

Narvesen er kiosken med de mest fornøyde kundene
I går presenterte Handelshøyskolen BI resultatene fra forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer 2015. For fjerde år på rad kommer Narvesen ut som Norges mest populære kiosk, med en tilfredshetsscore på 72,4 og en lojalitetsscore på 85,7.
13.05.2015 14:00
- Dette synes vi er kjempemoro. Narvesen skal være et lyspunkt i hverdagen for folk flest, og vårt mål er at våre kunder skal ha en litt bedre dag når de går ut av våre butikker, enn hva de hadde da de gikk inn. De gode kundeopplevelsene er det alle våre dyktige kjøpmenn og medarbeidere som skaper og dette er et flott skussmål til dem, sier markedssjef for Narvesen, Stian Breivik.
Mer tilfredse kunder hos 7-Eleven
Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har gjennom 20 år målt tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Mer enn 9200 forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse. I kiosk-kategorien tar Narvesen en klar førsteplass med 72,4 poeng, foran MIX med 69,7, 7-Eleven med 67,1 poeng og Deli De Luca med 65,9 på tilfredshetsparameteret. 7-Eleven øker med 1,1 poeng fra fjoråret.
- Vi er stolte av at 7-Elevens kunder er stadig mer tilfredse og lojale. 7-Eleven hatt en jevn økning i score over flere år. Vi skal fortsette å satse på kvalitet, hurtighet og service til folk på farten, slik at kundene våre får en enklere og mer effektiv hverdag, sier markedssjef for 7-Eleven, Jan Yngve Holen.
Om Norsk Kundebarometer
Den internettbaserte bokhandelen haugenbok.no oppnår en kundetilfredshetsscore på 85,7 av maksimalt 100 oppnåelige poeng, og vinner med det Kundetilfredshetsprisen 2015.
Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Mer enn 9200 forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde der er med bedrifter de kjøper varer og tjenester. Til sammen 185 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer får sin dom i årets undersøkelse.
Se hele listen her:
https://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/resultater-2015/
Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.
Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet.
Reitangruppen omsatte i 2014 (inkl. franchiseomsetning) for 82 milliarder kroner, sysselsetter 37.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
14.11.2025 09:00
Aspelin Eiendom og Reitan Eiendom slår sammen sine Oslo-porteføljer og etablerer Aspelin Reitan Eiendom, et av de største private...
Pressrelease
04.11.2025 13:15
Elisabeth Høsflot Klæbo blir ny administrerende direktør for Nye Hjorten Teater – en planlagt lederovergang som markerer starten på neste kapittel...
Pressrelease
17.10.2025 14:18
Britannia Hotel har fått internasjonal oppmerksomhet med to prestisjefylte utmerkelser. Condé Nast Travelers lesere har kåret hotellet til det 8....
Pressrelease
15.10.2025 12:05
Verdens beste langrennsløper, Johannes Høsflot Klæbo, inngår et langsiktig, strategisk samarbeid med Uno-X Mobility Norge. Avtalen innebærer at...
Pressrelease
29.09.2025 18:30
PoMo, det nye museet for samtidskunst og moderne kunst i Trondheim, blir nå etablert som en selvstendig stiftelse. Dette markerer et nytt kapittel...
Pressrelease
11.09.2025 11:50
Gjennom ekte engasjement, sterke verdier og urokkelig tro på andre mennesker, tildeles Øystein Pettersen den nasjonale hedersprisen Årets Ladejarl...
OUR VALUES