Eksporterer verdier med stor suksess

Reitangruppens verdier blir i løpet av året skrevet i stein i syv europeiske land - bokstavelig talt. I dag avduket Odd og Magnus Reitan verdisteinen i Stockholm, til applaus fra flere hundre av sine svenske medarbeidere.

14.06.2013 07:00

- Denne steinen er et symbol på kjernen i alt det Reitangruppen står for, og det gleder meg enormt å vite at vi i dag har høykompetente medarbeidere med sterke indre verdier i alle land vi er representert i, sa administrerende direktør for Reitan Convenience, Magnus Reitan, under avdukingen i Stockholm i dag.
Reitangruppen har hatt verdisteiner i Trondheim, Oslo og København i flere år, og den nye verdisteinen er plassert utenfor servicekontoret til Reitan Convenience Sverige i Stockholm. En tilsvarende stein ble avduket i Latvia forrige uke, og over sommeren står Finland, Estland og Litauen for tur. Målet er å ha en verdistein ved alle servicekontorene til Reitan Convenience i syv land.  

Europas nest største
Fra den spede begynnelsen til Odd Reitan, med én butikk og store ambisjoner, har det helnorske familiefirmaet vokst til et selskap med flere virksomheter i Norden og Baltikum. Med fjorårets oppkjøp av over 1.000 kiosker i Finland, Estland og Litauen, ble datterselskapet Reitan Convenience Europas nest største aktør innen servicehandel. Reitan-verdiene er ledende for driften også i utlandet.

- Reitangruppen med sine forretningsområder skal være et bunnsolid, verdidrevet selskap, og da er det naturlig å markere dette med tydelige symboler også utenfor Norges grenser. I sammenheng med verdisteinene oversettes vår egen filosofibok til syv språk, og det holdes jevnlige filosofi- og verdikurs for våre 34.000 kjøpmenn og medarbeidere. Verdiene skal ligge til grunn for alt vi sier og gjør, uavhengig av hvor vi er, sier administrerende direktør i Reitan Convenience, Magnus Reitan.

Reitangruppens verdigrunnlag
Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Verdibasert lederskap er en del av Reitangruppens filosofi, og verdigrunnlagene er styrende for selskapets holdninger og adferd.


1. Vi rendyrker bedriftens forretningsidè

2. Vi holder høy forretningsmoral

3. Vi skal være gjeldfri

4. Vi skal motivere til vinnerkultur

5. Vi tenker positivt og offensivt

6. Vi snakker med hverandre - ikke om hverandre

7. Kunden er vår øverste sjef

8. Vi vil ha det morsomt og lønnsomt


Om Reitan Convenience

Reitan Convenience er med merkenavnene Narvesen, 7-Eleven, Pressbyrån, R-kioski og Lietuvos  Spauda markedsledende i samtlige syv land, og har til sammen 2.500 utsalgssteder i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Latvia. Litauen og Estland. 

Totalt med forretningsområdene REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X og Reitan Eiendom, har Reitangruppen 4.000 utsalgssteder og sysselsetter 34.000 mennesker. 


Bilde: 
Fra venstre: Administrerende direktør i Reitan Convenience Sverige, Magnus Carlsson, administrerende direktør i Reitan Convenience, Magnus Reitan og colonialmajor Odd Reitan under avdukingen av verdisteinen i Stockholm onsdag.

Amalie Knudsen
  • Title:Kommunikasjonsrådgiver, REMA 1000
  • Mobile:+47 926 66 262
  • E-mail:Amalie.Knudsen[at]rema.no

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

Reitan Retail søker seks ledertraineer

Høsten 2024 skal vi ønske seks nye ledertraineer velkommen til Reitan Retail. Vurderer du å søke på programmet og er nysgjerrig på hvordan det er å...

Pressrelease

Storsatsing på handelseiendom fra Reitan Eiendom

REBUS Handelseiendom AS er en ny storsatsning fra Reitan Eiendom som har som ambisjon å bli det ledende eiendomshuset på handelseiendom. Selskapet...

Pressrelease

E C Dahls Eiendom kjøper Entra sin eiendomsportefølje i Trondheim.

E C Dahls Eiendom har inngått en intensjonsavtale om kjøp av Entra sin eiendomsportefølje i Trondheim. Dette kjøpet er en del av E C Dahls Eiendoms...

Pressrelease

Thor Hushovd blir General Manager for Uno-X Mobility Cycling

Thor Hushovd har en enestående bakgrunn og personlighet til å lede Uno-X Mobility Cycling gjennom de neste stegene laget ønsker å ta i den...

Pressrelease

Inngår unikt norsk samarbeid om å produsere brød med lavere karbonfotavtrykk

Reitan Retail, Norgesmøllene, Felleskjøpet Agri og Yara går sammen for å produsere brød med lavere karbonavtrykk basert på norsk havre.

Pressrelease

Uno-X Mobility klare for Tour de France 2024

Uno-X Mobility er nok en gang invitert til å sykle herrenes Tour de France, verdens største sykkelritt. Når laget står på startstreken i Firenze er...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 44 101 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO