​Croissant ble årets produkt i Narvesen etter eksplosiv salgsvekst

24.09.2015 15:15

Reitan Convenience Norge gjorde i dag stas på sine beste og mest nyskapende leverandører. Croissant fra leverandøren Baxt ble kåret til Årets produkt i Narvesen, etter et år med voldsom vekst i bakerikategorien.

Fra venstre: administrerende direktør for Reitan Convenience, Magnus Reitan; kategorisjef i Reitan Convenience, Runar Ørmen; salgssjef i Baxt, Åge Thomassen; salgsdirektør i Baxt, Marius Johannesen; administrerende direktør for Baxt, Lars Mølback; administrerende direktør for Reitan Convenience Norge, Mariette Kristenson.

Amalie Knudsen
Tittel:Kommunikasjonsrådgiver, REMA 1000
Mobil:+47 926 66 262
E-post:Amalie.Knudsen@rema.no

- Bakeri er en av Narvesens hovedsatsninger, ved siden av mellommåltider, drikke og pølser. Croissant fra Baxt har med sin fantastiske salgsutvikling bidratt til å ta Narvesen fra å være en bolleleverandør til å bli en komplett bakerileverandør. Dette er noe kundene setter tydelig stor pris på, og det er en spennende og lønnsom utvikling for oss som kjede, sier administrerende direktør for Reitan Convenience Norge, Mariette Kristenson.

330 prosent salgsvekst
Croissanter har vært et satsningsområde for Narvesen i to år. Det siste året har antallet solgte økt med 330 prosent. Kjeden har i samme periode hatt en vekst i bakerikategorien på nærmere 60 prosent, hvorav croissanter utgjør over halvparten. Den franske fristelsen slo dermed ut konkurrentene Coca Cola Life og Bilflax fra Norsk Tipping i kampen om prisen for Årets produkt i kjeden.

- Vi har et veldig godt og inspirerende samarbeid med Narvesen, og vi jobber tett sammen om både utvikling og gjennomføring. Vi er stolte av å være vekstvinneren sammen med Narvesen innen bakeri, i det som tross alt er et tøft marked. At vi har lykkes spesielt med croissanter skyldes selvsagt produktkvalitet, men kanskje aller mest ekstremgjennomføring fra kjøpmennene i butikk, særlig under kampanjer, sier salgsdirektør i Baxt, Marius Johannesen. 

Fem verdige vinnere
Under sitt leverandørmøte på Vulkan Arena i Oslo i dag kåret Reitan Convenience Norge også Årets produkt i øvrige kjeder. Alle vinnerne har gitt et tydelig bidrag i sin kategori, for eksempel gjennom innovasjon, utvikling og salgsvekst, eller tydeliggjøring av kjedens profil. Det ble også gitt ut pris til Årets KAM og Årets gårdeier. Disse gikk til topps i dagens kåring:

Årets produkt 7-Eleven – Isklar, Tine

Årets produkt Narvesen – Croissant, Baxt

Årets produkt Shell/7-Eleven – Skruf Slim Fresh Xtra Sterk White, Imperial Tobacco

Årets KAM – Knut Ludvigsen, Tine

Årets gårdeier – ROM Eiendom

Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet.
Reitangruppen omsatte i 2014 (inkl. franchiseomsetning) for 82 milliarder kroner, sysselsetter 37.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO