De er servicehandelens beste kjøpmenn
1.000 feststemte kjøpmenn, medarbeidere og leverandører feiret tidenes beste resultat for Reitan Convenience Norge på selskapets årlige Riksmøte i går. Samlingen kulminerte i kåringen av Årets Kjøpmann i Narvesen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven.
28.01.2016 07:00
- Kåringen av Årets Kjøpmann er et stort høydepunkt og en viktig tradisjon for oss. Dette er mennesker med sterke indre verdier, som klarer å holde fokus og rendyrke forretningsideen vår, og lykkes med å skape fantastisk vekst i sine butikker. De er rollemodeller som vi alle kan se opp til, og vi unner og beundrer tre virkelig verdige vinnere, sier administrerende direktør i Reitan Convenience, Magnus Reitan.
Kjøpmannspar vant for tredje gang
Hvert år kårer Reitan Convenience Norge Årets Kjøpmann innenfor de tre konseptene Narvesen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven. Utmerkelsen gis til den kjøpmannen som har best utvikling, gjennomføring av kampanjer, mystery shopper-resultater og svinnprosent. I tillegg skal kjøpmannen være godt likt og beundret av både selgere i egen butikk, kolleger og ledere. I 7-Eleven gikk kjøpmannsparet Abbas Esrafilzadeh og Nazli Rostamkhani helt til topps, og ble med det de første noensinne som har hentet hjem prisen hele tre ganger.
- Årets Kjøpmann er en utmerkelse som henger svært høyt, og det er litt av en prestasjon å ta med seg prisen hjem for tredje gang. Abbas og Nazli nøyer seg ikke med å hvile på sine laurbær, og leverer år etter år. De er også i utrolig godt selskap, sammen med Liv Merete Fjellheim i Narvesen og Tom Lundblad i Shell/7-Eleven, sier Magnus Reitan.
Dette sier Reitan Convenience Norge om vinnerne:
ÅRETS KJØPMANN 7-ELEVEN: Abbas Esrafilzadeh og Nazli Rostamkhani, 7068 Youngstorget
«Kjøpmennene er strukturerte og fremgangsrike ledere som jobber ekstremt målrettet for å nå sine ambisiøse mål. De har stor arbeidskapasitet og er sanne vinnere som stiller høye krav til både seg selv og sine nærmeste. Kjøpmennene er positive og offensive og etterlever alltid våre verdier. De er gode forbilder for sine kolleger, og store bidragsytere til kjeden som helhet. Kundene møter alltid en strøken butikk, og det leveres toppresultater med tosifret vekst år etter år. I 2015 økte de omsetningen i butikken med 12 prosent, og antall kunder økte med 5 prosent. Dette er imponerende resultater.»
ÅRETS KJØPMANN NARVESEN: Liv Merete Fjellheim, 472 Alnabru
«Kjøpmannen har jobbet målrettet i lang tid og har oppnådd en imponerende vekst for tredje år på rad. Kjøpmannen har stor kunnskap som deles generøst, og er alltid i forkant med god planlegging av alle aktiviteter. Det leveres alltid på topp i alle kampanjer, og med sin tydelige og positive lederstil lykkes kjøpmannen med å gjøre alle i sitt team til vinnere. Dette gir en herlig stemning i butikk og kundene stortrives. Omsetningen i butikken økte med 9 prosent i 2015, og antall kunder økte med 3 prosent. Vi er stolte av å ha henne på laget.»
ÅRETS KJØPMANN SHELL/7-ELEVEN: Tom Lundblad, 7546 Vinterbro
«Kjøpmannen er aktiv og viser et stort engasjement for både sin egen bedrift og kjeden som helhet. Kjøpmannen har lang fartstid med å bygge lønnsomme bedrifter. Kjøpmannen er en tydelig leder som er god på å delegere ansvar og stille krav, samtidig som han er raus og ofte arrangerer sosiale sammenkomster for sine ansatte for å bygge samhold. I 2015 har stasjonen hatt en imponerende vekst, som resultat av god gjennomføring. Varesalget økte med 8,5 prosent, og antall kunder økte med 3 prosent.»
Om Reitan Convenience
Totalt har Reitan Convenience 502 butikker i Norge, fordelt på kjedene Narvesen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven. Reitan Convenience omfatter også Narvesen i Latvia og Litauen, Pressbyrån i Sverige, 7-Eleven og Shell/7-Eleven i Sverige og Danmark, R-kioski i Finland, R-kiosk i Estland, samt Lietuvos Spauda i Litauen. Selskapet ledes av Magnus Reitan, og er en del av Reitangruppen. Totalt omsatte Reitan Convenience for 14,8 milliarder kroner i 2014, har 2.420 utsalgssteder og sysselsetter 16.500 mennesker, og er med dette Europas nest største convenience-aktør.
Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.
Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet.
Reitangruppen omsatte i 2014 (inkl. franchiseomsetning) for 82 milliarder kroner, sysselsetter 37.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
11.05.2025 14:15
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...
Pressrelease
11.05.2025 14:15
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
11.05.2025 14:15
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
11.05.2025 14:15
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
Pressrelease
11.05.2025 14:15
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...
Pressrelease
11.05.2025 14:15
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...
OUR VALUES