Brødkampanje ga 90.000 kr til Redd Barna
Verdens Brøddag markeres internasjonalt i morgen, 16. oktober. I Norge markeres Brøddagen med blant annet en brødkampanje hos REMA 1000. I slutten av forrige uke kunne REMA 1000 overrekke en sjekk på 87.815 kroner til Redd Barna etter et innbringende brødsalg.
15.10.2012 07:00
- Vi setter utrolig stor pris på bidraget fra REMA 1000. Dette gjør at vi får mulighetene til å nå ut til enda flere. Brødkampanjen «Gi ditt brødbidrag i dag» som Rema 1000 og Mesterbakeren er med på, er et viktig og sentralt bidrag i den forbindelse. I tillegg har vi samarbeid med bakerier og bakere, samt aktiviteter for skoleklasser og sportsauksjoner, sier prosjektkoordinator for Redd Barna/Save the Children, Nina Hopstock.
Viktig og riktig
Baker- og Konditorbransjens Landsforening og Opplysningskontoret for brød og korn, i samarbeid med Redd Barna, arrangerte fredag i forrige uke Norges største brødtorg i Oslo for sjette året på rad. Alle innsamlede midler går til Redd Barnas viktige arbeid for å sikre barn i verden nok mat og bedre helse. REMA 1000 og Mesterbakeren synes kampanjen er viktig og riktig.
- Vi i REMA 1000 synes dette er en flott kampanje, fordi den både har fokus på sunn og god mat hos norske forbrukere og støtter det viktig arbeidet som Redd Barna gjør for å redusere en av verdens største utfordringer; fattigdom og matmangel. Det er givende å få bidra til Redd Barna på denne måten, sier administrerende direktør for REMA 1000, Ole Robert Reitan.
Takket på Facebook
REMA 1000 og Mesterbakeren hadde valgt den populære brødserien «Grovt og Godt» til kampanjen. Brødene fra Mesterbakeren ble kåret til «Best i Test» både av NRK FBI og Dagbladet forrige uke. Dermed var brøduken komplett.
- Som den eneste av dagligvarekjedene kunne REMA 1000 overrekke en sjekk på 87 815 kr til Redd Barna under Verdens Brøddag i ettermiddag. Takk til alle som har kjøpt brød og som dermed bidrar til Redd Barnas viktige arbeid, skrev Ole Robert Reitan på sin Facebook-side etter overleveringen fredag.
Mesterbakeren er leverandør av ferske brød- og bakervarer til REMA 1000. De tolv bakeriene forsyner hver dag rundt 500 REMA-butikker over hele landet med ferske brød, boller, rundstykker, kaker og konditorvarer.
Reitangruppen består av fire forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.
Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2011 (inkl. franchiseomsetning) for 64 milliarder kroner, sysselsetter 32.000 mennesker i Skandinavia og Latvia, og er med dette blant Norges ti største selskap.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
11.05.2025 13:43
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...
Pressrelease
11.05.2025 13:43
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
11.05.2025 13:43
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
11.05.2025 13:43
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
Pressrelease
11.05.2025 13:43
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...
Pressrelease
11.05.2025 13:43
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...
OUR VALUES