- En krokodille i lompe, takk!

19.06.2013 08:00

Det er bedre å spise en krokodille enn å bli spist av en krokodille, mener Narvesen og Leiv Vidar, som nå lanserer Norges mest eksotiske pølser. Pølser av krokodille, bison, struts og villsvin står på menyen.

Torild Bråthen
Tittel:Direktør Kultur og kommunikasjon, Uno-X Gruppen
Mobil:+47 959 06 526
E-post:tob@unox.no

- Dette er pølser av kjøtt-typer og med smaker som trolig vil være nye for de aller, aller fleste. Inspirasjonen er hentet fra spesialiteter og kjøttslag fra mange ulike verdensdeler. Dette er et veldig spennende skritt for pølsespesialisten Narvesen, og markerer at vi virkelig tar norske forbrukere på alvor når det gjelder å tilby variasjon og mangfold, sier markedssjef for Narvesen Stian Breivik.

De eksotiske pølsene produseres kun i et begrenset omfang og vil være tilgjengelige i korte kampanjeperioder under tittelen “Pølser fra hele verden”. Først ut er Bisonpølse som vil ligge på grillen i utvalgte Narvesen-butikker fra 18. juni.

Kjøtt til 450 kr kiloen
Pølser er nordmenns desiderte favoritt innenfor hurtigmat, og totalt spises det over 43.000 tonn per år - tilsvarende 115 pølser per innbygger. Spesialpølser utgjør en stadig større del av dette, i tråd med at norske forbrukere stiller stadig høyere krav til kvalitet, smak og kjøttinnhold. De nye pølsene inneholder 22 prosent mer kjøtt enn vanlige pølser, og har et proteininnhold som er hele 25 prosent høyere enn i en tradisjonell grillpølse.

- Nye og spennende smaker gir variasjon og matglede for våre kunder, og denne kampanjen er vi ekstra stolte av. Kjøttet vi bruker er av ekstremt høy kvalitet, og enkelte typer koster så mye som 450
kroner kiloen. Men vi har bestemt oss for at en krokodillepølse  ikke skal  koste mer enn en vanlig baconpølse i Narvesen-kioskene, forteller Stian Breivik.

Frittgående dyr 
I tillegg til å fokusere på smak, har Narvesen og Leiv Vidar stilt høye kravtil leverandørene av de eksotiske kjøtt-typene. Blant annet er bisonpølsene laget av kjøtt fra Carmen Creek Bison, en ranch der dyrene får gå fritt på store områder, til de når sin naturlige slaktevekt ved 26 måneder. Kjøttet er av veldig god kvalitet, og inneholder mindre mettet fett enn annet storfekjøtt.
- Det har vært en utfordring å få tak i kjøtt i tilstrekkelig mengde og kvalitet, men jeg er svært godt fornøyd med resultatet og er sikker på at de spennende pølsene blir godt mottatt av Narvesen sine kunder, sier markedssjef i Leiv Vidar Asbjørn Koller.


For mer informasjon og høyoppløselige produktbilder:

Narvesen
Markedssjef Stian
Sølvberg Breivik
Mobil: 908 39 526
stian.breivik@reitanconvenience.no

Leiv Vidar AS
Markedssjef
Asbjørn Koller
Mobil: 991 61 687
asbjorn@leiv-vidar.no 

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO