Cathrine Stange blir ny salgs- og markedsdirektør for REMA 1000

14.05.2012 09:30

Etter svært sterke resultater i fem år for Narvesen og 7-Eleven, får Cathrine Stange nye utfordringer internt i Reitangruppen, nå som salgs- og markeds-direktør i REMA 1000. Hun skal ha fokus på å gjøre REMA 1000 til en enda mer foretrukken dagligvarekjede, og tiltrer stillingen 1. august.

- Jeg er stolt av hva vi har fått til i Reitan Convenience, og det har vært en kjempemorsom utfordring og god erfaring i et vanskelig marked.  Jeg gleder meg veldig til nye oppgaver i REMA 1000, og ikke minst å få fortsette og jobbe med en av landets mest kjente og kjære merkevarer. For meg er det virkelig flott å være en del av Reitangruppen, hvor man gir folk muligheter på kryss og tvers av selskapene, sier markedsdirektør Cathrine Stange.

Tatt markedsandeler
Cathrine Stange startet i Reitan Convenience (RC) i mars 2007 med ansvaret for innkjøp, kategori, forretnings-utvikling og -konsept, og har markert seg som en av RCs mest kompetente og engasjert ledere. Hun har også hatt flere interne styreverv. I perioden hvor Cathrine har ledet innkjøp og kategori i Reitan Convenience, har markedsandelene til både Narvsen, 7-Eleven og Shell/7-Eleven økt betraktelig, noe som ble toppet med at Narvesen for første gang gikk forbi Statoil i markedsandel i 2011. RC har en markedsandel innen servicehandel på 29 prosent, og Cathrine skal fortsatt sitte i RCs styre.

- Cathrine har bidratt sterkt til vekst, utvikling og innovasjon i alle konseptselskapene våre, og hun scorer også meget høyt på medarbeidertilfredshet i sin avdeling. Vi synes selvsagt det er synd for oss i Reitan Convenience å miste en slik ressurs, men kjempegøy at hun blir i ’familien’, sier adm.dir. Reitan Convenience, Magnus Reitan.

Kompetanse og holdninger
Cathrine Stange tar over stillingen som salg- og markedsdirektør etter Lars Kristian Lindberg, som 1. januar 2013 går inn i rollen som innkjøpsdirektør for REMA 1000, etter å ha arbeidet frem suksesskampanjer som ’Middag til familien for under 100-lappen’, GRILL og en av Norges mest populære app-er; Middagsplanleggeren.

- Begge disse lederne har både høy faglig kompetanse og sterke indre verdier, og er slike ledere som virkelig bidrar til vekst. Vi gleder oss til å få Cathrine om bord hos REMA 1000, sier adm.dir. REMA 1000, Ole Robert Reitan.

Interne muligheter
Reitangruppen utviklet i 2011 VERDIskole for ledere, hvor noe av fokuset også er å gi ledere nettverk på tvers av forretningsområdene og derigjennom fremme interne karrieremuligheter. Med virksomhet i syv land, 32.000 medarbeidere og flere forretningsområder, er mulighetene mange.

- Det er hyggelig å se at Reitangruppen er et så stort selskap at mulighetene både er mange og gies til de som skaper gode resultater og ønsker interne karrieremuligheter. Cathrine er et flott eksempel på at har du kunnskap, passion og skaper resultater over tid, er mulighetene mange, avslutter Magnus Reitan.

Kontaktperson/ ønske om intervju:
Markedsdirektør Cathrine Stange, tlf. 971 94 120


Reitangruppen består av fire forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO