Eksporterer verdier med stor suksess

14.06.2013 07:00

Reitangruppens verdier blir i løpet av året skrevet i stein i syv europeiske land - bokstavelig talt. I dag avduket Odd og Magnus Reitan verdisteinen i Stockholm, til applaus fra flere hundre av sine svenske medarbeidere.

Amalie Knudsen
Tittel:Kommunikasjonsrådgiver, REMA 1000
Mobil:+47 926 66 262
E-post:Amalie.Knudsen@rema.no

- Denne steinen er et symbol på kjernen i alt det Reitangruppen står for, og det gleder meg enormt å vite at vi i dag har høykompetente medarbeidere med sterke indre verdier i alle land vi er representert i, sa administrerende direktør for Reitan Convenience, Magnus Reitan, under avdukingen i Stockholm i dag.
Reitangruppen har hatt verdisteiner i Trondheim, Oslo og København i flere år, og den nye verdisteinen er plassert utenfor servicekontoret til Reitan Convenience Sverige i Stockholm. En tilsvarende stein ble avduket i Latvia forrige uke, og over sommeren står Finland, Estland og Litauen for tur. Målet er å ha en verdistein ved alle servicekontorene til Reitan Convenience i syv land.  

Europas nest største
Fra den spede begynnelsen til Odd Reitan, med én butikk og store ambisjoner, har det helnorske familiefirmaet vokst til et selskap med flere virksomheter i Norden og Baltikum. Med fjorårets oppkjøp av over 1.000 kiosker i Finland, Estland og Litauen, ble datterselskapet Reitan Convenience Europas nest største aktør innen servicehandel. Reitan-verdiene er ledende for driften også i utlandet.

- Reitangruppen med sine forretningsområder skal være et bunnsolid, verdidrevet selskap, og da er det naturlig å markere dette med tydelige symboler også utenfor Norges grenser. I sammenheng med verdisteinene oversettes vår egen filosofibok til syv språk, og det holdes jevnlige filosofi- og verdikurs for våre 34.000 kjøpmenn og medarbeidere. Verdiene skal ligge til grunn for alt vi sier og gjør, uavhengig av hvor vi er, sier administrerende direktør i Reitan Convenience, Magnus Reitan.

Reitangruppens verdigrunnlag
Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Verdibasert lederskap er en del av Reitangruppens filosofi, og verdigrunnlagene er styrende for selskapets holdninger og adferd.


1. Vi rendyrker bedriftens forretningsidè

2. Vi holder høy forretningsmoral

3. Vi skal være gjeldfri

4. Vi skal motivere til vinnerkultur

5. Vi tenker positivt og offensivt

6. Vi snakker med hverandre - ikke om hverandre

7. Kunden er vår øverste sjef

8. Vi vil ha det morsomt og lønnsomt


Om Reitan Convenience

Reitan Convenience er med merkenavnene Narvesen, 7-Eleven, Pressbyrån, R-kioski og Lietuvos  Spauda markedsledende i samtlige syv land, og har til sammen 2.500 utsalgssteder i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Latvia. Litauen og Estland. 

Totalt med forretningsområdene REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X og Reitan Eiendom, har Reitangruppen 4.000 utsalgssteder og sysselsetter 34.000 mennesker. 


Bilde: 
Fra venstre: Administrerende direktør i Reitan Convenience Sverige, Magnus Carlsson, administrerende direktør i Reitan Convenience, Magnus Reitan og colonialmajor Odd Reitan under avdukingen av verdisteinen i Stockholm onsdag.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO