REMA 1000 skal gå i takt med Norges Musikkorps Forbund

Reitan-familien er glade i musikk, og bruker ofte sang og musikk for å utvikle kulturen i selskapene sine også. Ole Robert Reitan spilte blant annet i korps da han var barn, og nå blir REMA 1000 hovedsponsor for Norges Musikkorps forbund (NMF) frem til 2016.

05.12.2012 07:00

- Jeg elsket skolekorpset. Det var takt og tone, presisjon, pump og prakt. Skolekorpsene har stor betydning for kultur-Norge, og er kraftig undervurdert. Uten skolekorpset, ingen Ole Edvard Antonsen eller Ytre Suløen Jass Ensemble. Uten skolekorpsene blir rekrutteringen til symfoniorkestrene helt håpløs og barnetogene gørrkjedelige. Med andre ord stopper kultur-Norge uten skolekorpsene. Derfor gleder vi oss til å støtte Norges Musikkorps Forbund, sier administrerende direktør for REMA 1000, Ole Robert Reitan.

Fokus på ungdom
NMF er landets største frivillige kulturorganisasjon med 63.000 medlemmer fordelt på 1.600 korps. 1.000 av disse korpsene er skolekorps. Rekrutteringen til skolekorps har økt kraftig de siste årene. Norges Musikkorps Forbund (NMF) er svært fornøyd med avtalen, som blant annet skal ha fokus på ungdom.

- Rema 1000 blir en av våre største samarbeidspartnere. Dette kommer til å gi skolekorpsene i Norge et stort løft. Gjennom REMA-avtalen skal korpsene få enda bedre dirigenter, og vi skal gjøre god korpsmusikk bedre kjent for et enda større publikum. Vi tror at samarbeidet med Rema 1000 vil gjøre barn og tenåringer enda stoltere over korpsinteressen sin. Dette skal vi gjøre gjennom å lage kampanjer som styrker korpsenes omdømme, sier musikksjef Geir Ulseth i NMF.

Lokal, regional og nasjonal kampanje
Gjennom en nasjonal kampanje med god dekning lokalt skal NMF i samarbeid med REMA 1000 heve status på korps generelt og skolekorps spesielt. Budskapet i kampanjen skal fokusere på "talentutvikling", "livslang læring" og "ingen reservebenk". Tiltakene skal tilbys både regionalt og nasjonalt.

- Gjennom å sende ut kvalitetssikret notemateriell, notepakker, bøker og hefter, skal skolekorpset og dirigentene videreutvikle kvaliteten på konsertene og gi sine musikere et enda bedre opplæringstilbud. Det tas sikte på å utvikle og samle gode pedagogiske repertoarpakker og hefter som dekker behovet innenfor de ulike genrene som skolekorpset har behov for. Søtten fra REMA 1000 gjør at vi kan få til alt dette, avslutter Geir Ulseth.


For ytterligere informasjon:
Kommunikasjonssjef, Norges Musikkorps Forbund, Stig Ryland, stig@musikkorps.no, tlf. +47 970 33 249
Sponsorsjef REMA 1000, Vidar Riseth, vidar.riseth@rema.no, tlf. 994 43 433.

Norges Musikkorps Forbund (NMF) er landets største frivillige kulturorganisasjon med ca 63.000 medlemmer fordelt på over 1.600 korps. Organisasjonens motto er "Spilleglede og fellesskap". NMF arbeider til det beste for brassband, janitsjarkorps og drilltropper, og har både barn, unge og voksne som medlemmer.

NMF har 46 ansatte. Det nasjonale kontoret ligger i Bergen, og i tillegg har organisasjonen åtte kontorer over hele landet. Kontorene ligger Tromsø, Trondheim, Molde, Bergen, Stavanger, Sandefjord, Oslo og Lillehammer.

Reitangruppen består av fire forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2011 (inkl. franchiseomsetning) for 64 milliarder kroner, sysselsetter 32.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

Ny Commercial Director for Britannia Hotel

Kenneth Enæs-Hanssen blir ny Commercial Director for Britannia Hotel. Enæs-Hansen går inn i en nyopprettet rolle, med overordnet ansvar for...

Pressrelease

Ny administrerende direktør i Norsk Kylling

Hilde Talseth blir ny administrerende direktør i REMA 1000-eide Norsk Kylling. Talseth tar over stillingen etter Kjell Stokbakken, som skal over i...

Pressrelease

Rabia Khan vinner verdiprisen Årets Ladejarl 2023

Med egen livserfaring og solid fagkunnskap bygger Årets Ladejarl 2023, Rabia Kahn, et mer inkluderende samfunn. Hun er en viktig brobygger og for...

Pressrelease

Her er topp ti til prisen Årets Ladejarl

En av topp ti blir Årets Ladejarl 2023 og får to millioner kroner for sitt arbeid med å skape et varmere samfunn. Prisen gis et enkeltmenneske som...

Pressrelease

Uno-X Mobility vinner Svaneprisen

Svanemerket tildeler Svaneprisen for 2022 til Uno-X Mobility. Uno-X får prisen for sin satsing på Svanemerket bilvask.

Pressrelease

Uno-X blir automatnabo med 7-Eleven langs vei

Uno-X tilbyr billig lynlading, svanemerket bilvask og drivstoff, på over 200 selvbetjente lokasjoner over hele Norge. Snart blir Uno-X også nabo...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 44 101 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO