REMA 1000 har bransjens beste omdømme

REMA 1000 er den mest populære dagligvarekjeden i Norge. Det viser resultatene fra årets store omdømmeanalyse RepTrak Norge 2014. ​Den omfattende omdømmeanalysen RepTrak 2014 ble offentliggjort i dag, 13. mai, på Omdømmedagen på Latter.

13.05.2014 11:48

REMA 1000 har et godt omdømme og får den høyeste poengsummen innen dagligvarebransjen med 77,6 poeng av 100 mulige. 

- Vi er stolte av å fortsatt ligge på topp i dagligvarebransjen, men har store mål om å bli enda bedre. Vi er opptatt av å være ansvarlige i alt vi gjør og er, samtidig som vi leverer matvarer av høyeste kvalitet til Norges laveste priser, sier administrerende direktør Ole Robert Reitan.

Coop har gått frem og er bak REMA 1000 med 77 poeng. Kiwi ligger etter med 75,9 poeng, men det er en framgang fra 73,3 poeng i 2013. Meny får 74,7 poeng, som er en tilbakegang fra i fjor. Rimi har sterkest fremgang, med 67,1 poeng, mot 63 i fjor, mens ICA får 63,8 poeng. Begge kjedene er i kategorien «middels godt omdømme». Minst likt av alle er Bunnpris, med en score på 60,2. Det er på grensen til et «svakt omdømme». Det er kun 2,8 poeng som skiller de fire dagligvarekjedene i toppen.

Les mer om RepTrak og REMA 1000 her.

Om RepTrak
RepTrak 2014 er gjennomført av kommunikasjonsbyrået Apeland og Reputation Institute. Cirka 6.500 nordmenn har vurdert Norges 50 mest synlige virksomheter. I tillegg til den overordnede omdømmescoren, blir virksomhetene målt på de syv omdømmedimensjonene produkter og tjenester, innovasjon, økonomi, ledelse, arbeidsmiljø, etikk og samfunnsansvar.

Jeanette Johnsen

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

Halv skatt, halv moms - REMA 1000 tar grep og kutter prisene på over 100 julevarer

Nå setter dagligvareaktøren ned prisene på et stort antall julevarer tilsvarende halv moms.

Pressrelease

Uno-X og REMA 1000 satser stort på elektrisk tungtransport

I forbindelse med at REMA 1000 skal legge om all sin varetransport til nullutslippsløsninger, åpner Uno-X Mobility i dag selskapets første lynlader...

Pressrelease

To kvinner på topp i Nye Hjorten Teater

Med raushet, mot og en klar ambisjon om å alltid overgå forventningene, skal Nye Hjorten Teater skape sceneopplevelser i verdensklasse. Vi vil være...

Pressrelease

University of South Carolina er vinner av NHHs casekonkurranse

Reitan Retail spurte studenter om råd i NHHs internasjonale casekonkurranse. Nå er konkurransen over, og vi gratulerer studentene fra University of...

Pressrelease

Reitan Retail er caseselskap i NHHs casekonkurranse

I dag ble Reitan Retail avslørt som caseselskap i årets NHH International Case Competition (NHH ICC). De neste 24 timene vil 12 lag utvikle...

Pressrelease

Ny Commercial Director for Britannia Hotel

Kenneth Enæs-Hanssen blir ny Commercial Director for Britannia Hotel. Enæs-Hansen går inn i en nyopprettet rolle, med overordnet ansvar for...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 44 101 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO