Narvesen har servicehandelens mest lojale kunder
I går ble årets resultater fra forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI offentliggjort. Nok en gang kommer Narvesen ut som Norges mest populære kiosk, med en tilfredshetsscore på 72,8 og en lojalitetsscore på 86,5.
30.04.2014 14:30
- Vi synes det er kjempemoro at Narvesen kommer ut på topp i år igjen. De som skal ha æren for denne tilbakemeldingen fra våre kunder, er det de som møter dem hver dag i butikk - nemlig våre mange dyktige kjøpmenn og medarbeidere. Vi er også veldig stolte av at 7-Eleven klatrer på listen i år, sier markedssjef for Narvesen, Stian Breivik.
Stadig mer lojale kunder
Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i snart 20 år målt tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Mer enn 7000 norske forbrukere har deltatt i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Innenfor Convenience tar Narvesen en klar førsteplass med 72,8 poeng, foran Deli de Luca med 68,4, 7-Eleven med 66 poeng og MIX med 65,8 på tilfredshetsparameteret.
- Det er også veldig hyggelig å se at vi skårer betydelig høyere på lojalitet, med en økning i lojalitetsscoren på 2,8 poeng fra fjoråret til 86,5 poeng i år. Vi skal heller ikke lenger tilbake enn tre år før vi ikke var nummer én på tilfredshet. Nå ligger vi klart i tet, sier Breivik.
Om Norsk Kundebarometer
Flytoget har Norges mest fornøyde kunder for tredje år på rad, og vant Kundetilfredshetsprisen 2014.
Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Kundene får muligheten til å si hva de mener om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra.
Norstat har på oppdrag fra NKB spurt 7160 forbrukere om hvor fornøyd de er med bedrifter de er aktive kunder hos. Undersøkelsen omfatter til sammen 180 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi, og gir svar på hvor dyktige de er til å tilfredsstille sine kunder. Norsk Kundebarometers 2014-måling baserer seg på til sammen 19003 kundevurderinger på forbrukermarkedet.
Se hele listen her:
http://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/resultater-2014/
For spørsmål/ønske om intervju, kontakt:
Kommunikasjonsrådgiver i Reitan Convenience,
Ida Håvik, E-post: ida.havik@reitanconvenience.no
Tlf. +47 975 22 627
Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.
Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2013 (inkl. franchiseomsetning) for 77 milliarder kroner, sysselsetter 35.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
30.06.2025 21:59
Det blir rom for både latter og ettertanke når Fredrik Skavlans tegninger stilles ut på Nye Hjorten Teater i sommer. Tegneren selv stiller på...
Pressrelease
30.06.2025 21:59
Volumet skrus opp til elleve når Nye Hjorten Teater smeller til med en kjevedroppende versjon av megasuksessen We Will Rock You. Queen-musikalen...
Pressrelease
30.06.2025 21:59
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...
Pressrelease
30.06.2025 21:59
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
30.06.2025 21:59
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
30.06.2025 21:59
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
OUR VALUES