- REMA 1000 har kunden som øverste sjef, og kundene sier de ønsker å kjøpe mer økologiske produkter. Samtidig sier forbrukerne at de ikke kjøper hvis disse produktene er for dyre. Derfor gjør vi nå et skikkelig priskutt for å se om dette fører til mer salg. Økologiproduktene skal være med på å vise forbrukeren at vi satser på bredde, kvalitet og laveste pris, sier administrerende direktør for REMA 1000, Ole Robert Reitan.
Mellom 10 og 30 % kutt
Alle økologiske produkter kuttes minimum 10 prosent og flere produkter helt opp til 30 prosent. I kundeundersøkelser svarer norske forbrukerne at de mener den økologiske maten er for dyr, og at dette er årsaken til at de ikke velger de økologiske produktene i dag. Oslo er en av regionene hvor etterpørselen etter økologisk mat er aller størst. Norske matmyndigheter har et uttalt mål om 15 prosent økologisk matandel innen 2020.
- Vi ønsker å tilby økologisk mat i hele landet, slik vi gjør på enkelte produkter i dag, men da er det avgjørende å få solgt maten. Det er ikke etisk å kaste mat heller. Derfor gjennomfører vi et stort testprosjekt i Oslo , for å sikre at kundene virkelig kjøper de økologiske produktene hvis prisene blir lavere. På den måten kan vi videreføre og utvikle både utvalget og prissettingen til andre områder hvis denne testen blir en suksess, sier markedsdirektør i REMA 1000, Lars Kristian Lindberg.
Kontaktperson: Markedsdirektør REMA 1000, Lars Kristian Lindberg, tlf. 900 18 623
REMA 1000 AS omfatter virksomheten til REMA 1000 i Norge, Danmark og Sverige, samt REMA Industrier. Virksomheten eies 100 % av Reitangruppen. REMA 1000 er Norges ledende dagligvarekjede og en av landets sterkeste merkevarer. Siden 1979 har REMA 1000 tilbudt kunder over hele landet et godt valgt utvalg av dagligvarer av god kvalitet til de laveste prisene.