- En krokodille i lompe, takk!

Det er bedre å spise en krokodille enn å bli spist av en krokodille, mener Narvesen og Leiv Vidar, som nå lanserer Norges mest eksotiske pølser. Pølser av krokodille, bison, struts og villsvin står på menyen.

19.06.2013 08:00

- Dette er pølser av kjøtt-typer og med smaker som trolig vil være nye for de aller, aller fleste. Inspirasjonen er hentet fra spesialiteter og kjøttslag fra mange ulike verdensdeler. Dette er et veldig spennende skritt for pølsespesialisten Narvesen, og markerer at vi virkelig tar norske forbrukere på alvor når det gjelder å tilby variasjon og mangfold, sier markedssjef for Narvesen Stian Breivik.

De eksotiske pølsene produseres kun i et begrenset omfang og vil være tilgjengelige i korte kampanjeperioder under tittelen “Pølser fra hele verden”. Først ut er Bisonpølse som vil ligge på grillen i utvalgte Narvesen-butikker fra 18. juni.

Kjøtt til 450 kr kiloen
Pølser er nordmenns desiderte favoritt innenfor hurtigmat, og totalt spises det over 43.000 tonn per år - tilsvarende 115 pølser per innbygger. Spesialpølser utgjør en stadig større del av dette, i tråd med at norske forbrukere stiller stadig høyere krav til kvalitet, smak og kjøttinnhold. De nye pølsene inneholder 22 prosent mer kjøtt enn vanlige pølser, og har et proteininnhold som er hele 25 prosent høyere enn i en tradisjonell grillpølse.

- Nye og spennende smaker gir variasjon og matglede for våre kunder, og denne kampanjen er vi ekstra stolte av. Kjøttet vi bruker er av ekstremt høy kvalitet, og enkelte typer koster så mye som 450
kroner kiloen. Men vi har bestemt oss for at en krokodillepølse  ikke skal  koste mer enn en vanlig baconpølse i Narvesen-kioskene, forteller Stian Breivik.

Frittgående dyr 
I tillegg til å fokusere på smak, har Narvesen og Leiv Vidar stilt høye kravtil leverandørene av de eksotiske kjøtt-typene. Blant annet er bisonpølsene laget av kjøtt fra Carmen Creek Bison, en ranch der dyrene får gå fritt på store områder, til de når sin naturlige slaktevekt ved 26 måneder. Kjøttet er av veldig god kvalitet, og inneholder mindre mettet fett enn annet storfekjøtt.
- Det har vært en utfordring å få tak i kjøtt i tilstrekkelig mengde og kvalitet, men jeg er svært godt fornøyd med resultatet og er sikker på at de spennende pølsene blir godt mottatt av Narvesen sine kunder, sier markedssjef i Leiv Vidar Asbjørn Koller.


For mer informasjon og høyoppløselige produktbilder:

Narvesen
Markedssjef Stian
Sølvberg Breivik
Mobil: 908 39 526
stian.breivik@reitanconvenience.no

Leiv Vidar AS
Markedssjef
Asbjørn Koller
Mobil: 991 61 687
asbjorn@leiv-vidar.no 

Torild Bråthen
  • Title:Direktør Kultur og kommunikasjon, Uno-X Gruppen
  • Mobile:+47 959 06 526
  • E-mail:tob[at]unox.no

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

Reitan Retail søker seks ledertraineer

Høsten 2024 skal vi ønske seks nye ledertraineer velkommen til Reitan Retail. Vurderer du å søke på programmet og er nysgjerrig på hvordan det er å...

Pressrelease

Storsatsing på handelseiendom fra Reitan Eiendom

REBUS Handelseiendom AS er en ny storsatsning fra Reitan Eiendom som har som ambisjon å bli det ledende eiendomshuset på handelseiendom. Selskapet...

Pressrelease

E C Dahls Eiendom kjøper Entra sin eiendomsportefølje i Trondheim.

E C Dahls Eiendom har inngått en intensjonsavtale om kjøp av Entra sin eiendomsportefølje i Trondheim. Dette kjøpet er en del av E C Dahls Eiendoms...

Pressrelease

Thor Hushovd blir General Manager for Uno-X Mobility Cycling

Thor Hushovd har en enestående bakgrunn og personlighet til å lede Uno-X Mobility Cycling gjennom de neste stegene laget ønsker å ta i den...

Pressrelease

Inngår unikt norsk samarbeid om å produsere brød med lavere karbonfotavtrykk

Reitan Retail, Norgesmøllene, Felleskjøpet Agri og Yara går sammen for å produsere brød med lavere karbonavtrykk basert på norsk havre.

Pressrelease

Uno-X Mobility klare for Tour de France 2024

Uno-X Mobility er nok en gang invitert til å sykle herrenes Tour de France, verdens største sykkelritt. Når laget står på startstreken i Firenze er...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 44 101 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO