Gulltagg til 7-Elevens “Kaffekontrollør”
7-Elevens kampanje “Kaffekontrolløren” stakk i går kveld av med den gjeve reklameprisen Årets Gulltagg 2013 i kategorien Reputation.
26.04.2013 07:00
- Kaffekontrolløren har vært en braksuksess, både internt og overfor våre kunder. Den har virkelig skapt engasjement, og vi blir ikke mindre stolte når kampanjen først blir premiert med en Sølvtagg for mars, og nå med selveste Gulltaggen 2013. Det er en unik og god kampanje som er utviklet av et svært dyktig team, og vi kunne ikke vært mer fornøyde, sier markedssjef for 7-Eleven Jan Yngve Holen.
Tøff konkurranse
“Kaffekontrolløren” ble utropt som vinner i en av kåringens fem hovedkategorier; Reputation. Kategorien skal belønne arbeider som bygger sympati og preferanse for å gi avsenderen en tydelig posisjon, og gjerne styrke deres omdømme. Blant konkurrentene var over 40 andre nominerte kampanjer, fra blant annet NorgesGruppen, Norwegian, IKEA og Statoil.
- Dette er utrolig gøy for både 7-Eleven og teamet bak appen, Eirik Sørensen, Finn Knudsen, Petter Gulli og Eldar Skylstad. Det var mange sterke konkurrenter i denne kategorien, men “Kaffekontrolløren” trakk det lengste strået denne gangen. Vi retter en stor takk til utformere, kjøpmenn og medarbeidere, som har samhandlet om å gjøre kampanjen suksessfull, sier Holen.
Øvrige vinnere fra gårsdagens kåring er Rune Paulseth (Årets Ærespris), Kaizervirus (Grand Prix, Activation, Attention og Relation), Geox Amphibiox (Information), Variable Brain Design (Årets Sølvtagg), og Forsbergs Skola (Student Work Award).
Fagsterk jury
Kaffekontrolløren er en app som gir forbrukerne mulighet til å rangere kvaliteten på hver eneste kopp kaffe på sin lokale 7-Eleven. Den har utløst både internt engasjement og konkurranse mellom kioskene, og flere enn 22.000 kaffekunder har bidratt med sine rangeringer.
Juryen som utropte “Kaffekontrolløren” til vinner bestod av sjef for digital strategi i Phd China, Lars Bjørge (juryleder), markedssjef i Easybring, Kei Toyomasu, markedsdirektør i Finn.no, Janne Jacobsen, daglig leder i iProspect, Magne Uppmann, byråleder i Spre, Stian Lyberg, kreativ direktør og partner i Anorak, Jens Petter Aarhus, konsulent i Try/Apt, Linda Kling, kreativ direktør i Mediafront, Mathias Friis og kreativ leder og partner i Jimmy Royale, Anders Aakre.
Om Gulltaggen
Gulltaggen skal inspirere bransjen til å lage digitale virkemidler som løser kommunikasjonsoppgaver på en innovativ måte – slik at de skaper resultater og stolthet, både i Norge og resten av verden, og premierer de som er best til å utnytte ulike digitale virkemidler.
Gulltaggen deles ut i fem hovedkategorier: Information, Attention, Reputation, Activation og Relation.
Det deles også ut fire spesialpriser: Nordisk Studentarbeid, Årets Sølvtagg, Gulltaggen Ærespris og Grand Prix.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
12.05.2025 15:10
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...
Pressrelease
12.05.2025 15:10
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
12.05.2025 15:10
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
12.05.2025 15:10
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
Pressrelease
12.05.2025 15:10
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...
Pressrelease
12.05.2025 15:10
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...
OUR VALUES