REMA 1000 og Streetfootball Norway skal tilby ungdom utdanning og jobb

03.12.2012 07:00

Flere og flere ungdommer står utenfor utdanning og arbeid. Med inngangsmetoden «gatefotball» skal REMA 1000 og Streetfootball Norway nå tilby marginalisert ungdom jobbmuligheter og tilpasset kursing blant annet gjennom REMA-skolen.

- Vi ønsker å bidra på flere plan, og ser at vi som en stor næringslivsaktør har mange muligheter til både å utdanne og gi arbeidstilbud til de som faller utenfor. «Gatefotball» synes vi er en god metode, og ser også at prosjektet når frem til enda flere ungdommer enn vi når gjennom samarbeidene vi har med blant andre Røde Kors og Pøbelprosjektet, sier administrerende direktør for REMA 1000, Ole Robert Reitan.  

REMA 1000 blir hovedsponsor
Streetfootball Norway er en del av den globale nettverksorganisasjonen Streetfootballworld og programmet FIFA Football For Hope. Streetfootballworld er et internasjonalt program som ønsker å fremme nasjonale prosjekter innen sosial utvikling - med fotballen som metode. REMA 1000 bidrar både økonomisk, men også med kurs, opplæring, arbeidsplasser og kontorplass til organsiasjonen.

- For oss er det helt topp å få REMA 1000 som hovedsponsor. De har virkelig et ekte engasjement, og har gode, etablerte opplæringsprogrammer og mulighet til arbeid som virkelig våre brukere kan dra stor nytte av. Dette blir veldig spennende for oss, sier prosjektleder i Streetfootball Norway, Rolf Choi Tenold.

Utdanning og jobb
Gjennom sponsoravtalen med REMA 1000 setter Streetfootball Norway nå opp program i alle storbyer i Norge, i første omgang i Oslo, Trondheim, Bergen og Stavanger. Satsingen blir koordinert med REMA-skolen, og med velvillighet fra lokale kjøpmenn og REMA-distribunalene som ønsker å gi kandidatene en ny mulighet gjennom jobb i butikk, på lager eller distribunal.

- Formålet med denne satsningen er å finne de riktige kandidatene som ønsker en mulighet til jobb og til å bedre sine fremtidsutsikter.  Streetfootball Norway er også i en kvalifiseringsprosess inn mot VM i Brasil 2014. Parallelt med fotball-VM i Rio de Janeiro, vil det bli bli arrangert verdensmesterskap i Streetfootball som en offisiell del av FIFAs program Så vi har mye å glede oss til fremover, avslutter Rolf Choi.

For ytterligere informasjon:
Prosjektleder Streetfootball Norway: Rolf Choi Tenold, choi@streetfootball.no, tlf. 9955 8500
Sponsorsjef REMA 1000: Vidar Riseth, vidar.riseth@rema.no, tlf. 994 43 433.

Reitangruppen består av fire forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2011 (inkl. franchiseomsetning) for 64 milliarder kroner, sysselsetter 32.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO