​De er servicehandelens beste kjøpmenn

1.000 feststemte kjøpmenn, medarbeidere og leverandører feiret tidenes beste resultat for Reitan Convenience Norge på selskapets årlige Riksmøte i går. Samlingen kulminerte i kåringen av Årets Kjøpmann i Narvesen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven.

28.01.2016 07:00

- Kåringen av Årets Kjøpmann er et stort høydepunkt og en viktig tradisjon for oss. Dette er mennesker med sterke indre verdier, som klarer å holde fokus og rendyrke forretningsideen vår, og lykkes med å skape fantastisk vekst i sine butikker. De er rollemodeller som vi alle kan se opp til, og vi unner og beundrer tre virkelig verdige vinnere, sier administrerende direktør i Reitan Convenience, Magnus Reitan. 

Kjøpmannspar vant for tredje gang
Hvert år kårer Reitan Convenience Norge Årets Kjøpmann innenfor de tre konseptene Narvesen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven. Utmerkelsen gis til den kjøpmannen som har best utvikling, gjennomføring av kampanjer, mystery shopper-resultater og svinnprosent. I tillegg skal kjøpmannen være godt likt og beundret av både selgere i egen butikk, kolleger og ledere. I 7-Eleven gikk kjøpmannsparet Abbas Esrafilzadeh og Nazli Rostamkhani helt til topps, og ble med det de første noensinne som har hentet hjem prisen hele tre ganger. 

- Årets Kjøpmann er en utmerkelse som henger svært høyt, og det er litt av en prestasjon å ta med seg prisen hjem for tredje gang. Abbas og Nazli nøyer seg ikke med å hvile på sine laurbær, og leverer år etter år. De er også i utrolig godt selskap, sammen med Liv Merete Fjellheim i Narvesen og Tom Lundblad i Shell/7-Eleven, sier Magnus Reitan.


Dette sier Reitan Convenience Norge om vinnerne:


ÅRETS KJØPMANN 7-ELEVEN: Abbas 
Esrafilzadeh og Nazli Rostamkhani, 7068 Youngstorget
«Kjøpmennene er strukturerte og fremgangsrike ledere som jobber ekstremt målrettet for å nå sine ambisiøse mål. De har stor arbeidskapasitet og er sanne vinnere som stiller høye krav til både seg selv og sine nærmeste. Kjøpmennene er positive og offensive og etterlever alltid våre verdier. De er gode forbilder for sine kolleger, og store bidragsytere til kjeden som helhet. Kundene møter alltid en strøken butikk, og det leveres toppresultater med tosifret vekst år etter år. I 2015 økte de omsetningen i butikken med 12 prosent, og antall kunder økte med 5 prosent. Dette er imponerende resultater.»

ÅRETS KJØPMANN NARVESEN: Liv Merete Fjellheim, 472 Alnabru
«Kjøpmannen har jobbet målrettet i lang tid og har oppnådd en imponerende vekst for tredje år på rad. Kjøpmannen har stor kunnskap som deles generøst, og er alltid i forkant med god planlegging av alle aktiviteter. Det leveres alltid på topp i alle kampanjer, og med sin tydelige og positive lederstil lykkes kjøpmannen med å gjøre alle i sitt team til vinnere. Dette gir en herlig stemning i butikk og kundene stortrives. Omsetningen i butikken økte med 9 prosent i 2015, og antall kunder økte med 3 prosent. Vi er stolte av å ha henne på laget.»

ÅRETS KJØPMANN SHELL/7-ELEVEN: Tom Lundblad, 7546 Vinterbro
«Kjøpmannen er aktiv og viser et stort engasjement for både sin egen bedrift og kjeden som helhet. Kjøpmannen har lang fartstid med å bygge lønnsomme bedrifter. Kjøpmannen er en tydelig leder som er god på å delegere ansvar og stille krav, samtidig som han er raus og ofte arrangerer sosiale sammenkomster for sine ansatte for å bygge samhold. I 2015 har stasjonen hatt en imponerende vekst, som resultat av god gjennomføring. Varesalget økte med 8,5 prosent, og antall kunder økte med 3 prosent.»

Om Reitan Convenience
Totalt har Reitan Convenience 502 butikker i Norge, fordelt på kjedene Narvesen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven. Reitan Convenience omfatter også Narvesen i Latvia og Litauen, Pressbyrån i Sverige, 7-Eleven og Shell/7-Eleven i Sverige og Danmark, R-kioski i Finland, R-kiosk i Estland, samt Lietuvos Spauda i Litauen. Selskapet ledes av Magnus Reitan, og er en del av Reitangruppen. Totalt omsatte Reitan Convenience for 14,8 milliarder kroner i 2014, har 2.420 utsalgssteder og sysselsetter 16.500 mennesker, og er med dette Europas nest største convenience-aktør.

Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet.
Reitangruppen omsatte i 2014 (inkl. franchiseomsetning) for 82 milliarder kroner, sysselsetter 37.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.

Jørn Egil Andreassen
  • Title:Økonomidirektør, Reitan Eiendom
  • Mobile:+47 900 15 116
  • E-mail:jea[at]reitaneiendom.no

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

Årsresultater 2023 - Vekst og investeringer for fremtiden

2023 var et år med solid drift, omsetningsvekst og investeringer. Etter et år preget av sterk konkurranse, global inflasjon og fortsatt uro i...

Pressrelease

Uno-X Mobility kjøper Tungbil Lading AS

For å raskere kunne møte våre kunders og samfunnets behov for mer bærekraftig tungtransport har Uno-X Mobility kjøpt selskapet Tungbil Lading AS....

Pressrelease

UTENOMJORDISK MAGI PÅ TRØNDERSK JORD

Om under et år åpner Nye Hjorten Teater, et splitter nytt, privateid folketeater midt i hjertet av Trondheim sentrum. Teatrets initiativtaker er...

Pressrelease

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025.

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025. Kanalen skal sammen med Britannia Hotel...

Pressrelease

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025.

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025. Kanalen skal sammen med Britannia Hotel...

Pressrelease

Disse bestemmer hvem som får 2 millioner og blir Årets Ladejarl

Ny jury og sekretariat for neste fire år er på plass. Disse bestemmer hvem som blir vinner av Årets Ladejarl og får to millioner kroner.

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 44 101 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO