- Våre kjøpmenn, med den sterke lidenskapen de har for å drive butikk, er den desidert viktigste suksessfaktoren for Reitan Convenience. Det vi ønsker oss aller mest er kjøpmenn som våger å vinne, og som klarer å engasjere og involvere sine medarbeidere for å nå målene de setter seg. Det kjennetegner alle de tre vinnerne i kveld, som virkelig er flotte representanter for sine kjeder, sier administrerende direktør i Reitan Convenience, Magnus Reitan.
Kjøpmenn som inspirerer
Hvert år kårer Reitan Convenience Norge Årets Kjøpmann innenfor de tre konseptene Narvesen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven. Utmerkelsen henger svært høyt, og gis til den kjøpmannen innen hver kjede som har best utvikling, gjennomføring av kampanjer, mystery shopper-resultater, svinnprosent, samt andre måleparametere. I tillegg skal kjøpmannen være godt likt og beundret av både selgere i egen butikk, kolleger og ledere.
- Det er utrolig artig å se den entusiasmen disse dyktige kjøpmennene har. De er en stor inspirasjon for sine selgere, sine kjøpmannskolleger og for alle oss andre i Reitan Convenience. Det er både viktig og verdifullt å gjøre stas på og lære av de beste, og det er nettopp det kåringen av Årets Kjøpmann handler om, sier Magnus Reitan.
ÅRETS KJØPMANN NARVESEN: Vårin Bolstad, 417 Inngang Nord Oslo S
«Kjøpmannen har jobbet målrettet og har oppnådd tosifret vekst for tredje år på rad. Kjøpmannen har en tydelig, positiv lederstil som er preget av samhold og kunnskap og med et sterkt salgsteam som belønning. Kjøpmannen er en leder som virkelig er i front og jobber med sine ansatte for at alle skal bli vinnere. Dette gir en herlig stemning i butikk og kundene stortrives».
ÅRETS KJØPMANN 7-ELEVEN: Iman Aslany, 7049 Hama
«Kjøpmannen er genuint opptatt av å skape resultater og har siden han startet som kjøpmann, hatt som mål å bli Årets Kjøpmann. Kjøpmannen berømmes for stor ydmykhet, lidenskap og sterkt fokus på mersalg. Gjennom involvering og sekundering av ansatte skaper han dyktige medarbeidere og han bidrar stort inn i kjeden ved å lære opp nye kjøpmenn. Vi er stolte av å ha ham på laget».
ÅRETS KJØPMANN SHELL/7-ELEVEN: Bjarne Bjerkeli, 7584 Hvalstad, 7586 Rykkinn og 7587 Dalsbråten
«Kjøpmannen bruker våre verdier på en imponerende måte og er et stort forbilde for både ansatte og kollegaer. Kjøpmannen er en ener i alt som gjøres og stiller høye krav til seg selv og sine ansatte. Gjennom kjennskap til - og omtanke for - hver enkelt medarbeider, får kjøpmannen ut det beste. Slik skapes gode kundeopplevelser og imponerende vekst år etter år».
Om Reitan Convenience
Totalt har Reitan Convenience 520 butikker i Norge, fordelt på kioskkjedene Narvesen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven. Reitan Convenience omfatter også Narvesen i Latvia og Litauen, Pressbyrån i Sverige, 7-Eleven og Shell/7-Eleven i Sverige og Danmark, R-kioski i Finland, R-kiosk i Estland, samt Lietuvos Spauda i Litauen. Selskapet ledes av Magnus Reitan, og er en del av Reitangruppen. Totalt omsatte Reitan Convenience for 14,2 milliarder kroner i 2013, har 2.450 utsalgssteder og sysselsetter 16.500 mennesker, og er med dette Europas nest største convenience-aktør.
Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.
Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2013 (inkl. franchiseomsetning) for 77 milliarder kroner, sysselsetter 35.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.