease

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025.

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025. Kanalen skal sammen med Britannia Hotel...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 44 101 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO