Vasket 9.456 biler på åtte timer - knuste verdensrekorden

07.11.2014 20:10

Fredag 7. november ble kjøpmennene i Shell/7-Eleven og Geir Schau fra Morgenklubben på Radio Norge verdensmestere i bilvask. Hele 9.456 biler ble vasket på åtte timer, og kjeden slo dermed den tidligere verdensrekorden med over 3.000 biler. Det resulterer i et bidrag til ungdomsorganisasjonen MOT på 472.800 kroner.

Berit Hvalryg
Tittel:Rektor Verdiskolen og presseansvarlig, Reitangruppen
Mobil:+47 926 46 666
E-post:berit.hvalryg@reitangruppen.no

- Dette er helt rått! Vi har sett et vanvittig engasjement blant kjøpmenn, medarbeidere og publikum på stasjonene. Vi lovte å gi 25 kroner til MOT per bil vi klarte å vaske, og når vi nå har klart å slå rekorden dobler vi dette beløpet, fra 236.400 til 472.800 kroner. Da smaker det ekstra godt å bli verdensmester, sier regionssjef i Shell/7-Eleven, Kenneth C. Olsen.

- Dette hadde ikke vært mulig uten Radio Norge og Geir Schau, som virkelig har klart å mobilisere sine lyttere til å hjelpe oss å slå verdensrekorden og samtidig støtte en god sak, fortsetter han.

Verdensrekorden ble slått på selveste 7-Eleven-dagen, fredag 7. november. For å bli verdensmestere måtte de 82 kjøpmennene slå en rekord som ble satt i Australia og New Zealand i 2012, på 6.277 bilvask på 8 timer. Den nye, norske rekorden står nå på 9.456 vaskede biler.

Viktig støtte til arbeid med ungdom 
Reitan Convenience, som eier Shell/7-Eleven-kjeden, er hovedsamarbeidspartner til MOT, og har støttet organisasjonens arbeid siden 1999. Foruten å bidra med midler arbeider Reitan Convenience også for økt kjennskap til MOT. 

- For en dag det ble! Vi er utrolig takknemlige for de midlene som har kommet inn. Det gjør at vi kan spre MOTs budskap til enda flere ungdommer, og på den måten skape flere trygge ungdomsmiljø. Vårt samarbeid med Shell/7-Eleven og Reitan Convenience er helt unikt, og dette rekordforsøket har gitt oss viktig oppmerksomhet og viktige midler. En stor takk til alle kjøpmenn som bidro, Radio Norge, og til alle som vasket bilen sin, sier leder i MOT, Atle Vårvik.

Verdensrekordforsøket ble gjennomført i samarbeid med Geir Schau og Morgenklubben på Radio Norge, Nokas og Turtle Vask.


Om Reitan Convenience
Reitan Convenience omfatter Narvesen i Norge og Latvia, Pressbyrån i Sverige, 7-Eleven og Shell/7-Eleven i Norge, Sverige og Danmark, R-kioski i Finland, R-kiosk i Estland, samt R-kiosk og Lietuvos Spauda i Litauen. Reitan Convenience har en markedsledende posisjon i alle sine land. Selskapet ledes av Magnus Reitan.

Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2013 (inkl. franchiseomsetning) for 77 milliarder kroner, sysselsetter 35.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO