Martin Klafstad tilbake til REMA 1000: Blir administrerende direktør i REMA Industrier

09.10.2012 15:00

I 2010 sluttet Martin Klafstad som innkjøpsdirektør i REMA 1000 og tok over ledelsen av Kavli Norge. Han har blant annet videreutviklet Q-meieriene og kjente merker som Kavli smøreost, Korni og HaPå. Klafstad har lang fartstid fra norsk dagligvare- og næringsmiddelindustri, og i REMA 1000 er man meget glad for at den drevne industri- og merkevarebyggeren kommer tilbake til selskapet.

– Martin har omfattende kjennskap til næringsmiddelindustrien, både fra kunde- og leverandørsiden, og er samtidig godt kjent med REMA 1000. Han gjorde en kjempejobb da han ledet marked og innkjøp, og vår egen industri blir utfordrende og morsomt både for Martin og for oss, sier en fornøyd administrerende direktør for REMA 1000, Ole Robert Reitan.

Gleder seg
REMA Industrier har vokst til et av Norges største industriselskaper i løpet av få år, og selskapet nærmer seg 3,8 milliarder i omsetning. Selskapet omfatter selskapene REMA Trading og REMA Nonfood (100 prosent), Norsk Kylling (100 prosent), MaxMat (75 prosent), Grans Bryggeri (50 prosent), Staur Foods (50 prosent), Spekeloftet (50 prosent), Hugaas Industrier (50 prosent), Kjelsberg Kaffe (50 prosent) Bama Gruppen (20 prosent) og Gram Slot (47 prosent).

- Selv om det er trist å forlate en så flott bedrift som Kavli Norge, gleder jeg meg til å komme tilbake til REMA 1000 og ta fatt på utfordringen i Rema Industrier. Målet må være å gjøre REMA Industrier til et industri- og merkevareselskap på linje med de aller beste i verden. Med den unike REMA-kulturen i ryggen har jeg stor tro på at det vil være både mulig og morsomt, sier Martin Klafstad.

Starter 1. november
Martin Klafstad har hatt ansvaret for Kavli Norge i to år, etter at han gikk fra stillingen som innkjøpsdirektør i REMA 1000. Han har tidligere hatt en rekke ledende stillinger i Orkla, inkludert marketing- og kategoridirektør i Stabburet, og som markedsdirektør i Procordia Food i Sverige. Han har også arbeidet i Hershey Food Cooperation i USA, samt for Freia.

Martin Klafstad tiltrer sin nye rolle 1. november.


Reitangruppen består av fire forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2011 (inkl. franchiseomsetning) for 64 milliarder kroner, sysselsetter 32.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO