7-Eleven Norge tildelt internasjonal pris for beste mat

03.02.2014 10:00

7-Eleven Norge ble tildelt prisen Global Excellence Award for beste matprogram, under en samling for amerikanske 7-Eleven Inc. i Las Vegas fredag. 7-Eleven Danmark mottok pris for beste mystery shopper-resultater i verden.

Berit Hvalryg
Tittel:Rektor Verdiskolen og presseansvarlig, Reitangruppen
Mobil:+47 926 46 666
E-post:berit.hvalryg@reitangruppen.no

- Det er klart vi er stolte av, og glade for å motta pris for både beste matprogram og beste mystery shopper. Vi jobber hardt med å utvikle vårt tilbud innen mat og drikke, heve butikkstandard, og sørge for at kundene trives hos oss. Det er veldig gøy at vi utmerker oss i toppen for 7-Eleven internasjonalt. Det er det først og fremst våre mange flinke kjøpmenn og selgere som skal ha æren for, sier administrerende direktør for Reitan Convenience, Magnus Reitan.


Satser tungt på mat og drikke
Reitan Convenience eier og driver 7-Eleven i Norge, Danmark og Sverige, i tillegg til markedsledende convenience-konsepter i Baltikum og Finland. I alle syv land satses det tungt på fersk mat, fersk kaffe og kald drikke. Det norske matprogrammet gikk helt til topps i fredagens utdeling av Global Excellence Award, til applaus fra 5.400 deltakere på 7-Eleven Inc.-samlingen i Las Vegas.

- Vi tror at nøkkelen til å lykkes i et stadig mer utfordrende marked, er å følge med på de store trendene og lytte til kundenes ønsker. Vi opplever at både kvalitet og variasjon innen mat blir stadig viktigere for folk flest, inkludert sunnere alternativer til mat og drikke i farta. Dette er kategorier som vokser voldsomt hos oss, og som vi vil fortsette å satse på fremover, både i Norge og de andre markedene vi opererer i, sier Magnus Reitan.


Danmark best i verden på kundeservice og butikkstandard
I desember i fjor ble det kjent at 7-Eleven i Danmark kom best ut i en omfattende, internasjonal mystery shopper-undersøkelse, utført av 7-Eleven Inc. Undersøkelsen måler fem kjernepunkter: kundeservice, renhold, kvalitet, utvalg og «value». Den gjennomføres i alle land der 7-Eleven har virksomhet. Landsjef Jesper Østergaard mottok fredag prisen på vegne av Reitan Convenience Danmark. 

- Jeg er veldig stolt over det teamet i Reitan Convenience Danmark har fått til. De har ligget på topp i denne undersøkelsen siden starten i 2012, og de jobber hele tiden med å utvikle nye produkter, løsninger og tjenester i tråd med det kundene etterspør. De gjør veldig mye bra, og det er mange spennende prosjekter på trappene fremover, sier Magnus Reitan.


Les mer om 7-Eleven Inc.: www.corp.7-eleven.com

Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i
Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er
Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan
Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i
Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.

 

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap.
Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 72 milliarder
kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med
dette blant Norges ti største selskap.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO