Tines «14» kåret til Årets produkt i Narvesen
Reitan Convenience Norge gjorde i dag stas på sine beste og mest nyskapende leverandører. Tine og mellommåltidet 14 ble kåret til Årets produkt i Narvesen, etter å ha levert en av de mest vellykkede lanseringene i kjeden i nyere tid.
24.09.2014 14:30
- Folk er stadig mer på farten, og har oftere behov for påfyll utenfor hjemmet. Tines 14 passer perfekt inn i vår strategi for å nå travle kunder med spennende mellommåltider. Dette har vært en av våre mest vellykkede nylanseringer, og 14 har allerede etablert seg som bestselger i sin kategori hos Narvesen, sier administrerende direktør for Reitan Convenience, Mariette Kristenson.
Dobbelt så stor vekst som hos konkurrentene
Tines 14 ble lansert i Narvesen 14. januar i fjor, seks uker før produktet ble tilgjengelig i andre utsalgssteder. Produktserien kunne vise til svært gode salgstall fra dag én, og har nå passert 250.000 solgte enheter. Den innovative nykommeren 14 slo dermed ut konkurrentene softis fra Diplom-Is og Flax fra Norsk Tipping i kampen om prisen for Årets produkt i kjeden.
- Totalt har mellommåltidene til Tine hatt en vekst på 75 prosent i Narvesen hittil i år. Det er dobbelt så mye som hos andre aktører, inkludert dagligvaren, og 14 har stått for en stor del av denne veksten. Narvesen skal bli mellommåltidsdestinasjonen og gjør mye riktig når det gjelder måten de lanserer på, synlighet i butikk, kampanjetrykk og gode tilbud til kundene. Vi har et tett og godt samarbeid, sier salgssjef i Tine, Knut Einar Ludvigsen.
Fem verdige vinnere
Under sitt leverandørmøte i Operahuset i Oslo i dag kåret Reitan Convenience også Årets produkt i øvrige kjeder. Alle vinnerne har gitt et tydelig bidrag i sin kategori, for eksempel gjennom innovasjon, utvikling og salgsvekst, eller tydeliggjøring av kjedens profil. Det ble også gitt ut pris til Årets KAM og Årets gårdeier.
Disse gikk til topps i dagens kåring:
Årets produkt 7-Eleven – Frozen Yogurt, Isdalen
Årets produkt Narvesen – 14, Tine
Årets produkt Shell/7-Eleven – Isklar, Tine
Årets KAM – Geir Stene-Larsen, Leiv Vidar
Årets gårdeier – Amfi
Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.
Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2013 (inkl. franchiseomsetning) for 77 milliarder kroner, sysselsetter 35.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
09.05.2025 11:38
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...
Pressrelease
09.05.2025 11:38
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
09.05.2025 11:38
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
09.05.2025 11:38
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
Pressrelease
09.05.2025 11:38
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...
Pressrelease
09.05.2025 11:38
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...
OUR VALUES