Narvesen er kiosken med de mest fornøyde kundene

I går presenterte Handelshøyskolen BI resultatene fra forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer 2015. For fjerde år på rad kommer Narvesen ut som Norges mest populære kiosk, med en tilfredshetsscore på 72,4 og en lojalitetsscore på 85,7.

13.05.2015 14:00

- Dette synes vi er kjempemoro. Narvesen skal være et lyspunkt i hverdagen for folk flest, og vårt mål er at våre kunder skal ha en litt bedre dag når de går ut av våre butikker, enn hva de hadde da de gikk inn. De gode kundeopplevelsene er det alle våre dyktige kjøpmenn og medarbeidere som skaper og dette er et flott skussmål til dem, sier markedssjef for Narvesen, Stian Breivik.

Mer tilfredse kunder hos 7-Eleven
Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har gjennom 20 år målt tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Mer enn 9200 forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse. I kiosk-kategorien tar Narvesen en klar førsteplass med 72,4 poeng, foran MIX med 69,7, 7-Eleven med 67,1 poeng og Deli De Luca med 65,9 på tilfredshetsparameteret. 7-Eleven øker med 1,1 poeng fra fjoråret.

- Vi er stolte av at 7-Elevens kunder er stadig mer tilfredse og lojale. 7-Eleven hatt en jevn økning i score over flere år. Vi skal fortsette å satse på kvalitet, hurtighet og service til folk på farten, slik at kundene våre får en enklere og mer effektiv hverdag, sier markedssjef for 7-Eleven, Jan Yngve Holen.


Om Norsk Kundebarometer
Den internettbaserte bokhandelen haugenbok.no oppnår en kundetilfredshetsscore på 85,7 av maksimalt 100 oppnåelige poeng, og vinner med det Kundetilfredshetsprisen 2015.

Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Mer enn 9200 forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde der er med bedrifter de kjøper varer og tjenester. Til sammen 185 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer får sin dom i årets undersøkelse.

Se hele listen her:
https://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/resultater-2015/

Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet.
Reitangruppen omsatte i 2014 (inkl. franchiseomsetning) for 82 milliarder kroner, sysselsetter 37.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.

Amalie Knudsen
  • Title:Kommunikasjonsrådgiver, REMA 1000
  • Mobile:+47 926 66 262
  • E-mail:Amalie.Knudsen[at]rema.no

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

Årsresultater 2023 - Vekst og investeringer for fremtiden

2023 var et år med solid drift, omsetningsvekst og investeringer. Etter et år preget av sterk konkurranse, global inflasjon og fortsatt uro i...

Pressrelease

Uno-X Mobility kjøper Tungbil Lading AS

For å raskere kunne møte våre kunders og samfunnets behov for mer bærekraftig tungtransport har Uno-X Mobility kjøpt selskapet Tungbil Lading AS....

Pressrelease

UTENOMJORDISK MAGI PÅ TRØNDERSK JORD

Om under et år åpner Nye Hjorten Teater, et splitter nytt, privateid folketeater midt i hjertet av Trondheim sentrum. Teatrets initiativtaker er...

Pressrelease

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025.

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025. Kanalen skal sammen med Britannia Hotel...

Pressrelease

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025.

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025. Kanalen skal sammen med Britannia Hotel...

Pressrelease

Disse bestemmer hvem som får 2 millioner og blir Årets Ladejarl

Ny jury og sekretariat for neste fire år er på plass. Disse bestemmer hvem som blir vinner av Årets Ladejarl og får to millioner kroner.

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 44 101 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO