Spesialpølser fra Jan Vardøen på grillen hos Narvesen

26.10.2015 12:00

Mandag 26. oktober lanserer Narvesen fire nye spesialpølser signert restauranteier og pølseentusiast Jan Vardøen. Kjøttinnhold på 96 prosent, spennende smaker og uvanlig tilbehør skal gi en ny og annerledes pølseopplevelse for folk på farten.

Amalie Knudsen
Tittel:Kommunikasjonsrådgiver, REMA 1000
Mobil:+47 926 66 262
E-post:Amalie.Knudsen@rema.no

- Min misjon har alltid vært å fronte ekte håndverksmat laget av rene råvarer i topp kvalitet, for da blir det også god smak! Men det kan ta lang tid å lage dette selv, eller du må gå på restaurant. Samtidig vet vi at stadig flere spiser sin varmmat på farten. Derfor har samarbeidet med Leiv Vidar og Narvesen vært veldig spennende, og jeg håper at dette kan bidra til et skikkelig kvalitetsløft for pølser og varm mat i kiosk, sier Jan Vardøen, som blant annet er kjent for å drive flere av Oslos beste restauranter. Han er også forfatter av flere bøker med fokus på nettopp pølser. 

Rekordhøy kjøttandel sprengte sikringer
Vardøens pølseserie har fått navnet «Kongen av pølser», og er produsert av leverandøren Leiv Vidar. Den inneholder fire nye og unike varianter: IPA-pølse med IPA-øl fra Grünerløkka Brygghus og rødløkrelish, «Kongepølse» med skogsoppsalat, Vardøen BBQ-pølse med BBQ-saus og fennikel-pølse med tomatsalat. Alle varianter serveres i et rustikt surdeigsbrød.

- Pølsene inneholder hele 96 prosent kjøtt. Vi i Leiv Vidar har aldri tidligere produsert pølser med så høy kjøttandel på anlegget vårt på Hønefoss, og den første dagen vi lagde pølsene var det så mye kjøtt i blanderen at vi måtte bytte sikringer. Så vidt vi vet finnes det ingen lignende pølser med tilsvarende høye kjøttandel i det norske markedet for varme pølser, så dette er et produkt vi er skikkelig stolte av, forteller Asbjørn Koller, markedssjef i Leiv Vidar. 

«Kongen av Pølser» er utviklet for og sammen med Narvesen, og pølsene vil kun komme for salg i Narvesens butikker.

Blir fast innslag i Narvesen
Vardøen-pølsene introduseres i en to-ukers lanseringskampanje, men vil også bli en del av Narvesens faste sortiment

- Disse pølsene representerer noe helt nytt innen "kioskmat", og vi er kjempeglade for å kunne tilby slike kvalitetsprodukter til våre kunder fremover. Vi vet at nordmenn blir stadig mer opptatte av kvalitet, smak og valgmuligheter, og vi tror mange vil sette pris på både grovheten, den høye kjøttandelen og de gode smakene. Dette er en komplett måltidsopplevelse som enkelt kan nytes mens man er på farten, og er et spennende alternativ til våre andre, tradisjonelle pølsevarianter, sier Stian Breivik, markedssjef i Narvesen. 

Samtlige Narvesen-butikker i Norge skal selge IPA-pølsa, mens 130 butikker også vil selge de andre tre variantene. Kjøpmennene har selv vurdert hvor mange varianter de vil ta inn, alt etter hvor stor plass de har i butikk og hvor mye pølser de selger. Pølsene vil ha en utsalgspris på kr. 49,-.

Bilde: Fra venstre: Asbjørn Koller, markedssjef i Leiv Vidar; Jan Vardøen; Ivar Enger, regionsansvarlig i Leiv Vidar.

Ved spørsmål/ønske om intervju:
Asbjørn Koller, markedssjef i Leiv Vidar
Tlf. +47 991 61 687, E-post: asbjorn@leiv-vidar.no

Stian Breivik, Markedssjef i Narvesen
Tlf. +47 908 39 526, E-post: stian.breivik@reitanconvenience.no 

Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet.
Reitangruppen omsatte i 2014 (inkl. franchiseomsetning) for 82 milliarder kroner, sysselsetter 37.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO