To gull til REMA 1000 under Retailprisen

24.05.2013 07:00

I går kveld ble REMA 1000 tildelt Retailprisen for “Internmotivasjon og innsalgsaktiviteter” og "Integrerte kampanjer, kjeder". Retailprisen har som mål å sette fokus på og bidra til å heve kvaliteten på kommunikasjon innen detaljhandel - både innenfor tradisjonelle og digitale kanaler.

Fra venstre: Marit Sælid Johannessen, REMA 1000, Rolf Risnes, Hyper og Cathrine Stange, REMA 1000

Det var de unike bidragene Helt Sjef! og Middag for under hundrelappen som høstet de to gullmedaljene. Årets Retailer ble IKEA Norge.

- Disse utmerkelsene er motiverende for alle de dyktige og engasjerte menneskene som jobber i og med REMA 1000 hver dag. Vi har satset skikkelig på REMA-skolen og kulturbygging, og kampanjen "Middag for under 100-lappen" er en kundefavoritt, så det er hyggelig at dette blir lagt merke til og anerkjent, sier administrerende direktør for REMA 1000, Ole Robert Reitan.


9 millioner oppskriftshefter og 600.000 nedlastinger
REMA 1000 lanserte ”Middag til familien for under hundrelappen” i 2009, og i løpet av de neste to årene tok kundene med seg over ni millioner oppskriftshefter fra butikkene. I januar 2012 ble kampanjen lansert som helårsaktivitet. Middagsplanleggeren stakk av med gullet i kategorien “Integrerte kampanjer kjeder”, der kjeden selv er avsender og utsalgsstedet er en viktig del av kampanjen. 

- Middagsplanleggeren er en vesentlig suksessfaktor for REMA 1000 og en av tidenes mest vellykkede dagligvarekampanjer i Norge. I februar i år var Middagsplanleggeren på nett benyttet av 840.000 brukere, og den tilhørende appen var lastet ned på nesten 600.000 smarttelefoner. Kundene
liker virkelig denne kampanjen, sier sier salgs- og markedsdirektør for REMA 1000, Cathrine Stange.


Pris for internmotivasjon
REMA 1000 mottok også gullmedajen for “Internmotivasjon og innsalgsaktiviteter” med opplæringsspillet «Helt Sjef!». Denne kategorien premierer tiltak som retter seg mot medarbeidere og/eller kunder for å skape motivasjon, engasjement, økt kunnskap og innsats i utsalgssted og egen organisasjon. Helt Sjef! er et opplæringsspill i en 3D-verden, der både situasjoner og caser er tett knyttet opp mot den faktiske hverdagen i butikk.

- Spillet gir trening i både kultur og filosofi, god butikkdrift og kundeservice. Medarbeiderne blir målt på evne til å prioritere oppgavene riktig, sikre kundetilfredshet og skape omsetningsvekst. Helt Sjef! er et lekent, annerledes, engasjerende og motiverende verktøy for REMA 1000s medarbeidere. Det er en utradisjonell måte å trene på – og det fungerer. Vi synes det er topp at andre anerkjenner dette spillet og ser verdien i å satse på medarbeiderne, avslutter Stange.


Om Retailprisen
Retailprisen har som mål å sette fokus på og bidra til å heve kvaliteten på kommunikasjon
innen detaljhandel - både innenfor tradisjonelle og digitale kanaler. Retailprisen er inndelt i 12 ulike kategorier. Innsendte arbeider vurderes både ut i fra kreativitet og dokumentert effekt, med unntak av Åpen klasse som bare berømmer kreativitet.

RetailForum er et initiativ fra Kreativt Forum, den fremste bransjeforeningen for kreativ, kommersiell kommunikasjon i Norge. RetailForum har som mål å øke fokus og kvalitet på retailkommunikasjon i Norge, og arrangerer RetailPrisen hvert år, dette er en prisutdeling for å hedre de beste i bransjen.


For mer informasjon, se www.retailprisen.no


Vinnere 2013:
Retailkonsepter - Vinner: Wyfee, Reactor Retail for Wyfee Eplehuset.i de ulike kategoriene 2013:

Integrerte kampanjer kjeder -Vinner: Middag til familien for under hundrelappen, Fjeldheim & Partners for REMA 1000.

Integrerte kampanjer leverandører - Vinner: Pepsi MAX "Most Wanted Taste", Retail House Norway for PepsiCo

Integrerte kampanjer e-commerce - Vinner: Bytt fly og flyselskap, McCann for Widerøe.

Enkeltstående tiltak/mekanikk - Vinner: TINE Melkerampa, Scandinavian Design Group og Inne Design for TINE.

Årets lansering - Vinner: IKEA-Flyttekampanjen, SMFB for IKEA Norge.

Events - Vinner: IKEA Tekstileriet, SMFB for IKEA Norge.

Internmotivasjon og innsalgsaktiviteter - Vinner: Helt Sjef!, Hyper for REMA 1000.

Pakningsdesign - Vinner: Baronesse-serien, Tangram Design for Fargerike 

Åpen klasse - Vinner: IKEA-Flyttekampanjen, SMFB for IKEA Norge.

Årets Retailer - Vinner: IKEA Norge.


For ytterligere informasjon/spørsmål:
Salgs- og markedsdirektør REMA 1000, Cathrine Stange, cathrine.stange@rema.no,
tlf. 971 94 120.


Reitangruppen består av fire forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel på 15,6 prosent i Axfood og 6,1 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent
som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 72 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap. 

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO