REMA 1000 med økologisk lavpristest i Oslo

REMA 1000 kuttet fra i dag av prisene på sine ’Fri For’-produkter, produkter for kunder med matallergi eller -intoleranse. Samtidig kutter lavpriskjeden prisene på all økologisk mat i Oslo med opp til 30 prosent.

14.12.2011 13:17

- REMA 1000 har kunden som øverste sjef, og kundene sier de ønsker å kjøpe mer økologiske produkter. Samtidig sier forbrukerne at de ikke kjøper hvis disse produktene er for dyre. Derfor gjør vi nå et skikkelig priskutt for å se om dette fører til mer salg. Økologiproduktene skal være med på å vise forbrukeren at vi satser på bredde, kvalitet og laveste pris, sier administrerende direktør for REMA 1000, Ole Robert Reitan.

Mellom 10 og 30 % kutt
Alle økologiske produkter kuttes minimum 10 prosent og flere produkter helt opp til 30 prosent. I kundeundersøkelser svarer norske forbrukerne at de mener den økologiske maten er for dyr, og at dette er årsaken til at de ikke velger de økologiske produktene i dag. Oslo er en av regionene hvor etterpørselen etter økologisk mat er aller størst. Norske matmyndigheter har et uttalt mål om 15 prosent økologisk matandel innen 2020.

- Vi ønsker å tilby økologisk mat i hele landet, slik vi gjør på enkelte produkter i dag, men da er det avgjørende å få solgt maten. Det er ikke etisk å kaste mat heller. Derfor gjennomfører vi et stort testprosjekt i Oslo , for å sikre at kundene virkelig kjøper de økologiske produktene hvis prisene blir lavere. På den måten kan vi videreføre og utvikle både utvalget og prissettingen til andre områder hvis denne testen blir en suksess, sier markedsdirektør i REMA 1000, Lars Kristian Lindberg.

 

Kontaktperson: Markedsdirektør REMA 1000, Lars Kristian Lindberg, tlf. 900 18 623

REMA 1000 AS omfatter virksomheten til REMA 1000 i Norge, Danmark og Sverige, samt REMA Industrier. Virksomheten eies 100 % av Reitangruppen. REMA 1000 er Norges ledende dagligvarekjede og en av landets sterkeste merkevarer.  Siden 1979 har REMA 1000 tilbudt kunder over hele landet et godt valgt utvalg av dagligvarer av god kvalitet til de laveste prisene.

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

Halv skatt, halv moms - REMA 1000 tar grep og kutter prisene på over 100 julevarer

Nå setter dagligvareaktøren ned prisene på et stort antall julevarer tilsvarende halv moms.

Pressrelease

Uno-X og REMA 1000 satser stort på elektrisk tungtransport

I forbindelse med at REMA 1000 skal legge om all sin varetransport til nullutslippsløsninger, åpner Uno-X Mobility i dag selskapets første lynlader...

Pressrelease

To kvinner på topp i Nye Hjorten Teater

Med raushet, mot og en klar ambisjon om å alltid overgå forventningene, skal Nye Hjorten Teater skape sceneopplevelser i verdensklasse. Vi vil være...

Pressrelease

University of South Carolina er vinner av NHHs casekonkurranse

Reitan Retail spurte studenter om råd i NHHs internasjonale casekonkurranse. Nå er konkurransen over, og vi gratulerer studentene fra University of...

Pressrelease

Reitan Retail er caseselskap i NHHs casekonkurranse

I dag ble Reitan Retail avslørt som caseselskap i årets NHH International Case Competition (NHH ICC). De neste 24 timene vil 12 lag utvikle...

Pressrelease

Ny Commercial Director for Britannia Hotel

Kenneth Enæs-Hanssen blir ny Commercial Director for Britannia Hotel. Enæs-Hansen går inn i en nyopprettet rolle, med overordnet ansvar for...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 44 101 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO