Uno-X blir generalsponsor for Tour des Fjords 2015 - 17

13.08.2014 11:58

Tour des Fjords er et internasjonalt sykkelritt som bidrar til å skape økt oppmerksomhet omkring sykling i Norge. Uno-X håper at økt entusiasme rundt sykling i Norge, vil inspirere enda flere til å velge sykkel i hverdagen.

Berit Hvalryg
Tittel:Rektor Verdiskolen og presseansvarlig, Reitangruppen
Mobil:+47 926 46 666
E-post:berit.hvalryg@reitangruppen.no

Avtalen Uno-X har inngått er tre-årig og i tillegg til profilering av Uno-X, innebærer den også profilering av organisasjonen MOT som arbeider for varmere og tryggere oppvekstmiljø.

- Basert på positive erfaringer som hovedsponsor for rittet i 2014, utvider vi samarbeidet til et generalsponsorat. I 2014 var rittet svært godt tilrettelagt for utøvere, støtteapparat og publikum, og det ble en stor folkefest. Gjennom et bredt engasjement i norsk sykkelsport ønsker vi å inspirere til økt sykkelglede i Norge i årene fremover, sier administrerende direktør i Uno-X Gruppen Vegar Kulset.

Et 5 dagers etapperitt
Tour des Fjords, som første gang ble arrangert i 2013, er et internasjonalt etapperitt med UCI kategori 2.1. Også i 2015 vil rittet bli gjennomført over fem dager. Sykkelfesten vil da finne sted fra 27. til 31. mai. Tour des Fjords vil fortsette arbeidet med å utforme løyper som utfordrer rytterne, skaper lokalt engasjement, og viser den enestående naturen som kan oppleves i fjord Norge til et nasjonalt og internasjonalt publikum. Tour des Fjords skal være et attraktivt ritt for lag fra World Tour`en samt for de beste norske proffene og talentene.

-  Dette er den største sponsoravtalen Tour des Fjords har gjort, og vi er svært stolte og glade for å ha fått Uno-X Gruppen som generalsponsor de neste tre årene. Uno-X viser et stort engasjement og interesse for norsk sykkelsport. Vi er også veldig imponert over deres bidrag med å fronte MOT i sine engasjement, sier daglig leder i Tour des Fjords Roy Hegreberg.

Enkelt og effektivt
Uno-X selger drivstoff enkelt og effektivt gjennom over 400 automatstasjoner i Norge og Danmark.

- Vår begeistring for hverdagssykling kan forklares med at vi liker enkle, effektive og fornuftige løsninger. Vi håper at enda flere vil la seg inspirere til å oppleve gleden ved å bruke sykkel i hverdagen, for eksempel til skole og jobb, avslutter Kulset.


For ytterligere informasjon:
Vegar Kulset, administrerende direktør Uno-X Gruppen, vegar.kulset@unox.no, tlf. (+47) 943 00 711

Roy Hegreberg, daglig leder Tour des Fjords, roy@tourdesfjords.no, tlf. (+47) 996 03 143



Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2013 (inkl. franchiseomsetning) for 77 milliarder kroner, sysselsetter 35.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO