REMA 1000 med årets julegave til allergikere
REMA 1000 kutter fra i dag av prisene på sine ’Fri For’-produkter med 20 %. Kunder med matallergi eller -intoleranse får ikke bare tilgang på de varene de trenger i større grad enn tidligere, men også en vesentlig lavere pris. Lavpriskjeden har samarbeidet med Norges Astma- og Allergiforbund om utvalget.
14.12.2011 13:27
- REMA 1000 er den kjeden som har vokst aller mest i Norge. Dette mener vi er på grunn av det stadig større utvalget og høykvalitetsvarer, men til laveste pris. Allergi- og økologiproduktene skal være med på å vise forbrukeren at vi satser på bredde, kvalitet og laveste pris, sier administrerende direktør for REMA 1000, Ole Robert Reitan.
Årets Julegave
Astma- og Allergiforbundet har plukket ut produkter i Rema 1000 sitt sortiment uten gluten, laktose og/eller melk. Det er plukket ut produkter til frokost, middag, dessert, drikke og barnegrøt. Tidligere har mange med matallergi hatt problemer med finne egnede produkter i sin dagligvarebutikk. Derfor har en viktig motivasjon for samarbeidet vært at Rema 1000 har flere enn 500 butikker over hele landet, og dermed treffer svært mange allergikere.
- Vi er glade for at samarbeidet med REMA 1000 påvirker vareutvalget slik at dette både utvides og når enda flere grupper allergikere. Fri For-produktene til Rema 1000 priser er årets julegave til matallergikere i Norge, sier Helle S. Grøttum, fagsjef matallergi i Astma- og Allergiforbundet.
20 % kan ha matallergi
Mellom 15 og 20 prosent av Norges befolkning mener selv de har matallergi eller –intoleranse, og mat fri for blant annet gluten, laktose og melk er priset høyere enn andre produkter i samtlige norske kjeder. Samtidig har det vært en utfordring for matallergikerne at maten ikke er merket godt nok, noe som gjør at handelen ofte tar mer tid, ettersom forbrukerne selv må sjekke varedeklerasjoner og innholdslister.
- Allergikere skal enkelt finne frem, kunne gjøre hele handelen hos oss – og til laveste pris. Derfor har samarbeidet med NAAF vært utrolig bra, for de har guidet oss i forhold til hvilke produkter som er viktigst å ha i sortimentet for allergikerne, sier Ole Robert Reitan.
Kutter pris på økologisk barnemat også
Ca 50 % av Norges befolkning er innom en REMA 1000 minst en gang i uken, og kjeden har satset tungt på fersk- og høy-kvalitetsvarer det siste året. Nå får landets 500 REMA 1000-butikker ”Fri For”-produkter med 20 % priskutt. Utvalget skal dekke allergikernes fleste brukssituasjoner. I tillegg kuttes prisene på økologisk barnemat også med 20 %.
- Økologisk barnemat er en av de aller mest etterspurte kategoriene innen økologisk mat, derfor kutter vi prisene på disse produktene i tillegg. Det tror vi barnefamiliene vil sette pris på, avslutter Ole Robert Reitan.
Kontaktperson: Markedsdirektør REMA 1000, Lars Kristian Lindberg, tlf. 900 18 623
REMA 1000 AS omfatter virksomheten til REMA 1000 i Norge, Danmark og Sverige, samt REMA Industrier. Virksomheten eies 100 % av Reitangruppen. REMA 1000 er Norges ledende dagligvarekjede og en av landets sterkeste merkevarer. Siden 1979 har REMA 1000 tilbudt kunder over hele landet et godt valgt utvalg av dagligvarer av god kvalitet til de laveste prisene.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
11.05.2025 23:59
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...
Pressrelease
11.05.2025 23:59
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
11.05.2025 23:59
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
11.05.2025 23:59
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
Pressrelease
11.05.2025 23:59
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...
Pressrelease
11.05.2025 23:59
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...
OUR VALUES