Krokogrill som biter fra seg

05.11.2013 07:00

60 eventyrlystne kjøpmenn skal sprette opp noen ekstra spennende pølsepakker fra Leiv Vidar denne uken. For første gang i Narvesens 120 år lange historie, står ekte krokodille på menyen.

Berit Hvalryg
Tittel:Rektor Verdiskolen og presseansvarlig, Reitangruppen
Mobil:+47 926 46 666
E-post:berit.hvalryg@reitangruppen.no

- Dette er utrolig spennende! Vi har testet ut flere utradisjonelle pølsetyper i år, og responsen fra både kunder og kjøpmenn har vært utrolig god. Krokodille tror jeg det er ekstra mange som har gledet seg til å smake på, sier markedssjef for Narvesen, Stian Breivik.

Tidligere har Narvesens kunder kunnet smake på bison, struts og villsvin, og nå har altså turen kommet til krokodille. Fra 5. november vil krokogrillen være tilgjengelig i en begrenset periode, i 60 av Narvesens butikker over hele landet.

Farlig god nyhet
Krokodillekjøtt er en uvanlig ingrediens i norsk sammenheng, men Leiv Vidar har komponert en pølse som bør falle i smak hos de fleste. Anbefalt tilbehør er en spicy Tiger Claw-dressing med smak av ingefær og chili.
- Selv om vi har brukt et utradisjonelt råstoff, er pølsa farlig god, og det er skikkelig bitt i tilbehøret. Kjøttet kommer fra halefileten, som er den mest eksklusive delen av krokodillen, og vi har brukt mye tid på å utvikle oppskriften. Jeg er kjempefornøyd med det ferdige produktet, sier markedssjef i Leiv Vidar, Asbjørn Koller.

Krokodillekjøtt er lyst og mørt, og inneholder mer protein og mindre fett enn for eksempel indrefilet av okse. For maksimal smak og saftighet inneholder pølsa også kjøtt fra svin og storfe, og den er krydret med mild paprika.

Høye kvalitetskrav
Norske forbrukere er i økende grad opptatt av både kvalitet og smak, og Leiv Vidar har stilt strenge krav til produsent og leverandør av de eksotiske kjøtt-typene. Krokodillekjøttet kommer fra Zimbabwe, fra en av verdens ledende produsenter av spesielle kjøttråvarer.

- Det er en klar sammenheng mellom smak og kvalitet, og hvordan produktet har blitt behandlet gjennom hele verdikjeden. Vi har derfor brukt mye tid på å finne samarbeidspartnere som oppfyller våre strenge krav, og vi føler oss trygge på at vi har funnet frem til de aller beste – både når det gjelder etiske standarder, dyrevelferd og kvalitet på selve råvaren, sier Asbjørn Koller.


For mer informasjon og høyoppløselige produktbilder:

Narvesen
Markedssjef
Stian Sølvberg Breivik
Mobil: 908 39 526
stian.breivik@reitanconvenience.no

Leiv Vidar AS
Markedssjef
Asbjørn Koller
Mobil: 991 61 687
asbjorn@leiv-vidar.no 

Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel på 15,6 prosent i Axfood og 3,5 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 72 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap. 

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO