Croissant ble årets produkt i Narvesen etter eksplosiv salgsvekst
Reitan Convenience Norge gjorde i dag stas på sine beste og mest nyskapende leverandører. Croissant fra leverandøren Baxt ble kåret til Årets produkt i Narvesen, etter et år med voldsom vekst i bakerikategorien.
24.09.2015 15:15
- Bakeri er en av Narvesens hovedsatsninger, ved siden av mellommåltider, drikke og pølser. Croissant fra Baxt har med sin fantastiske salgsutvikling bidratt til å ta Narvesen fra å være en bolleleverandør til å bli en komplett bakerileverandør. Dette er noe kundene setter tydelig stor pris på, og det er en spennende og lønnsom utvikling for oss som kjede, sier administrerende direktør for Reitan Convenience Norge, Mariette Kristenson.
330 prosent salgsvekst
Croissanter har vært et satsningsområde for Narvesen i to år. Det siste året har antallet solgte økt med 330 prosent. Kjeden har i samme periode hatt en vekst i bakerikategorien på nærmere 60 prosent, hvorav croissanter utgjør over halvparten. Den franske fristelsen slo dermed ut konkurrentene Coca Cola Life og Bilflax fra Norsk Tipping i kampen om prisen for Årets produkt i kjeden.
- Vi har et veldig godt og inspirerende samarbeid med Narvesen, og vi jobber tett sammen om både utvikling og gjennomføring. Vi er stolte av å være vekstvinneren sammen med Narvesen innen bakeri, i det som tross alt er et tøft marked. At vi har lykkes spesielt med croissanter skyldes selvsagt produktkvalitet, men kanskje aller mest ekstremgjennomføring fra kjøpmennene i butikk, særlig under kampanjer, sier salgsdirektør i Baxt, Marius Johannesen.
Fem verdige vinnere
Under sitt leverandørmøte på Vulkan Arena i Oslo i dag kåret Reitan Convenience Norge også Årets produkt i øvrige kjeder. Alle vinnerne har gitt et tydelig bidrag i sin kategori, for eksempel gjennom innovasjon, utvikling og salgsvekst, eller tydeliggjøring av kjedens profil. Det ble også gitt ut pris til Årets KAM og Årets gårdeier. Disse gikk til topps i dagens kåring:
Årets produkt 7-Eleven – Isklar, Tine
Årets produkt Narvesen – Croissant, Baxt
Årets produkt Shell/7-Eleven – Skruf Slim Fresh Xtra Sterk White, Imperial Tobacco
Årets KAM – Knut Ludvigsen, Tine
Årets gårdeier – ROM Eiendom
Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.
Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet.
Reitangruppen omsatte i 2014 (inkl. franchiseomsetning) for 82 milliarder kroner, sysselsetter 37.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
11.05.2025 14:28
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...
Pressrelease
11.05.2025 14:28
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
11.05.2025 14:28
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
11.05.2025 14:28
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
Pressrelease
11.05.2025 14:28
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...
Pressrelease
11.05.2025 14:28
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...
OUR VALUES