REMA 1000 har bransjens beste omdømme

13.05.2014 11:48

REMA 1000 er den mest populære dagligvarekjeden i Norge. Det viser resultatene fra årets store omdømmeanalyse RepTrak Norge 2014. ​Den omfattende omdømmeanalysen RepTrak 2014 ble offentliggjort i dag, 13. mai, på Omdømmedagen på Latter.

Jeanette Johnsen
Tittel:Senior Kommunikasjonsrådgiver
Mobil:+47 470 21 517 / +47 906 08 560
E-post:jeanette.johnsen@rema.no

REMA 1000 har et godt omdømme og får den høyeste poengsummen innen dagligvarebransjen med 77,6 poeng av 100 mulige. 

- Vi er stolte av å fortsatt ligge på topp i dagligvarebransjen, men har store mål om å bli enda bedre. Vi er opptatt av å være ansvarlige i alt vi gjør og er, samtidig som vi leverer matvarer av høyeste kvalitet til Norges laveste priser, sier administrerende direktør Ole Robert Reitan.

Coop har gått frem og er bak REMA 1000 med 77 poeng. Kiwi ligger etter med 75,9 poeng, men det er en framgang fra 73,3 poeng i 2013. Meny får 74,7 poeng, som er en tilbakegang fra i fjor. Rimi har sterkest fremgang, med 67,1 poeng, mot 63 i fjor, mens ICA får 63,8 poeng. Begge kjedene er i kategorien «middels godt omdømme». Minst likt av alle er Bunnpris, med en score på 60,2. Det er på grensen til et «svakt omdømme». Det er kun 2,8 poeng som skiller de fire dagligvarekjedene i toppen.

Les mer om RepTrak og REMA 1000 her.

Om RepTrak
RepTrak 2014 er gjennomført av kommunikasjonsbyrået Apeland og Reputation Institute. Cirka 6.500 nordmenn har vurdert Norges 50 mest synlige virksomheter. I tillegg til den overordnede omdømmescoren, blir virksomhetene målt på de syv omdømmedimensjonene produkter og tjenester, innovasjon, økonomi, ledelse, arbeidsmiljø, etikk og samfunnsansvar.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal
motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 43 000 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO