REMA 1000 skal gå i takt med Norges Musikkorps Forbund
Reitan-familien er glade i musikk, og bruker ofte sang og musikk for å utvikle kulturen i selskapene sine også. Ole Robert Reitan spilte blant annet i korps da han var barn, og nå blir REMA 1000 hovedsponsor for Norges Musikkorps forbund (NMF) frem til 2016.
05.12.2012 07:00
- Jeg elsket skolekorpset. Det var takt og tone, presisjon, pump og prakt. Skolekorpsene har stor betydning for kultur-Norge, og er kraftig undervurdert. Uten skolekorpset, ingen Ole Edvard Antonsen eller Ytre Suløen Jass Ensemble. Uten skolekorpsene blir rekrutteringen til symfoniorkestrene helt håpløs og barnetogene gørrkjedelige. Med andre ord stopper kultur-Norge uten skolekorpsene. Derfor gleder vi oss til å støtte Norges Musikkorps Forbund, sier administrerende direktør for REMA 1000, Ole Robert Reitan.
Fokus på ungdom
NMF er landets største frivillige kulturorganisasjon med 63.000 medlemmer fordelt på 1.600 korps. 1.000 av disse korpsene er skolekorps. Rekrutteringen til skolekorps har økt kraftig de siste årene. Norges Musikkorps Forbund (NMF) er svært fornøyd med avtalen, som blant annet skal ha fokus på ungdom.
- Rema 1000 blir en av våre største samarbeidspartnere. Dette kommer til å gi skolekorpsene i Norge et stort løft. Gjennom REMA-avtalen skal korpsene få enda bedre dirigenter, og vi skal gjøre god korpsmusikk bedre kjent for et enda større publikum. Vi tror at samarbeidet med Rema 1000 vil gjøre barn og tenåringer enda stoltere over korpsinteressen sin. Dette skal vi gjøre gjennom å lage kampanjer som styrker korpsenes omdømme, sier musikksjef Geir Ulseth i NMF.
Lokal, regional og nasjonal kampanje
Gjennom en nasjonal kampanje med god dekning lokalt skal NMF i samarbeid med REMA 1000 heve status på korps generelt og skolekorps spesielt. Budskapet i kampanjen skal fokusere på "talentutvikling", "livslang læring" og "ingen reservebenk". Tiltakene skal tilbys både regionalt og nasjonalt.
- Gjennom å sende ut kvalitetssikret notemateriell, notepakker, bøker og hefter, skal skolekorpset og dirigentene videreutvikle kvaliteten på konsertene og gi sine musikere et enda bedre opplæringstilbud. Det tas sikte på å utvikle og samle gode pedagogiske repertoarpakker og hefter som dekker behovet innenfor de ulike genrene som skolekorpset har behov for. Søtten fra REMA 1000 gjør at vi kan få til alt dette, avslutter Geir Ulseth.
For ytterligere informasjon:
Kommunikasjonssjef, Norges Musikkorps Forbund, Stig Ryland, stig@musikkorps.no, tlf. +47 970 33 249
Sponsorsjef REMA 1000, Vidar Riseth, vidar.riseth@rema.no, tlf. 994 43 433.
Norges Musikkorps Forbund (NMF) er landets største frivillige kulturorganisasjon med ca 63.000 medlemmer fordelt på over 1.600 korps. Organisasjonens motto er "Spilleglede og fellesskap". NMF arbeider til det beste for brassband, janitsjarkorps og drilltropper, og har både barn, unge og voksne som medlemmer.
NMF har 46 ansatte. Det nasjonale kontoret ligger i Bergen, og i tillegg har organisasjonen åtte kontorer over hele landet. Kontorene ligger Tromsø, Trondheim, Molde, Bergen, Stavanger, Sandefjord, Oslo og Lillehammer.
Reitangruppen består av fire forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.
Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2011 (inkl. franchiseomsetning) for 64 milliarder kroner, sysselsetter 32.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
26.04.2025 01:42
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
Pressrelease
26.04.2025 01:42
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...
Pressrelease
26.04.2025 01:42
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...
Pressrelease
26.04.2025 01:42
REMA 1000 kutter prisen på frukt i løsvekt til 14.90 kroner per kilo. – Med denne lave prisen får kundene en sunn godtepose som er like attraktivt...
Pressrelease
26.04.2025 01:42
Britannia Bar ble i går tildelt tre prestisjepriser under årets Bartenders’ Choice Award i Stockholm: Best Cocktail Bar Norway, Best Cocktail Menu...
Pressrelease
26.04.2025 01:42
Reitan Retail og Handelshøyskolen BI går sammen om et nytt forskningsprosjekt med mål om å utvikle løsninger som reduserer utslipp og matsvinn i...
OUR VALUES