Uno-X blir generalsponsor for Tour of Norway frem til 2020

05.11.2015 12:00

Uno-X har fornyet avtalen som generalsponsor for etapperittet Tour of Norway frem til 2020, og håper engasjementet i sykkelsporten kan være med og inspirere til økt sykkelglede i Norge.

Amalie Knudsen
Tittel:Kommunikasjonsrådgiver, REMA 1000
Mobil:+47 926 66 262
E-post:Amalie.Knudsen@rema.no

Basert på gode erfaringer fra samarbeidet så langt, har Uno-X fornyet avtalen som generalsponsor for det 5 dagers internasjonale etapperittet, Tour of Norway. Rittet er en folkefest, og samler en rekke internasjonale toppsyklister. Uno-X håper engasjementet i sykkelsporten kan være med og inspirere til økt sykkelglede i Norge på alle nivåer.

-Uno-X er svært glade for å ha landet en ny og enda sterkere avtale med Tour of Norway. Sykkelrittet vokser i omfang, og det er en imponerende organisasjon som står bak. Det er med stor tillit til Birger Hungerholdt og hans team vi forlenger dette samarbeidet. Uno-X er stolte av Tour of Norway og vi er stolte av å være et annerledes drivstoffselskap som også bidrar til mer sykkelglede, sier sykkelsjef i Uno-X Gruppen, Jens Haugland.

Norges største sykkelritt
Tour of Norway 2016 vil bli arrangert 18. – 22. mai. Rittet er et kategori 2HC-ritt, som er den nest høyeste kategorien internasjonalt. Rittet samler en rekke av verdens aller beste sykkellag, og er en formidabel sykkelfest. Daglig leder i Interspons, Birger Hungerholdt, er svært godt fornøyd med den nye avtalen.

-Uno-X er en veldig viktig samarbeidspartner for norsk sykkelsport, og er profesjonelle og langsiktige i det de engasjerer seg i. Denne avtalen gir vårt arrangement en forutsigbarhet i flere år fremover, og vi gleder oss til å utvikle rittet videre sammen i årene som kommer, sier Hungerholdt.

Enkelt og effektivt
Uno-X selger drivstoff enkelt og effektivt gjennom over 400 automatstasjoner i Norge og Danmark. Bare billig drivstoff - når du ikke sykler.

- Vår begeistring for sykling kan forklares med at vi liker enkle, effektive og fornuftige løsninger. Vi håper at enda flere vil la seg inspirere til å bruke sykkel i hverdagen, for eksempel til skole og jobb, avslutter Haugland.

For ytterligere informasjon:
Jens Haugland, sykkelsjef Uno-X Gruppen, jens.haugland@unox.no, tlf. (+47) 905 78 703

Anders Eia Linnestad, prosjektleder Tour of Norway, anders@interspons.no, tlf (+47) 900 68 423

Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet.
Reitangruppen omsatte i 2014 (inkl. franchiseomsetning) for 82 milliarder kroner, sysselsetter 37.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO