Uno-X blir generalsponsor for Tour of Norway

28.11.2013 14:00

Tour of Norway er et 5-dagers internasjonalt etapperitt, som skaper svært stor oppmerksomhet for sykling i Norge. Uno-X håper at sykkelfesten vil inspirere enda flere til å velge sykkel i hverdagen.

Berit Hvalryg
Tittel:Rektor Verdiskolen og presseansvarlig, Reitangruppen
Mobil:+47 926 46 666
E-post:berit.hvalryg@reitangruppen.no

Uno-X vil som generalsponsor blant annet profileres på den gule ledertrøyen. Avtalen Uno-X har inngått innebærer også profilering av organisasjonen MOT, som arbeider for varmere og tryggere oppvekstmiljø.

- I tillegg til å profilere Uno-X og MOT, har vi et ønske om å bidra til å forsterke interessen for sykkel på flere nivåer, sier administrerende direktør i Uno-X Gruppen Vegar Kulset.

Norges største sykkelritt
Tour of Norway arrangeres i 2014 fra 21. til 25. mai, og vil igjen samle en rekke av verdens aller beste sykkellag. Rittet ble som kjent oppgradert til kategori 2HC foran neste sesong, og er nå rangert på nivået rett under blant annet Tour de France.

 - Edvald Boasson Hagen og Team Sky er bekreftet, og kommer for å forsvare sine to sammenlagtseiere. Vi er samtidig i ferd med å sikre oss avtaler med de andre World Tour-lagene med norske ryttere og også flere andre lag kjent fra Tour de France. Deltakelsen kommer igjen til å bli meget bra, og vi er sikre på en ny folkefest langs løypene, sier prosjektleder Anders Eia Linnestad.

Enkelt og effektivt
Uno-X selger drivstoff enkelt og effektivt gjennom over 400 automatstasjoner i Norge og Danmark.

- Vår begeistring for hverdagssykling kan forklares med at vi liker enkle, effektive og fornuftige løsninger. Vi håper at enda flere vil la seg inspirere til å bruke sykkel i hverdagen, for eksempel til skole og jobb, avslutter Kulset.

For ytterligere informasjon:
Vegar Kulset, administrerende direktør Uno-X Gruppen, vegar.kulset@unox.no,
tlf. (+47) 943 00 711

Anders Eia Linnestad, prosjektleder Tour of Norway, anders@interspons.no,
tlf (+47) 900 68 423

 

Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel på 15,6 prosent i Axfood og 3,5 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 72 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap. 

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO