REMA 1000 med digital kokebok
Nå får du hjelp og støtte fra norske mesterkokker gjennom REMA 1000 sin digitale kokebok – nemlig www.rema.no. Som første matbutikk satser REMA 1000 på å gi sine kunder hjelp til matlagingen både via nettsider, sosiale medier og app.
17.10.2013 13:00
- «Under hundrelappen» og oppskriftsheftene i butikk har gjort hverdagen til mange nordmenn rimeligere og enklere. Nå kan du også bruke Middagsplanleggeren til å planlegge helgemiddagen din, og bruke oppskrifter fra Norges mesterkokker til Norges laveste matvarepriser, sier Ole Robert Reitan, administrerende direktør i REMA 1000.
I et unikt samarbeid med Norges mesterkokker har REMA 1000 nå gjort sine nettsider om til en digital kokebok. Her er det nyttige mattips og inspirasjon til hvordan man lager alt fra jordskokkpuré til mexicanske drinker. Den nye nettsiden vil fungere på de aller fleste stasjonære og mobile enheter.
- Jeg har prøvd nesten alt, men ikke kommet meg helt til avocadosmoothien ennå, innrømmer Reitan.
Kjøkkenmagi
REMA 1000 sine kunder ønsker seg mer fokus på mat og matkunnskap. REMA 1000 ønsker å gjøre det enda lettere for kundene sine å trylle på kjøkkenet.
- Vi har gjort et stort forbedringsarbeid på den populære APPen vår, og nettsiden er blitt mer tilgjengelig og inneholder veldig mye av det kundene våre har etterspurt, sier markedssjef
Simen Augedal og fortsetter: - Målet vårt er å senke terskelen for å prøve noe nytt og spennende. Matlaging skal være gøy og lærerikt, og på lag med mesterkokkene håper vi at våre kunder skal få en enda bedre matopplevelse.
Alt for kunden
Kundene skal oppleve det som lett å snakke de som jobber i REMA 1000. Derfor satses det for fullt på kommunikasjon i sosiale medier som Facebook, Instagram og Twitter.
- Vi skal være der kundene våre er, og når kundene ikke er i butikken kan de også treffe oss på sosiale medier. Kundene er vårt hovedfokus, sier Ole Robert Reitan.
Reitangruppen består av fire forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel på 15,6 prosent i Axfood og 3,5 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.
Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 72 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
06.05.2025 06:45
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
06.05.2025 06:45
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
06.05.2025 06:45
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
Pressrelease
06.05.2025 06:45
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...
Pressrelease
06.05.2025 06:45
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...
Pressrelease
06.05.2025 06:45
REMA 1000 kutter prisen på frukt i løsvekt til 14.90 kroner per kilo. – Med denne lave prisen får kundene en sunn godtepose som er like attraktivt...
OUR VALUES