REMA 1000 har dagligvarebransjens beste omdømme

REMA 1000 går for første gang forbi Coop og MENY i den omfattende omdømmeanalysen RepTrak, og er nå den dagligvarekjeden i Norge med desidert best omdømme. Lavpriskjeden utmerker seg spesielt innen arbeidssted, ledelse og etikk.

07.05.2013 07:00

- Dette er en flott anerkjennelse for alle kjøpmenn og medarbeidere i REMA 1000. Vi har virkelig investert i butikkene, vi har fått et mye bredere vareutvalg og høyere kvalitet. Fortsatt til aller laveste pris. Det er hyggelig at flere og flere oppdager, og setter pris på dette, sier administrerende direktør for REMA 1000, Ole Robert Reitan.

REMA 1000 i toppsjiktet totalt
I årets store omdømmeanalyse RepTrak Norge, er det REMA 1000 som får høyest totalscore av alle dagligvarekjedene med 78,2 poeng av 100 mulige. REMA 1000 ligger dermed helt i toppsjiktet blant selskapene i kategorien "godt omdømme". Totalt sett er Stormberg det selskapet nordmenn beundrer mest, med en score på 81,4 poeng. Like bak ligger Toyota, og årets nykommer, Q-Meieriene.
– REMA 1000 snakker mye om kulturen i selskapet, og har ledere som fremstår som tydelige på hva som er viktig for dem. Som kunde i butikkene kan man jo også selv danne seg et inntrykk av om det virker som et godt arbeidssted, sier analysesjef i Apeland, Bjørg Kari Paulsen.

Drar fra konkurrentene
I fjor lå kjedebutikkene relativt samlet på listen, med unntak av Rimi som lå langt bak. I år er plasseringen annerledes. Totalt scorer REMA 1000 nesten fem poeng høyere enn i fjorårets analyse.
- REMA 1000 ligger et stykke foran neste pulje som består av Coop, Meny og Kiwi, og langt bak finner vi de mindre populære butikkene som er Rimi, Joker, Ica og Bunnpris, avslutter Paulsen. 

Om RepTrak 2013
- Omdømmeanalysen RepTrak 2013 gjennomføres av kommunikasjonsbyrået Apeland og Reputation Institute.

- Cirka 5.800 nordmenn har vurdert Norges 50 mest synlige virksomheter, både på overordnet nivå og innen de syv omdømmedimensjonene produkter og tjenester, innovasjon, økonomi, ledelse, arbeidsmiljø, etikk og samfunnsansvar.

- Full oversikt over resultater og ytterligere informasjon om RepTrak 2013 og Apeland kan lastes ned på www.apeland.no


Ved ønske om informasjon/intervju:
Kommunikasjonsdirektør for Reitangruppen, Solfrid Flateby
E-post: solfrid@reitan.no Tlf: 900 35 897

Leder for analysegruppen i Apeland, Bjørg Kari Paulsen
E-post: bjorg.kari@apeland.no Tlf: Tlf: 402 289 00

Reitangruppen består av fire forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel på 15,6 prosent i Axfood og 6,1 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent
som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 71 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap. 

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

UTENOMJORDISK MAGI PÅ TRØNDERSK JORD

Om under et år åpner Nye Hjorten Teater, et splitter nytt, privateid folketeater midt i hjertet av Trondheim sentrum. Teatrets initiativtaker er...

Pressrelease

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025.

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025. Kanalen skal sammen med Britannia Hotel...

Pressrelease

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025.

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025. Kanalen skal sammen med Britannia Hotel...

Pressrelease

Disse bestemmer hvem som får 2 millioner og blir Årets Ladejarl

Ny jury og sekretariat for neste fire år er på plass. Disse bestemmer hvem som blir vinner av Årets Ladejarl og får to millioner kroner.

Pressrelease

Reitan Retail søker seks ledertraineer

Høsten 2024 skal vi ønske seks nye ledertraineer velkommen til Reitan Retail. Vurderer du å søke på programmet og er nysgjerrig på hvordan det er å...

Pressrelease

Storsatsing på handelseiendom fra Reitan Eiendom

REBUS Handelseiendom AS er en ny storsatsning fra Reitan Eiendom som har som ambisjon å bli det ledende eiendomshuset på handelseiendom. Selskapet...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 44 101 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO