REMA 1000 hovedsponsor for Dyreverndagen 2015
REMA 1000 er hovedsponsor for Dyreverndagen. Dyreverndagen er et nytt arrangement som for første gang skal arrangeres 21. mars 2015 på DogA i Oslo. Dette skal bli Norges største event innen dyrevern.
01.12.2014 12:00
Dyreverndagen skal inspirere til dyrevern, og være en stor årlig arena og møteplass for de som er interessert i dyrevern. Dyreverndagen skal bestå av et inspirasjonsseminar og fest med prisutdeling, og skal skape positiv oppmerksomhet og entusiasme rundt saken. Det er en frivillig arbeidsgruppe i forskernettverket Minding Animals Norge som står bak.
Dyreverndagen har valgt ut REMA 1000 som sponsor fordi de ser at REMA er den dagligvareaktøren som gjør mest for dyrevelferden.
– Vår arbeidsgruppe har gjort en grundig kartlegging av dagligvaremarkedet, og resultatene viser at REMA 1000 helt klart er den aktøren som er best på dyrevelferd, forteller prosjektleder for Dyreverndagen, Hilde Valbjørn Hagelin.
– REMA 1000 er den eneste dagligvareaktøren som ikke selger egg fra høner i bur, og de jobber for å gjøre dyrevelferden bedre for Stangekylling. Dette er tiltak som virkelig betyr noe for hundretusener av dyr. Derfor ønsket vi oss REMA 1000 som sponsor på vårt arrangement, fortsetter Hilde Valbjørn Hagelin.
- God dyrevelferd har alltid vært viktig for oss og vi jobber kontinuerlig for å forbedre dyrevelferden i egen industri. Dette er grunnen til at vi ønsker å sponse Dyreverndagen, sier Havva Kara, Sjef for Miljø og ansvarlige innkjøp,
- For å oppnå optimal smak og kvalitet er fôr og oppvekst viktig. Vi mener generelt at dyr som vokser opp under gode forhold trives bedre, og gir oss kjøtt, melk og egg av en bedre kvalitet enn dyr som ikke vokser opp under gode kår. I 2011 gikk REMA 1000 i front av dagligvarekjedene om å slutte salget av egg fra burhøns til fordel for egg fra frittgående høner, fortsetter Havva.
- Vi mener at en høne som går fritt lever et mer naturlig liv og at dyrevelferden ivaretas best hos frittgående høner. Våre bønder, Dyrevernalliansen, Økologisk Norge, Veterinær-instituttet, og aller viktigst; mange av våre kunder har vært enige med oss i dette, avslutter Havva.
Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.
Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2013 (inkl. franchiseomsetning) for 77 milliarder kroner, sysselsetter 35.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
11.05.2025 15:43
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...
Pressrelease
11.05.2025 15:43
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
11.05.2025 15:43
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
11.05.2025 15:43
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
Pressrelease
11.05.2025 15:43
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...
Pressrelease
11.05.2025 15:43
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...
OUR VALUES