Uno-X blir generalsponsor for Tour of Norway
Tour of Norway er et 5-dagers internasjonalt etapperitt, som skaper svært stor oppmerksomhet for sykling i Norge. Uno-X håper at sykkelfesten vil inspirere enda flere til å velge sykkel i hverdagen.
28.11.2013 14:00
Uno-X vil som generalsponsor blant annet profileres på den gule ledertrøyen. Avtalen Uno-X har inngått innebærer også profilering av organisasjonen MOT, som arbeider for varmere og tryggere oppvekstmiljø.
- I tillegg til å profilere Uno-X og MOT, har vi et ønske om å bidra til å forsterke interessen for sykkel på flere nivåer, sier administrerende direktør i Uno-X Gruppen Vegar Kulset.
Norges største sykkelritt
Tour of Norway arrangeres i 2014 fra 21. til 25. mai, og vil igjen samle en rekke av verdens aller beste sykkellag. Rittet ble som kjent oppgradert til kategori 2HC foran neste sesong, og er nå rangert på nivået rett under blant annet Tour de France.
- Edvald Boasson Hagen og Team Sky er bekreftet, og kommer for å forsvare sine to sammenlagtseiere. Vi er samtidig i ferd med å sikre oss avtaler med de andre World Tour-lagene med norske ryttere og også flere andre lag kjent fra Tour de France. Deltakelsen kommer igjen til å bli meget bra, og vi er sikre på en ny folkefest langs løypene, sier prosjektleder Anders Eia Linnestad.
Enkelt og effektivt
Uno-X selger drivstoff enkelt og effektivt gjennom over 400 automatstasjoner i Norge og Danmark.
- Vår begeistring for hverdagssykling kan forklares med at vi liker enkle, effektive og fornuftige løsninger. Vi håper at enda flere vil la seg inspirere til å bruke sykkel i hverdagen, for eksempel til skole og jobb, avslutter Kulset.
For ytterligere informasjon:
Vegar Kulset, administrerende direktør Uno-X Gruppen, vegar.kulset@unox.no,
tlf. (+47) 943 00 711
Anders Eia Linnestad, prosjektleder Tour of Norway, anders@interspons.no,
tlf (+47) 900 68 423
Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel på 15,6 prosent i Axfood og 3,5 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.
Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 72 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
09.05.2025 11:45
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...
Pressrelease
09.05.2025 11:45
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
09.05.2025 11:45
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
09.05.2025 11:45
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
Pressrelease
09.05.2025 11:45
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...
Pressrelease
09.05.2025 11:45
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...
OUR VALUES