Close menu

REMA 1000 og Streetfootball Norway skal tilby ungdom utdanning og jobb

Flere og flere ungdommer står utenfor utdanning og arbeid. Med inngangsmetoden «gatefotball» skal REMA 1000 og Streetfootball Norway nå tilby marginalisert ungdom jobbmuligheter og tilpasset kursing blant annet gjennom REMA-skolen.

03.12.2012 07:00

- Vi ønsker å bidra på flere plan, og ser at vi som en stor næringslivsaktør har mange muligheter til både å utdanne og gi arbeidstilbud til de som faller utenfor. «Gatefotball» synes vi er en god metode, og ser også at prosjektet når frem til enda flere ungdommer enn vi når gjennom samarbeidene vi har med blant andre Røde Kors og Pøbelprosjektet, sier administrerende direktør for REMA 1000, Ole Robert Reitan.  

REMA 1000 blir hovedsponsor
Streetfootball Norway er en del av den globale nettverksorganisasjonen Streetfootballworld og programmet FIFA Football For Hope. Streetfootballworld er et internasjonalt program som ønsker å fremme nasjonale prosjekter innen sosial utvikling - med fotballen som metode. REMA 1000 bidrar både økonomisk, men også med kurs, opplæring, arbeidsplasser og kontorplass til organsiasjonen.

- For oss er det helt topp å få REMA 1000 som hovedsponsor. De har virkelig et ekte engasjement, og har gode, etablerte opplæringsprogrammer og mulighet til arbeid som virkelig våre brukere kan dra stor nytte av. Dette blir veldig spennende for oss, sier prosjektleder i Streetfootball Norway, Rolf Choi Tenold.

Utdanning og jobb
Gjennom sponsoravtalen med REMA 1000 setter Streetfootball Norway nå opp program i alle storbyer i Norge, i første omgang i Oslo, Trondheim, Bergen og Stavanger. Satsingen blir koordinert med REMA-skolen, og med velvillighet fra lokale kjøpmenn og REMA-distribunalene som ønsker å gi kandidatene en ny mulighet gjennom jobb i butikk, på lager eller distribunal.

- Formålet med denne satsningen er å finne de riktige kandidatene som ønsker en mulighet til jobb og til å bedre sine fremtidsutsikter.  Streetfootball Norway er også i en kvalifiseringsprosess inn mot VM i Brasil 2014. Parallelt med fotball-VM i Rio de Janeiro, vil det bli bli arrangert verdensmesterskap i Streetfootball som en offisiell del av FIFAs program Så vi har mye å glede oss til fremover, avslutter Rolf Choi.

For ytterligere informasjon:
Prosjektleder Streetfootball Norway: Rolf Choi Tenold, choi@streetfootball.no, tlf. 9955 8500
Sponsorsjef REMA 1000: Vidar Riseth, vidar.riseth@rema.no, tlf. 994 43 433.

Reitangruppen består av fire forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2011 (inkl. franchiseomsetning) for 64 milliarder kroner, sysselsetter 32.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

11.05.2025 15:56

PoMo offentliggjør kommende utstillingsprogram, med store separatutstillinger av Pablo Picasso og Louise Bourgeois.

PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...

Pressrelease

11.05.2025 15:56

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

11.05.2025 15:56

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

11.05.2025 15:56

Etablerer ekspertråd for bruk av kunstig intelligens

Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...

Pressrelease

11.05.2025 15:56

REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven inngår strategisk partnerskap med Danish Golf

Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...

Pressrelease

11.05.2025 15:56

Årsresultat 2024 - Vekst og investeringer for fremtiden

2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 46 000 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO