Close menu

Tines «14» kåret til Årets produkt i Narvesen

Reitan Convenience Norge gjorde i dag stas på sine beste og mest nyskapende leverandører. Tine og mellommåltidet 14 ble kåret til Årets produkt i Narvesen, etter å ha levert en av de mest vellykkede lanseringene i kjeden i nyere tid.

24.09.2014 14:30

- Folk er stadig mer på farten, og har oftere behov for påfyll utenfor hjemmet. Tines 14 passer perfekt inn i vår strategi for å nå travle kunder med spennende mellommåltider. Dette har vært en av våre mest vellykkede nylanseringer, og 14 har allerede etablert seg som bestselger i sin kategori hos Narvesen, sier administrerende direktør for Reitan Convenience, Mariette Kristenson.

Dobbelt så stor vekst som hos konkurrentene
Tines 14 ble lansert i Narvesen 14. januar i fjor, seks uker før produktet ble tilgjengelig i andre utsalgssteder. Produktserien kunne vise til svært gode salgstall fra dag én, og har nå passert 250.000 solgte enheter. Den innovative nykommeren 14 slo dermed ut konkurrentene softis fra Diplom-Is og Flax fra Norsk Tipping i kampen om prisen for Årets produkt i kjeden.

- Totalt har mellommåltidene til Tine hatt en vekst på 75 prosent i Narvesen hittil i år. Det er dobbelt så mye som hos andre aktører, inkludert dagligvaren, og 14 har stått for en stor del av denne veksten. Narvesen skal bli mellommåltidsdestinasjonen og gjør mye riktig når det gjelder måten de lanserer på, synlighet i butikk, kampanjetrykk og gode tilbud til kundene. Vi har et tett og godt samarbeid, sier salgssjef i Tine, Knut Einar Ludvigsen.

Fem verdige vinnere
Under sitt leverandørmøte i Operahuset i Oslo i dag kåret Reitan Convenience også Årets produkt i øvrige kjeder. Alle vinnerne har gitt et tydelig bidrag i sin kategori, for eksempel gjennom innovasjon, utvikling og salgsvekst, eller tydeliggjøring av kjedens profil. Det ble også gitt ut pris til Årets KAM og Årets gårdeier.  


Disse gikk til topps i dagens kåring:

Årets produkt 7-Eleven – Frozen Yogurt, Isdalen

Årets produkt Narvesen – 14, Tine

Årets produkt Shell/7-Eleven – Isklar, Tine

Årets KAM – Geir Stene-Larsen, Leiv Vidar

Årets gårdeier – Amfi

 

Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2013 (inkl. franchiseomsetning) for 77 milliarder kroner, sysselsetter 35.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.

Amalie Knudsen
  • Title:Kommunikasjonsrådgiver, REMA 1000
  • Mobile:+47 926 66 262
  • E-mail:Amalie.Knudsen[at]rema.no

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

09.05.2025 11:38

PoMo offentliggjør kommende utstillingsprogram, med store separatutstillinger av Pablo Picasso og Louise Bourgeois.

PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...

Pressrelease

09.05.2025 11:38

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

09.05.2025 11:38

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

09.05.2025 11:38

Etablerer ekspertråd for bruk av kunstig intelligens

Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...

Pressrelease

09.05.2025 11:38

REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven inngår strategisk partnerskap med Danish Golf

Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...

Pressrelease

09.05.2025 11:38

Årsresultat 2024 - Vekst og investeringer for fremtiden

2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 46 000 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO