Uno-X blir hovedsponsor for Tour des Fjords
Tour des Fjords er et internasjonalt sykkelritt, som er med og skaper stor oppmerksomhet for sykling i Norge. Uno-X håper at den økte entusiasmen rundt sykling i Norge, vil inspirere enda flere til å velge sykkel i hverdagen.
25.05.2014 11:00
Uno-X vil som hovedsponsor blant annet profileres på rittets ungdomstrøye. Avtalen Uno-X har inngått innebærer også profilering av organisasjonen MOT, som arbeider for varmere og tryggere oppvekstmiljø.
- I tillegg til å profilere Uno-X og MOT, har vi et ønske om å bidra til å forsterke interessen for sykkel på flere nivåer. Gjennom vårt engasjement i norsk sykkelsport håper vi å inspirere til økt sykkelglede i Norge, sier administrerende direktør i Uno-X Gruppen Vegar Kulset.
Et 5 dagers etapperitt
Tour des Fjords ble i 2013 kategorisert som UCI 2.1, og bestod av 4 etapper som gikk over tre dager. I 2014 er en oppgradering gjort, noe som innebærer at det i år kjøres et etapperitt over 5 etapper. Starten skjer i Bergen og løypen følger så fjordene sørover til målgang i Stavanger. Etapperittet kjøres fra 28.mai til 1. juni. Flere topplag fra World Touren stiller, russiske Katusha kommer med Alexander Kristoff, det samme gjør de største talentene i Norge.
- Vi setter pris på det engasjement og den interessen Uno-X viser for norsk sykkelsport. Vi er også veldig imponert over deres bidrag med å fronte MOT i sine engasjement, sier daglig leder i Tour des Fjords Roy Hegreberg.
Enkelt og effektivt
Uno-X selger drivstoff enkelt og effektivt gjennom over 400 automatstasjoner i Norge og Danmark.
- Vår begeistring for hverdagssykling kan forklares med at vi liker enkle, effektive og fornuftige løsninger. Vi håper at enda flere vil la seg inspirere til å oppleve gleden ved å bruke sykkel i hverdagen, for eksempel til skole og jobb, avslutter Kulset.
For ytterligere informasjon:
Vegar Kulset, administrerende direktør Uno-X Gruppen, vegar.kulset@unox.no,
tlf. (+47) 943 00 711
Roy Hegreberg, daglig leder Tour des Fjords, roy@tourdesfjords.no,
tlf. (+47) 996 03 143
Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.
Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2013 (inkl. franchiseomsetning) for 77 milliarder kroner, sysselsetter 35.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
09.05.2025 14:06
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...
Pressrelease
09.05.2025 14:06
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
09.05.2025 14:06
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
09.05.2025 14:06
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
Pressrelease
09.05.2025 14:06
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...
Pressrelease
09.05.2025 14:06
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...
OUR VALUES