Close menu

REMA 1000 har dagligvarebransjens beste omdømme

REMA 1000 går for første gang forbi Coop og MENY i den omfattende omdømmeanalysen RepTrak, og er nå den dagligvarekjeden i Norge med desidert best omdømme. Lavpriskjeden utmerker seg spesielt innen arbeidssted, ledelse og etikk.

07.05.2013 07:00

- Dette er en flott anerkjennelse for alle kjøpmenn og medarbeidere i REMA 1000. Vi har virkelig investert i butikkene, vi har fått et mye bredere vareutvalg og høyere kvalitet. Fortsatt til aller laveste pris. Det er hyggelig at flere og flere oppdager, og setter pris på dette, sier administrerende direktør for REMA 1000, Ole Robert Reitan.

REMA 1000 i toppsjiktet totalt
I årets store omdømmeanalyse RepTrak Norge, er det REMA 1000 som får høyest totalscore av alle dagligvarekjedene med 78,2 poeng av 100 mulige. REMA 1000 ligger dermed helt i toppsjiktet blant selskapene i kategorien "godt omdømme". Totalt sett er Stormberg det selskapet nordmenn beundrer mest, med en score på 81,4 poeng. Like bak ligger Toyota, og årets nykommer, Q-Meieriene.
– REMA 1000 snakker mye om kulturen i selskapet, og har ledere som fremstår som tydelige på hva som er viktig for dem. Som kunde i butikkene kan man jo også selv danne seg et inntrykk av om det virker som et godt arbeidssted, sier analysesjef i Apeland, Bjørg Kari Paulsen.

Drar fra konkurrentene
I fjor lå kjedebutikkene relativt samlet på listen, med unntak av Rimi som lå langt bak. I år er plasseringen annerledes. Totalt scorer REMA 1000 nesten fem poeng høyere enn i fjorårets analyse.
- REMA 1000 ligger et stykke foran neste pulje som består av Coop, Meny og Kiwi, og langt bak finner vi de mindre populære butikkene som er Rimi, Joker, Ica og Bunnpris, avslutter Paulsen. 

Om RepTrak 2013
- Omdømmeanalysen RepTrak 2013 gjennomføres av kommunikasjonsbyrået Apeland og Reputation Institute.

- Cirka 5.800 nordmenn har vurdert Norges 50 mest synlige virksomheter, både på overordnet nivå og innen de syv omdømmedimensjonene produkter og tjenester, innovasjon, økonomi, ledelse, arbeidsmiljø, etikk og samfunnsansvar.

- Full oversikt over resultater og ytterligere informasjon om RepTrak 2013 og Apeland kan lastes ned på www.apeland.no


Ved ønske om informasjon/intervju:
Kommunikasjonsdirektør for Reitangruppen, Solfrid Flateby
E-post: solfrid@reitan.no Tlf: 900 35 897

Leder for analysegruppen i Apeland, Bjørg Kari Paulsen
E-post: bjorg.kari@apeland.no Tlf: Tlf: 402 289 00

Reitangruppen består av fire forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel på 15,6 prosent i Axfood og 6,1 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent
som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 71 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap. 

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

11.05.2025 15:54

PoMo offentliggjør kommende utstillingsprogram, med store separatutstillinger av Pablo Picasso og Louise Bourgeois.

PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...

Pressrelease

11.05.2025 15:54

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

11.05.2025 15:54

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

11.05.2025 15:54

Etablerer ekspertråd for bruk av kunstig intelligens

Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...

Pressrelease

11.05.2025 15:54

REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven inngår strategisk partnerskap med Danish Golf

Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...

Pressrelease

11.05.2025 15:54

Årsresultat 2024 - Vekst og investeringer for fremtiden

2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 46 000 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO