Narvesen har servicehandelens mest lojale kunder

I går ble årets resultater fra forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI offentliggjort. Nok en gang kommer Narvesen ut som Norges mest populære kiosk, med en tilfredshetsscore på 72,8 og en lojalitetsscore på 86,5.

30.04.2014 14:30

- Vi synes det er kjempemoro at Narvesen kommer ut på topp i år igjen. De som skal ha æren for denne tilbakemeldingen fra våre kunder, er det de som møter dem hver dag i butikk - nemlig våre mange dyktige kjøpmenn og medarbeidere. Vi er også veldig stolte av at 7-Eleven klatrer på listen i år, sier markedssjef for Narvesen, Stian Breivik.


Stadig mer lojale kunder
Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i snart 20 år målt tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Mer enn 7000 norske forbrukere har deltatt i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Innenfor Convenience tar Narvesen en klar førsteplass med 72,8 poeng, foran Deli de Luca med 68,4, 7-Eleven med 66 poeng og MIX med 65,8 på tilfredshetsparameteret.

- Det er også veldig hyggelig å se at vi skårer betydelig høyere på lojalitet, med en økning i lojalitetsscoren på 2,8 poeng fra fjoråret til 86,5 poeng i år. Vi skal heller ikke lenger tilbake enn tre år før vi ikke var nummer én på tilfredshet. Nå ligger vi klart i tet, sier Breivik.


Om Norsk Kundebarometer
Flytoget har Norges mest fornøyde kunder for tredje år på rad, og vant Kundetilfredshetsprisen 2014.

Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Kundene får muligheten til å si hva de mener om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. 

Norstat har på oppdrag fra NKB spurt 7160 forbrukere om hvor fornøyd de er med bedrifter de er aktive kunder hos. Undersøkelsen omfatter til sammen 180 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi, og gir svar på hvor dyktige de er til å tilfredsstille sine kunder. Norsk Kundebarometers 2014-måling baserer seg på til sammen 19003 kundevurderinger på forbrukermarkedet. 


Se hele listen her:

http://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/resultater-2014/


For spørsmål/ønske om intervju, kontakt:
Kommunikasjonsrådgiver i Reitan Convenience,
Ida Håvik, E-post: ida.havik@reitanconvenience.no
Tlf. +47 975 22 627

Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2013 (inkl. franchiseomsetning) for 77 milliarder kroner, sysselsetter 35.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.

Berit Hvalryg
  • Title:Rektor Verdiskolen og presseansvarlig, Reitangruppen
  • Mobile:+47 926 46 666
  • E-mail:berit.hvalryg[at]reitangruppen.no

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

Reitan Retail søker seks ledertraineer

Høsten 2024 skal vi ønske seks nye ledertraineer velkommen til Reitan Retail. Vurderer du å søke på programmet og er nysgjerrig på hvordan det er å...

Pressrelease

Storsatsing på handelseiendom fra Reitan Eiendom

REBUS Handelseiendom AS er en ny storsatsning fra Reitan Eiendom som har som ambisjon å bli det ledende eiendomshuset på handelseiendom. Selskapet...

Pressrelease

E C Dahls Eiendom kjøper Entra sin eiendomsportefølje i Trondheim.

E C Dahls Eiendom har inngått en intensjonsavtale om kjøp av Entra sin eiendomsportefølje i Trondheim. Dette kjøpet er en del av E C Dahls Eiendoms...

Pressrelease

Thor Hushovd blir General Manager for Uno-X Mobility Cycling

Thor Hushovd har en enestående bakgrunn og personlighet til å lede Uno-X Mobility Cycling gjennom de neste stegene laget ønsker å ta i den...

Pressrelease

Inngår unikt norsk samarbeid om å produsere brød med lavere karbonfotavtrykk

Reitan Retail, Norgesmøllene, Felleskjøpet Agri og Yara går sammen for å produsere brød med lavere karbonavtrykk basert på norsk havre.

Pressrelease

Uno-X Mobility klare for Tour de France 2024

Uno-X Mobility er nok en gang invitert til å sykle herrenes Tour de France, verdens største sykkelritt. Når laget står på startstreken i Firenze er...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 44 101 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO