Åpner flaggskip i Bogstadveien

08.02.2014 09:00

I nyoppusset butikk, med stor salgsflate og det aller nyeste innen fersk mat, kvalitetskaffe og frozen yogurt, var det i går offisiell åpning av 7-Elevens nye flaggskip i Oslo. Lokalene i Bogstadveien 45 rommer hele 130 kvadratmeter, med alt en toppmoderne conveniencebutikk for folk i farten skal inneholde.

F.v. Distriktsjef Jørn Einar Pedersen, kjøpmann Ole Martin Jørgensen og kjedeleder Kenneth Lorentzen.

Berit Hvalryg
Tittel:Rektor Verdiskolen og presseansvarlig, Reitangruppen
Mobil:+47 926 46 666
E-post:berit.hvalryg@reitangruppen.no

- Vi er kjempeglade for å kunne åpne dørene til vår flotteste butikk noensinne. Den har en av Oslos beste beliggenheter, og lokalet i seg selv er helt fantastisk. Her kommer virkelig vårt fokus på kvalitet innen mat og drikke til sin rett. Vi er veldig glade for å kunne ønske kundene velkommen inn i fremtidens 7-Eleven, sier administrerende direktør i Reitan Convenience Norge, Mariette Kristenson.



Historisk satsning på mat og drikke
Butikken i Bogstadveien er utstyrt med det nye 7-Eleven-konseptet, som er en av kjedens største satsninger hittil. Alle nye butikker, og flere eksisterende butikker, får nå ny planløsning og plassering av produkter, mer fokus på fersk mat, fersk kaffe og kald drikke, og spesialtilpassede måltidsløsninger som frokost og mellommåltider. 7-Eleven Bogstadveien er også utstyrt med kjedens nye frozen yogurt-konsept.

- Dette er utrolig gøy. Jeg har fått god hjelp fra flinke kolleger, ansatte og andre velvillige hjelpere, og det er en fantastisk følelse at butikken nå er ferdig bygget, vareplassert og klar for åpning. Jeg tror dette blir kjempebra, og gleder meg til å servere frozen yogurt, ferske bakevarer, frokost og mye annet godt til sultne kunder, sier kjøpmann Ole Martin Jørgensen.


50 prosent økning for sunne alternativer 
Pilotbutikken for det nye konseptet, 7-Eleven Byporten i Oslo, og har kunnet vise til formidabel vekst innen flere kategorier. Etter omprofileringen økte salget av kaffe med 18 prosent, meieriprodukter med 24 prosent, vann med 30 prosent, og baguetter og salater med hele 50 prosent. Totalt økte varesalget med over 15 prosent.
- Vi tror dette konseptet vil bli svært viktig for 7-Eleven. Convenience-trenden er på fremmarsj, og kundene ønsker seg i stadig større grad både bekvemmelighet og kvalitet. Vi skal fortsette å jobbe med å utvikle dette fremover, sier Mariette Kristenson.

Reitan Convenience planlegger flere nyetableringer på sentrale beliggenheter i 2014, og i løpet av februar åpnes også en ny 7-Eleven på Nasjonalteateret stasjon. 

Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i
Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er
Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan
Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i
Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.

 

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap.
Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 72 milliarder
kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med
dette blant Norges ti største selskap. 

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO