REMA 1000 har et godt omdømme og får den høyeste poengsummen innen dagligvarebransjen med 77,6 poeng av 100 mulige.
- Vi er stolte av å fortsatt ligge på topp i dagligvarebransjen, men har store mål om å bli enda bedre. Vi er opptatt av å være ansvarlige i alt vi gjør og er, samtidig som vi leverer matvarer av høyeste kvalitet til Norges laveste priser, sier administrerende direktør Ole Robert Reitan.
Coop har gått frem og er bak REMA 1000 med 77 poeng. Kiwi ligger etter med 75,9 poeng, men det er en framgang fra 73,3 poeng i 2013. Meny får 74,7 poeng, som er en tilbakegang fra i fjor. Rimi har sterkest fremgang, med 67,1 poeng, mot 63 i fjor, mens ICA får 63,8 poeng. Begge kjedene er i kategorien «middels godt omdømme». Minst likt av alle er Bunnpris, med en score på 60,2. Det er på grensen til et «svakt omdømme». Det er kun 2,8 poeng som skiller de fire dagligvarekjedene i toppen.
Les mer om RepTrak og REMA 1000 her.
Om RepTrak
RepTrak 2014 er gjennomført av kommunikasjonsbyrået Apeland og Reputation Institute. Cirka 6.500 nordmenn har vurdert Norges 50 mest synlige virksomheter. I tillegg til den overordnede omdømmescoren, blir virksomhetene målt på de syv omdømmedimensjonene produkter og tjenester, innovasjon, økonomi, ledelse, arbeidsmiljø, etikk og samfunnsansvar.