Verdensmestere i kokkekunst inngår samarbeid med REMA 1000
REMA 1000 har inngått en samarbeidsavtale med Norges høyest premierte kokker, nemlig verdensmesterne i kokkekunst.
17.08.2013 17:35
- Vi er så stolte! Norges beste kokker skal hjelpe oss med å løfte REMA 1000 enda flere hakk på kvalitet. Skal vi bli best må vi jobbe med de beste, sier administrerende direktør i REMA 1000 Ole Robert Reitan.
Bocuse d’Or regnes som verdensmesterskapet i kokkekunst og lille Norge har markert seg sterkt med flere gull og et dryss med gode plasseringer. Det sier seg selv at mesterkokker er opptatt av at vi skal lage flere måltider fra bunnen av, og her skal Norges beste på mat bidra.
- Middag for under hundrelappen er et fantastisk konsept! Det handler om hvordan du lager god mat fra bunnen av med gode råvarer, uten å sprenge husholdningsbudsjettet. Ikke så langt unna vår egen hverdag, sier mesterkokk Odd Ivar Solvold, Bocuse d’Or Norge.
Solvold får i første omgang med seg kollegene Bent Stiansen, Ørjan Johannessen, Charles Tjessem og Terje Ness i samarbeidet med REMA 1000. Bocuse d’ Or Norges satser nå mot Bocuse d'Or EM i Stockholm mai 2014 hvor målet er kvalifisering til VM og Bocuse d'Or Lyon 2015.
- Vårt samarbeid med REMA 1000 gjør det mulig for oss å forberede oss på den beste måte slik at vi igjen står øverst på pallen i januar 2015, sier Oksvold.
Foruten å fostre nye norske verdensmestere i kokkekunst, har Bocuse d’Or Norge som visjon å aktivt bidra til å øke nordmenns kunnskap om mat.
- Å jobbe med REMA 1000 sine kampanjer gjør det mulig for oss å bidra til at nordmenn får mer kunnskap om mat og bedre matvaner, sier Solvold.
Beslutningen om å inngå et samarbeid med Norges beste kokker var enkel for REMA 1000.
- Når verdensmestere i kokkekunst ringer oss, betyr det at mye er i endring i norsk dagligvarehandel og i mat-Norge. Vi skal fortsette å løfte oss på kvalitet, samtidig som vi er lavest på pris, sier Ole Robert Reitan.
For ytterligere informasjon:
Simen Wøien Augedal, markedssjef REMA 1000, tlf: +47 99640420, simen.augedal@rema.no
Reitangruppen består av fire forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel på 15,6 prosent i Axfood og 3,5 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.
Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 72 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
11.05.2025 13:44
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...
Pressrelease
11.05.2025 13:44
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
11.05.2025 13:44
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
11.05.2025 13:44
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
Pressrelease
11.05.2025 13:44
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...
Pressrelease
11.05.2025 13:44
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...
OUR VALUES