REMA Industrier ansetter Orkla-topp og oppretter eget salgsselskap

01.07.2013 07:00

REMA Industrier har vokst til et av Norges største industriselskaper i løpet av få år, og omsatte for 3,8 milliarder i fjor. Nå oppretter selskapet en egen salgsavdeling, samt ansetter ny administrerende direktør i REMA Trading, med målsetting om å skape Norges beste kommersielle merkevaremiljø.

- Vi har ganske store vekstambisjoner, selv om vi har vokst utrolig fort de siste årene. Vi vil skape både organisatorisk og strukturell vekst, og da trengs det flinke folk og litt annen struktur. Med Steve Jørgensen fra Stabburet inn som administrerende direktør for REMA Trading, og REMA-ringreven Tore Høylie som administrerende direktør for det nyopprettede salgsselskapet, er vi meget optimistiske for fremtiden, sier administrerende direktør for REMA Industrier, Martin Klafstad.

Fra Stabburet til REMA Trading
Steve Jørgensen (41) begynner som ny Administrerende direktør for REMA Trading i løpet av høsten. Steve har over 17 års erfaring med innovasjon og merkevarebygging fra Orkla, og har de siste syv vært markedsdirektør i Stabburet. 

- Jeg gleder meg til å bli en del av REMA-kulturen og ta fatt på nye utfordringer i REMA Trading. Ambisjonen er å skape et entusiastisk lag som skal vokse til å bli Norges beste kommersielle merkevaremiljø, med fokus på innovasjon, kvalitet og produktutvikling, sier Steve Jørgensen.

Blir leder i nyopprettet selskap
Tore Høylie (38), som i dag er administrerende direktør i REMA Nonfood og fungerende leder i REMA Trading, vil fra 1.januar 2014 være administrerende direktør i REMA Salg. REMA Salg skal håndtere salgsarbeidet for alle leverandørene i REMA Industrier, blant annet Nordfjord Kjøtt, Norsk Kylling, Grans Bryggerier og MaxMat.

- Jeg er sikker på at Tores gode kjennskap til REMA 1000 og hans uovervinnelige kommersielle innsikt vil gjøre REMA Salg til Norges desidert beste salgskorps, sier Klafstad.

Merkevare- og innovasjonsmiljø
Ideen bak REMA Industrier er i følge Ole Robert Reitan å skape konkurransekraft for REMA 1000 sine butikker. Tilgangen på råvarer, konkurranse mot sterke leverandører, egne merkevarer, innovasjon og produktutvikling står sentralt.

- Vi ønsker å bygge opp et kraftfullt merkevare- og innovasjonsmiljø i Reitangruppens Handelshus. Med den unike REMA-kulturen i ryggen har jeg stor tro på at det vil være både mulig og morsomt, sier Klafstad.

Om REMA Industrier
REMA Industrier omsatte i 2012 for 3,8 milliarder kroner og er et datterselskap av REMA 1000. Selskapet omfatter selskapene REMA Trading og REMA Nonfood (100 prosent), Norsk Kylling (100 prosent), Stange Gårdsprodukter (95 prosent), MaxMat (75 prosent), Grans Bryggeri (50 prosent), Spekeloftet (50 prosent), Hugaas Industrier (50 prosent), Kjelsberg Kaffe (50 prosent) Bama Gruppen (20 prosent) og Gram Slot (47 prosent).

Reitangruppen består av fire forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel på 15,6 prosent i Axfood og 3,5 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 72 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap. 

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO