- Denne verdisteinen er en visuell påminnelse om våre kjerneverdier, som er førende for alt vi i Reitangruppen og Reitan Convenience sier og gjør. Og verdiene våre endrer seg ikke - de er bokstavelig talt skrevet i stein, og vil forbli retningslinjer for vår drift for all evighet, uansett hvor vi er, sa administrerende direktør for Reitan Convenience, Magnus Reitan, under avdukingen i Helsinki i dag.
Reitangruppens verdier ble først meislet i stein på Lade Gård i Trondheim. I dag har selskapet også verdisteiner i Oslo, København, Stockholm og Riga. Det nye monumentet er plassert utenfor servicekontoret til Reitan Convenience Finland i Helsinki. I løpet av året står også Estland og Litauen for tur, og selskapet vil da ha nådd sitt mål om å ha en verdistein ved alle servicekontorene til Reitan Convenience i syv land.
Sendte suksessleder til Finland
I mars i fjor kjøpte Reitan Convenience over 1.000 kiosker i Finland, Estland og Litauen. Magnus Reitan sendte da Johannes Sangnes, mannen som blant annet snudde Reitan Convenience sin business i Sverige fra minus til pluss, til sitt viktigste, nye land; Finland.
- Det siste året har vært en meget spennende reise, og for meg handler den først og fremst om å ha godt og tydelig fokus på verdigrunnlagene våre og filosofien vår. Dette markeres tydelig i dag ved at vi avduker vår egen verdistein her ved servicekontoret i Helsinki. Både de som arbeider her og de som besøker oss, har nå fått en evig påminnelse om hvor vi kommer fra og hva vi står for, sier landsjef i Finland, Johannes Sangnes, som avduket verdisteinen sammen med Magnus Reitan i dag.
Med fjorårets oppkjøp ble Reitan Convenience Europas nest største aktør innen servicehandel. Reitan-verdiene er ledende for driften også i utlandet.
Reitangruppens verdigrunnlag
Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Verdibasert lederskap er en del av Reitangruppens filosofi, og verdigrunnlagene er styrende for selskapets holdninger og adferd.
1. Vi rendyrker bedriftens forretningsidè
2. Vi holder høy forretningsmoral
3. Vi skal være gjeldfri
4. Vi skal motivere til vinnerkultur
5. Vi tenker positivt og offensivt
6. Vi snakker med hverandre - ikke om hverandre
7. Kunden er vår øverste sjef
8. Vi vil ha det morsomt og lønnsomt
Om Reitan Convenience
Reitan Convenience er med merkenavnene Narvesen, 7-Eleven, Pressbyrån, R-kioski og Lietuvos Spauda markedsledende i samtlige syv land, og har til sammen 2.500 utsalgssteder i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Latvia. Litauen og Estland.
Totalt med forretningsområdene REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X og Reitan Eiendom, har Reitangruppen 4.000 utsalgssteder og sysselsetter 34.000 mennesker.