Close menu
F.v. Distriktsjef Jørn Einar Pedersen, kjøpmann Ole Martin Jørgensen og kjedeleder Kenneth Lorentzen.
F.v. Distriktsjef Jørn Einar Pedersen, kjøpmann Ole Martin Jørgensen og kjedeleder Kenneth Lorentzen.

Åpner flaggskip i Bogstadveien

I nyoppusset butikk, med stor salgsflate og det aller nyeste innen fersk mat, kvalitetskaffe og frozen yogurt, var det i går offisiell åpning av 7-Elevens nye flaggskip i Oslo. Lokalene i Bogstadveien 45 rommer hele 130 kvadratmeter, med alt en toppmoderne conveniencebutikk for folk i farten skal inneholde.

08.02.2014 09:00

- Vi er kjempeglade for å kunne åpne dørene til vår flotteste butikk noensinne. Den har en av Oslos beste beliggenheter, og lokalet i seg selv er helt fantastisk. Her kommer virkelig vårt fokus på kvalitet innen mat og drikke til sin rett. Vi er veldig glade for å kunne ønske kundene velkommen inn i fremtidens 7-Eleven, sier administrerende direktør i Reitan Convenience Norge, Mariette Kristenson.



Historisk satsning på mat og drikke
Butikken i Bogstadveien er utstyrt med det nye 7-Eleven-konseptet, som er en av kjedens største satsninger hittil. Alle nye butikker, og flere eksisterende butikker, får nå ny planløsning og plassering av produkter, mer fokus på fersk mat, fersk kaffe og kald drikke, og spesialtilpassede måltidsløsninger som frokost og mellommåltider. 7-Eleven Bogstadveien er også utstyrt med kjedens nye frozen yogurt-konsept.

- Dette er utrolig gøy. Jeg har fått god hjelp fra flinke kolleger, ansatte og andre velvillige hjelpere, og det er en fantastisk følelse at butikken nå er ferdig bygget, vareplassert og klar for åpning. Jeg tror dette blir kjempebra, og gleder meg til å servere frozen yogurt, ferske bakevarer, frokost og mye annet godt til sultne kunder, sier kjøpmann Ole Martin Jørgensen.


50 prosent økning for sunne alternativer 
Pilotbutikken for det nye konseptet, 7-Eleven Byporten i Oslo, og har kunnet vise til formidabel vekst innen flere kategorier. Etter omprofileringen økte salget av kaffe med 18 prosent, meieriprodukter med 24 prosent, vann med 30 prosent, og baguetter og salater med hele 50 prosent. Totalt økte varesalget med over 15 prosent.
- Vi tror dette konseptet vil bli svært viktig for 7-Eleven. Convenience-trenden er på fremmarsj, og kundene ønsker seg i stadig større grad både bekvemmelighet og kvalitet. Vi skal fortsette å jobbe med å utvikle dette fremover, sier Mariette Kristenson.

Reitan Convenience planlegger flere nyetableringer på sentrale beliggenheter i 2014, og i løpet av februar åpnes også en ny 7-Eleven på Nasjonalteateret stasjon. 

Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i
Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er
Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan
Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i
Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.

 

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap.
Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 72 milliarder
kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med
dette blant Norges ti største selskap. 

Berit Hvalryg
  • Title:Rektor Verdiskolen og presseansvarlig, Reitangruppen
  • Mobile:+47 926 46 666
  • E-mail:berit.hvalryg[at]reitangruppen.no

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

11.05.2025 20:11

PoMo offentliggjør kommende utstillingsprogram, med store separatutstillinger av Pablo Picasso og Louise Bourgeois.

PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...

Pressrelease

11.05.2025 20:11

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

11.05.2025 20:11

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

11.05.2025 20:11

Etablerer ekspertråd for bruk av kunstig intelligens

Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...

Pressrelease

11.05.2025 20:11

REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven inngår strategisk partnerskap med Danish Golf

Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...

Pressrelease

11.05.2025 20:11

Årsresultat 2024 - Vekst og investeringer for fremtiden

2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 46 000 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO