REMA 1000 vinner pris for årets samfunnsengasjement

Samarbeidet med Pøbelprosjektet ble kåret til årets samfunnsengasjement under Sponsor- og eventprisen 2016.

19.01.2016 23:27

-Vi har samarbeidet med Pøbelprosjektet siden 2011 og det er gledelig å se at juryen anser samarbeidet som et viktig bidrag til å løse et samfunnsproblem, sier Vidar Riseth, sponsorsjef i REMA 1000.

I juryens begrunnelse roses REMA 1000 for et folkelig prosjekt som tar utvikling og samfunnsansvar på alvor. De sier videre at samarbeidet viser at en langsiktig sponsorstrategi kan utgjøre en forskjell for både sponsor, enkeltindivid og samfunnet. De andre nominerte i kategorien var MøllerGruppen, Norwegian, Fursetgruppen og Aspelin Ramm.

Pøbelprosjektet ble startet av Eddi Eidsvåg i 2007. Siden 2011 har REMA 1000 vært tilbyder av praksisplass med målet om gi ungdom som faller utenfor jobb og utdanning en ny sjanse. Så langt har 84 pøbler fått jobb i REMA 1000, noe som ifølge Det Norske Veritas sparer samfunnet for 994 millioner kroner på livsløp.

Nylig gikk REMA 1000 inn som hovedsamarbeidspartner med Pøbelprosjektet. I den nye avtale er målet å få 25 nye pøbler i arbeid hvert år. I samarbeid med Pøbelprosjektet skal kunnskap om REMA 1000s organisasjonskultur, verdier og konsept inn i Pøbelskolen. Talentfulle pøbler som ønsker en karriere i REMA 1000 vil videre plukkes ut til å delta på opplæring gjennom REMA-skolen. På denne måten får pøblene som ønsker å jobbe i butikk en god start på sin karriere.

-At vi kan starte det nye samarbeidet med denne annerkjennelse er fantastisk. Vi ser frem til å kunne hjelpe flere unge mennesker som faller utenfor samfunnet i tiden fremover, sier Riseth.

Sponsor- og eventprisen, tidligere kjent som SPOT-prisen, ble arrangert av Sponsor- og eventforeningen 19.januar. Årets utdeling fant sted i Oslo konserthus og blant prisvinnerne var Røde Kors, Gjensidige, DNB og Arctic Race. 

Kaia Andresen
  • Title:Kommunikasjonsrådgiver
  • Mobile:+47 994 28 315
  • E-mail:kaia.andresen[at]rema.no

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

UTENOMJORDISK MAGI PÅ TRØNDERSK JORD

Om under et år åpner Nye Hjorten Teater, et splitter nytt, privateid folketeater midt i hjertet av Trondheim sentrum. Teatrets initiativtaker er...

Pressrelease

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025.

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025. Kanalen skal sammen med Britannia Hotel...

Pressrelease

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025.

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025. Kanalen skal sammen med Britannia Hotel...

Pressrelease

Disse bestemmer hvem som får 2 millioner og blir Årets Ladejarl

Ny jury og sekretariat for neste fire år er på plass. Disse bestemmer hvem som blir vinner av Årets Ladejarl og får to millioner kroner.

Pressrelease

Reitan Retail søker seks ledertraineer

Høsten 2024 skal vi ønske seks nye ledertraineer velkommen til Reitan Retail. Vurderer du å søke på programmet og er nysgjerrig på hvordan det er å...

Pressrelease

Storsatsing på handelseiendom fra Reitan Eiendom

REBUS Handelseiendom AS er en ny storsatsning fra Reitan Eiendom som har som ambisjon å bli det ledende eiendomshuset på handelseiendom. Selskapet...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 44 101 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO