Martin Klafstad tilbake til REMA 1000: Blir administrerende direktør i REMA Industrier
I 2010 sluttet Martin Klafstad som innkjøpsdirektør i REMA 1000 og tok over ledelsen av Kavli Norge. Han har blant annet videreutviklet Q-meieriene og kjente merker som Kavli smøreost, Korni og HaPå. Klafstad har lang fartstid fra norsk dagligvare- og næringsmiddelindustri, og i REMA 1000 er man meget glad for at den drevne industri- og merkevarebyggeren kommer tilbake til selskapet.
09.10.2012 15:00
– Martin har omfattende kjennskap til næringsmiddelindustrien, både fra kunde- og leverandørsiden, og er samtidig godt kjent med REMA 1000. Han gjorde en kjempejobb da han ledet marked og innkjøp, og vår egen industri blir utfordrende og morsomt både for Martin og for oss, sier en fornøyd administrerende direktør for REMA 1000, Ole Robert Reitan.
Gleder seg
REMA Industrier har vokst til et av Norges største industriselskaper i løpet av få år, og selskapet nærmer seg 3,8 milliarder i omsetning. Selskapet omfatter selskapene REMA Trading og REMA Nonfood (100 prosent), Norsk Kylling (100 prosent), MaxMat (75 prosent), Grans Bryggeri (50 prosent), Staur Foods (50 prosent), Spekeloftet (50 prosent), Hugaas Industrier (50 prosent), Kjelsberg Kaffe (50 prosent) Bama Gruppen (20 prosent) og Gram Slot (47 prosent).
- Selv om det er trist å forlate en så flott bedrift som Kavli Norge, gleder jeg meg til å komme tilbake til REMA 1000 og ta fatt på utfordringen i Rema Industrier. Målet må være å gjøre REMA Industrier til et industri- og merkevareselskap på linje med de aller beste i verden. Med den unike REMA-kulturen i ryggen har jeg stor tro på at det vil være både mulig og morsomt, sier Martin Klafstad.
Starter 1. november
Martin Klafstad har hatt ansvaret for Kavli Norge i to år, etter at han gikk fra stillingen som innkjøpsdirektør i REMA 1000. Han har tidligere hatt en rekke ledende stillinger i Orkla, inkludert marketing- og kategoridirektør i Stabburet, og som markedsdirektør i Procordia Food i Sverige. Han har også arbeidet i Hershey Food Cooperation i USA, samt for Freia.
Martin Klafstad tiltrer sin nye rolle 1. november.
Reitangruppen består av fire forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.
Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2011 (inkl. franchiseomsetning) for 64 milliarder kroner, sysselsetter 32.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
09.05.2025 10:24
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...
Pressrelease
09.05.2025 10:24
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
09.05.2025 10:24
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
09.05.2025 10:24
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
Pressrelease
09.05.2025 10:24
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...
Pressrelease
09.05.2025 10:24
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...
OUR VALUES