Kåret Norges beste kjøpmenn innen servicehandel

25.01.2014 07:00

1.000 deltakere fra Reitan Convenience var denne uken samlet til “Riksmøte” på Lillehammer, for å feire nok et godt år for Narvesen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven. Samlingens store finale var gårsdagens kåring av “Årets Kjøpmann” i de tre kjedene.

Berit Hvalryg
Tittel:Rektor Verdiskolen og presseansvarlig, Reitangruppen
Mobil:+47 926 46 666
E-post:berit.hvalryg@reitangruppen.no

- Våre kjøpmenn har levert veldig sterke resultater i året som gikk, og flere av dem har hatt tosifret vekst over flere år. Kjøpmennene er Reitan Convenience sin aller viktigste ressurs, og jeg er veldig glad for det gode samarbeidet vi har. De stiller strenge krav til oss og servicekontoret, men leverer til gjengjeld med 20 i stil. Årets Kjøpmenn er flotte representanter for oss og Reitangruppen, og alle tre er veldig verdige vinnere, sa administrerende direktør for Reitan Convenience, Magnus Reitan.


En hederspris til de aller beste
Reitan Convenience kåret i går Årets Kjøpmann innenfor de tre ulike kjedene Narvesen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven. Årets Kjøpmann er en hederspris som gis til den kjøpmannen innen hver kjede som har best utvikling i dekningsbidrag, gjennomføring av kampanjer, mystery shopper-resultater, svinnprosent, samt en rekke andre måleparametere. I tillegg skal han eller hun være godt likt av selgere i egen butikk, kolleger og ledere, samt etterleve Reitangruppens verdigrunnlag.

- I Reitangruppen tror vi at konkurranse gir oss energi og motivasjon til å bli bedre, og det å motivere til vinnerkultur er ett av våre åtte verdigrunnlag. Det handler om et inderlig ønske om å stå øverst på pallen, men også om være i stand til å applaudere og unne og beundre andre. Tradisjonen med å kåre Årets Kjøpmenn betyr mye for både oss og kjøpmennene våre, sier Magnus Reitan.


ÅRETS KJØPMANN NARVESEN: Ørjan Torbergsen, 676 Meyer Senter, Mo i Rana 
“Dette er en Kjøpmann som det oser engasjement av. Han er dyktig og fremoverlent og elsker å bli utfordret. Kjøpmannen griper alltid mulighetene i eget marked for å skape vekst, setter seg klare mål og legger hardt arbeid ned for å nå disse.

Kjøpmannen motiverer til vinnerkultur i distriktet og regionen, stiller alltid opp og hjelper kollegaer. Med sin væremåte og utrolig smittende humør trives kundene i en butikk med fantastisk atmosfære.

Ørjan Torbergsen elsker selv å stå øverst på pallen, men er også i stand til å klappe entusiastisk når en kollega vinner. Han har et utrolig godt og smittende humør, som gjør at kundene trives. Han har i en årrekke levert gode resultater og hevder seg ofte helt i toppen på kampanjer.”


ÅRETS KJØPMANN 7-ELEVEN:
Sukhdeppal Singh Bal, 7081 Jernbanehallen, Oslo
“Kjøpmannen er kunnskapsrik, dedikert og rutinert og jobber hardt for å nå sine mål. Kjøpmannen er meget offensiv, positiv og en stor bidragsyter til distriktet og kjeden. Kjøpmannen er en komplett kjøpmann og behersker både salg, service, ledelse og økonomi meget godt og er også en verdsatt fadder.

I 2013 har det vært store endringer i det ekstremt konkurranseutsatte området hvor butikken ligger. De 8 øvrige butikkene fra våre kjeder i område har snitt vekst på rundt 8 prosent. Denne kjøpmannen har hatt en vekst på hele 23 prosent. Kundene har fått opp øynene for den fantastiske butikken.

Sukhdeppal Singh Bal er meget godt likt blant kollegaer og samarbeidspartnere. Han behersker både salg, service, ledelse og økonomi meget godt. Kundene har fått opp øynene for den fantastiske butikken og ønsker å komme tilbake – hver dag.”


ÅRETS KJØPMANN SHELL/7-ELEVEN:
Egil Leganger , 7526 Øyrane Torg, Indre Arna
“Kjøpmannen er fremoverlent med et fantastisk humør, og har som varemerke at han er løsningsorientert, positiv og offensiv. Medarbeidere er mer enn arbeidskraft, og Kjøpmannen har et personlig forhold til sine selgere, med fokus på at de har det bra på jobb – og privat. Kjøpmannen ønsker utvikling av sine medarbeidere, og to av selgerne deltar på vårt Talentprogram.

Butikken fremstår som et miljø hvor kundene trives, og Egil Leganger har stort fokus på kundeservice, standard og mersalg. Inn i kjeden bidrar Kjøpmannen med sin kompetanse, deltar i råd og utvalg, og i opplæring av nye franchisetakere. 


Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i
Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er
Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan
Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i
Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap.
Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 72 milliarder
kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med
dette blant Norges ti største selskap.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO