REMA 1000 har dagligvarebransjens beste omdømme
REMA 1000 går for første gang forbi Coop og MENY i den omfattende omdømmeanalysen RepTrak, og er nå den dagligvarekjeden i Norge med desidert best omdømme. Lavpriskjeden utmerker seg spesielt innen arbeidssted, ledelse og etikk.
07.05.2013 07:00
- Dette er en flott anerkjennelse for alle kjøpmenn og medarbeidere i REMA 1000. Vi har virkelig investert i butikkene, vi har fått et mye bredere vareutvalg og høyere kvalitet. Fortsatt til aller laveste pris. Det er hyggelig at flere og flere oppdager, og setter pris på dette, sier administrerende direktør for REMA 1000, Ole Robert Reitan.
REMA 1000 i toppsjiktet totalt
I årets store omdømmeanalyse RepTrak Norge, er det REMA 1000 som får høyest totalscore av alle dagligvarekjedene med 78,2 poeng av 100 mulige. REMA 1000 ligger dermed helt i toppsjiktet blant selskapene i kategorien "godt omdømme". Totalt sett er Stormberg det selskapet nordmenn beundrer mest, med en score på 81,4 poeng. Like bak ligger Toyota, og årets nykommer, Q-Meieriene.
– REMA 1000 snakker mye om kulturen i selskapet, og har ledere som fremstår som tydelige på hva som er viktig for dem. Som kunde i butikkene kan man jo også selv danne seg et inntrykk av om det virker som et godt arbeidssted, sier analysesjef i Apeland, Bjørg Kari Paulsen.
Drar fra konkurrentene
I fjor lå kjedebutikkene relativt samlet på listen, med unntak av Rimi som lå langt bak. I år er plasseringen annerledes. Totalt scorer REMA 1000 nesten fem poeng høyere enn i fjorårets analyse.
- REMA 1000 ligger et stykke foran neste pulje som består av Coop, Meny og Kiwi, og langt bak finner vi de mindre populære butikkene som er Rimi, Joker, Ica og Bunnpris, avslutter Paulsen.
Om RepTrak 2013
- Omdømmeanalysen RepTrak 2013 gjennomføres av kommunikasjonsbyrået Apeland og Reputation Institute.
- Cirka 5.800 nordmenn har vurdert Norges 50 mest synlige virksomheter, både på overordnet nivå og innen de syv omdømmedimensjonene produkter og tjenester, innovasjon, økonomi, ledelse, arbeidsmiljø, etikk og samfunnsansvar.
- Full oversikt over resultater og ytterligere informasjon om RepTrak 2013 og Apeland kan lastes ned på www.apeland.no
Ved ønske om informasjon/intervju:
Kommunikasjonsdirektør for Reitangruppen, Solfrid Flateby
E-post: solfrid@reitan.no Tlf: 900 35 897
Leder for analysegruppen i Apeland, Bjørg Kari Paulsen
E-post: bjorg.kari@apeland.no Tlf: Tlf: 402 289 00
Reitangruppen består av fire forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel på 15,6 prosent i Axfood og 6,1 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.
Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 71 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
11.05.2025 15:54
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...
Pressrelease
11.05.2025 15:54
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
11.05.2025 15:54
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
11.05.2025 15:54
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
Pressrelease
11.05.2025 15:54
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...
Pressrelease
11.05.2025 15:54
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...
OUR VALUES