REMA 1000 og NFF inngår partnerskap
REMA 1000 har inngått en fireårig avtale med Norges Fotballforbund (NFF), og blir samarbeidspartner i Handshake for Peace-prosjektet for å utvikle ulike etiske og holdningsskapende aktiviteter.
26.04.2013 07:00
Handshake for Peace er en del av NFFs Fair play-program, og ble etablert i 2012 sammen med Nobels Fredssenter. Det er en sentral del i utviklingen av fotballens etiske standard, verdigrunnlag og aktiviteter.
- Dette programmet fremmer gode verdier, og passer godt inn i våre samfunnsansvarsprogrammer, hvor flere av dem har fokus på glede, engasjement, inkludering og respekt, sier administrerende direktør for REMA 1000, Ole Robert Reitan.
Første aktivitet har vært innføringen av Handshake for Peace etter kampene i Tippeligaen, Adecco og Toppserien. Håndtrykket er en enkel, men sterk symbolhandling, som viser at utøverne forplikter seg til å vise respekt på og utenfor banen, og det arbeides også med å innføre det under fotball-VM i Brasil i 2014. Nå søker NFF å videreutvikle og øke sin standard og karakter sammen med REMA 1000.
- Med REMA 1000s inntreden i Handshake for Peace-samarbeidet, vil vi kunne utvikle ulike aktiviteter ytterligere. Vi kan lettere kjøre prosjekter under for eksempel Norway Cup, utvikle fotballarrangementer samtidig som Nobeldagene i desember, og lage bedre utdannings- og opplæringsmateriell. Jeg er veldig glad for at vår nye partner bidrar til å gjennomføre aktiviteter og kommunisere vårt felles verdigrunnlag, sier generalsekretær Kjetil Siem i NFF.
Handshake for Peace blir nå også en del av Streetfotball-prosjektet til REMA 1000.
- REMA 1000 er opptatt av sitt samfunnsansvar, og vil implementere Handshake for Peace som en del av selskapets Streetfotball-prosjekt. Streetfootball tilbys ungdom som faller utenfor den organiserte idretten, i yrkeslivet og ved samfunnsmessig inkludering generelt. Prosjektet er etablert i Oslo, Trondheim, Bergen og Stavanger. Dette gleder vi oss til, sier sponsorsjef for REMA 1000, Vidar Riseth.
Om Handshake for Peace
Handshake for Peace er en del av Norges Fotballforbunds Fair play-program, og ble etablert i 2012 sammen med Nobels Fredssenter.
Handshake for Peace er et håndtrykk mellom lagenes kapteiner, og gjennomføres etter alle
kamper i Tippeligaen, Adecco og Toppserien.
Håndtrykket er en enkel, men sterk symbolhandling, som viser at utøverne forplikter seg til å vise respekt og vennskap på og utenfor banen.
Kontaktpersoner:
Kommunikasjonsdirektør Svein Graff, NFF: 92 28 72 19, e-post svein.graff@fotball.no
Sponsorsjef Vidar Riseth, REMA 1000: 994 43 433, e-post vidar.riseth@rema.no
Reitangruppen består av fire forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X Gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld, en eierandel på 15,6 prosent i Axfood og 6,1 prosent i Sparebank1 Midt-Norge. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.
Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2012 (inkl. franchiseomsetning) for 71 milliarder kroner, sysselsetter 34.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
09.05.2025 10:50
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...
Pressrelease
09.05.2025 10:50
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
09.05.2025 10:50
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
09.05.2025 10:50
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
Pressrelease
09.05.2025 10:50
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...
Pressrelease
09.05.2025 10:50
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...
OUR VALUES