REMA 1000 med økologisk lavpristest i Oslo

REMA 1000 kuttet fra i dag av prisene på sine ’Fri For’-produkter, produkter for kunder med matallergi eller -intoleranse. Samtidig kutter lavpriskjeden prisene på all økologisk mat i Oslo med opp til 30 prosent.

14.12.2011 13:17

- REMA 1000 har kunden som øverste sjef, og kundene sier de ønsker å kjøpe mer økologiske produkter. Samtidig sier forbrukerne at de ikke kjøper hvis disse produktene er for dyre. Derfor gjør vi nå et skikkelig priskutt for å se om dette fører til mer salg. Økologiproduktene skal være med på å vise forbrukeren at vi satser på bredde, kvalitet og laveste pris, sier administrerende direktør for REMA 1000, Ole Robert Reitan.

Mellom 10 og 30 % kutt
Alle økologiske produkter kuttes minimum 10 prosent og flere produkter helt opp til 30 prosent. I kundeundersøkelser svarer norske forbrukerne at de mener den økologiske maten er for dyr, og at dette er årsaken til at de ikke velger de økologiske produktene i dag. Oslo er en av regionene hvor etterpørselen etter økologisk mat er aller størst. Norske matmyndigheter har et uttalt mål om 15 prosent økologisk matandel innen 2020.

- Vi ønsker å tilby økologisk mat i hele landet, slik vi gjør på enkelte produkter i dag, men da er det avgjørende å få solgt maten. Det er ikke etisk å kaste mat heller. Derfor gjennomfører vi et stort testprosjekt i Oslo , for å sikre at kundene virkelig kjøper de økologiske produktene hvis prisene blir lavere. På den måten kan vi videreføre og utvikle både utvalget og prissettingen til andre områder hvis denne testen blir en suksess, sier markedsdirektør i REMA 1000, Lars Kristian Lindberg.

 

Kontaktperson: Markedsdirektør REMA 1000, Lars Kristian Lindberg, tlf. 900 18 623

REMA 1000 AS omfatter virksomheten til REMA 1000 i Norge, Danmark og Sverige, samt REMA Industrier. Virksomheten eies 100 % av Reitangruppen. REMA 1000 er Norges ledende dagligvarekjede og en av landets sterkeste merkevarer.  Siden 1979 har REMA 1000 tilbudt kunder over hele landet et godt valgt utvalg av dagligvarer av god kvalitet til de laveste prisene.

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

Årsresultater 2023 - Vekst og investeringer for fremtiden

2023 var et år med solid drift, omsetningsvekst og investeringer. Etter et år preget av sterk konkurranse, global inflasjon og fortsatt uro i...

Pressrelease

Uno-X Mobility kjøper Tungbil Lading AS

For å raskere kunne møte våre kunders og samfunnets behov for mer bærekraftig tungtransport har Uno-X Mobility kjøpt selskapet Tungbil Lading AS....

Pressrelease

UTENOMJORDISK MAGI PÅ TRØNDERSK JORD

Om under et år åpner Nye Hjorten Teater, et splitter nytt, privateid folketeater midt i hjertet av Trondheim sentrum. Teatrets initiativtaker er...

Pressrelease

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025.

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025. Kanalen skal sammen med Britannia Hotel...

Pressrelease

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025.

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025. Kanalen skal sammen med Britannia Hotel...

Pressrelease

Disse bestemmer hvem som får 2 millioner og blir Årets Ladejarl

Ny jury og sekretariat for neste fire år er på plass. Disse bestemmer hvem som blir vinner av Årets Ladejarl og får to millioner kroner.

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 44 101 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO