​Internasjonal lederpris til Magnus Reitan

11.06.2015 15:30

Administrerende direktør for Reitan Convenience, Magnus Reitan, er kåret til 2015 NACS Insight European Convenience Industry Leader of the Year. Prisen gis til ledere som har utmerket seg internasjonalt innen servicehandel, og ble delt ut av bransjeorganisasjonen NACS i London i dag.

Administrerende direktør for Reitan Convenience, Magnus Reitan, er kåret til 2015 NACS Insight European Convenience Industry Leader of the Year. Prisen gis til ledere som har utmerket seg internasjonalt innen servicehandel, og ble delt ut av bransjeorganisasjonen NACS i London i dag. Her sammen med NACS-sjef Henry Armour og Rob Bland fra PepsiCo. Lisens

Amalie Knudsen
Tittel:Kommunikasjonsrådgiver, REMA 1000
Mobil:+47 926 66 262
E-post:Amalie.Knudsen@rema.no

- Jeg er utrolig takknemlig, stolt og ydmyk over å motta denne prisen. Det er morsomt at vi som norsk bedrift utmerker oss internasjonalt og anerkjennes som en av de fremste i Europa innen servicehandel. Det viser hvor langt vi har kommet, og dette hadde ikke vært mulig uten alle våre dyktige kjøpmenn, selgere og medarbeidere på servicekontor i syv land, sier administrerende direktør for Reitan Convenience, Magnus Reitan. 

Reitan Convenience har med sine 2.400 butikker vokst til å bli Europas nest største aktør innen servicehandel, og selskapets kjeder har en markedsledende posisjon i Norden og Baltikum. Selskapet omsatte i fjor for 14,8 milliarder kroner og sysselsetter 16.000 mennesker.

Definerer fremtidens servicehandel i Europa
Ifølge juryen har Reitan Convenience, under Magnus Reitans ledelse, demonstrert tydelig lederskap på tvers av flere europeiske markeder. Videre heter det at Reitan Convenience ikke bare har spilt en nøkkelrolle i å definere fremtidens servicehandel i Europa, men at selskapet også på en svært vellykket måte har tilpasset seg de dramatiske og pågående endringene i forbrukernes handleadferd. Selskapet og ledelsen har forstått den sentrale rollen conveniencebutikker og teknologi spiller i å tilfredsstille disse nye og hurtig endrende behovene.

- Jeg er veldig glad for at Magnus Reitan har vunnet denne prisen. Den er en anerkjennelse av at fremgang ikke bare drives av innovative selskaper som Reitan Convenience, men av energien, den modige besluttsomheten og inspirasjonen til menneskene som leder dem. Magnus illustrerer hvorfor denne prisen eksisterer, sier administrerende direktør for NACS Insight, Dan Munford.

Om Reitan Convenience
Reitan Convenience er ett av fire forretningsområder i Reitangruppen. Selskapet omfatter Narvesen i Norge, Latvia og Litauen, Pressbyrån i Sverige, 7-Eleven i Norge, Sverige og Danmark, R-kioski i Finland, R-kiosk i Estland, samt Lietuvos Spauda i Litauen. Reitan Convenience har en markedsledende posisjon i alle sine land. Antall utsalgssteder per 31. januar 2015 var 2.418, og omsetningen i 2014 var 14,8 milliarder kroner. Selskapet ledes av Magnus Reitan.

Om NACS
NACS (The Association for Convenience and Fuel Retailing) ble grunnlagt 14. august 1961. Det er en internasjonal bransjeorganisasjon som representerer mer enn 2.200 retail- og 1.600 leverandørmedlemmer. Medlemsbedriftene i NACS har virksomhet i nærmere 50 land verden over. Som en medlemsdrevet organisasjon ledes NACS av et styre med 32 medlemmer. Styreformann er Stephen D. Loehr fra Kwik Trip, Inc.

Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet.
Reitangruppen omsatte i 2014 (inkl. franchiseomsetning) for 82 milliarder kroner, sysselsetter 37.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO