Close menu

Avduket Reitan-verdier i Finland

Reitangruppens verdier er snart skrevet i stein i syv europeiske land - bokstavelig talt. I dag avduket Magnus Reitan og landsjef Johannes Sangnes verdisteinen i Helsinki, til applaus fra over hundre av sine finske medarbeidere.

23.09.2013 15:00

- Denne verdisteinen er en visuell påminnelse om våre kjerneverdier, som er førende for alt vi i Reitangruppen og Reitan Convenience sier og gjør. Og verdiene våre endrer seg ikke - de er bokstavelig talt skrevet i stein, og vil forbli retningslinjer for vår drift for all evighet, uansett hvor vi er, sa administrerende direktør for Reitan Convenience, Magnus Reitan, under avdukingen i Helsinki i dag.

Reitangruppens verdier ble først meislet i stein på Lade Gård i Trondheim. I dag har selskapet også verdisteiner i Oslo, København, Stockholm og Riga. Det nye monumentet er plassert utenfor servicekontoret til Reitan Convenience Finland i Helsinki. I løpet av året står også Estland og Litauen for tur, og selskapet vil da ha nådd sitt mål om å ha en verdistein ved alle servicekontorene til Reitan Convenience i syv land. 


Sendte suksessleder til Finland
I mars i fjor kjøpte Reitan Convenience over 1.000 kiosker i Finland, Estland og Litauen. Magnus Reitan sendte da Johannes Sangnes, mannen som blant annet snudde Reitan Convenience sin business i Sverige fra minus til pluss, til sitt viktigste, nye land; Finland.
- Det siste året har vært en meget spennende reise, og for meg handler den først og fremst om å ha godt og tydelig fokus på verdigrunnlagene våre og filosofien vår. Dette markeres tydelig i dag ved at vi avduker vår egen verdistein her ved servicekontoret i Helsinki. Både de som arbeider her og de som besøker oss, har nå fått en evig påminnelse om hvor vi kommer fra og hva vi står for, sier landsjef i Finland, Johannes Sangnes, som avduket verdisteinen sammen med Magnus Reitan i dag.

Med fjorårets oppkjøp ble Reitan Convenience Europas nest største aktør innen servicehandel. Reitan-verdiene er ledende for driften også i utlandet.


Reitangruppens verdigrunnlag

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Verdibasert lederskap er en del av Reitangruppens filosofi, og verdigrunnlagene er styrende for selskapets holdninger og adferd.

1. Vi rendyrker bedriftens forretningsidè

2. Vi holder høy forretningsmoral

3. Vi skal være gjeldfri

4. Vi skal motivere til vinnerkultur

5. Vi tenker positivt og offensivt

6. Vi snakker med hverandre - ikke om hverandre

7. Kunden er vår øverste sjef

8. Vi vil ha det morsomt og lønnsomt


Om Reitan Convenience
Reitan Convenience er med merkenavnene Narvesen, 7-Eleven, Pressbyrån, R-kioski og Lietuvos  Spauda markedsledende i samtlige syv land, og har til sammen 2.500 utsalgssteder i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Latvia. Litauen og Estland.

Totalt med forretningsområdene REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X og Reitan Eiendom, har Reitangruppen 4.000 utsalgssteder og sysselsetter 34.000 mennesker.

Amalie Knudsen
  • Title:Kommunikasjonsrådgiver, REMA 1000
  • Mobile:+47 926 66 262
  • E-mail:Amalie.Knudsen[at]rema.no

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

11.05.2025 22:20

PoMo offentliggjør kommende utstillingsprogram, med store separatutstillinger av Pablo Picasso og Louise Bourgeois.

PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...

Pressrelease

11.05.2025 22:20

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

11.05.2025 22:20

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

11.05.2025 22:20

Etablerer ekspertråd for bruk av kunstig intelligens

Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...

Pressrelease

11.05.2025 22:20

REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven inngår strategisk partnerskap med Danish Golf

Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...

Pressrelease

11.05.2025 22:20

Årsresultat 2024 - Vekst og investeringer for fremtiden

2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 46 000 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO