Close menu

REMA 1000 har bransjens beste omdømme

REMA 1000 er den mest populære dagligvarekjeden i Norge. Det viser resultatene fra årets store omdømmeanalyse RepTrak Norge 2014. ​Den omfattende omdømmeanalysen RepTrak 2014 ble offentliggjort i dag, 13. mai, på Omdømmedagen på Latter.

13.05.2014 11:48

REMA 1000 har et godt omdømme og får den høyeste poengsummen innen dagligvarebransjen med 77,6 poeng av 100 mulige. 

- Vi er stolte av å fortsatt ligge på topp i dagligvarebransjen, men har store mål om å bli enda bedre. Vi er opptatt av å være ansvarlige i alt vi gjør og er, samtidig som vi leverer matvarer av høyeste kvalitet til Norges laveste priser, sier administrerende direktør Ole Robert Reitan.

Coop har gått frem og er bak REMA 1000 med 77 poeng. Kiwi ligger etter med 75,9 poeng, men det er en framgang fra 73,3 poeng i 2013. Meny får 74,7 poeng, som er en tilbakegang fra i fjor. Rimi har sterkest fremgang, med 67,1 poeng, mot 63 i fjor, mens ICA får 63,8 poeng. Begge kjedene er i kategorien «middels godt omdømme». Minst likt av alle er Bunnpris, med en score på 60,2. Det er på grensen til et «svakt omdømme». Det er kun 2,8 poeng som skiller de fire dagligvarekjedene i toppen.

Les mer om RepTrak og REMA 1000 her.

Om RepTrak
RepTrak 2014 er gjennomført av kommunikasjonsbyrået Apeland og Reputation Institute. Cirka 6.500 nordmenn har vurdert Norges 50 mest synlige virksomheter. I tillegg til den overordnede omdømmescoren, blir virksomhetene målt på de syv omdømmedimensjonene produkter og tjenester, innovasjon, økonomi, ledelse, arbeidsmiljø, etikk og samfunnsansvar.

Jeanette Johnsen

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

09.05.2025 13:05

PoMo offentliggjør kommende utstillingsprogram, med store separatutstillinger av Pablo Picasso og Louise Bourgeois.

PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...

Pressrelease

09.05.2025 13:05

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

09.05.2025 13:05

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

09.05.2025 13:05

Etablerer ekspertråd for bruk av kunstig intelligens

Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...

Pressrelease

09.05.2025 13:05

REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven inngår strategisk partnerskap med Danish Golf

Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...

Pressrelease

09.05.2025 13:05

Årsresultat 2024 - Vekst og investeringer for fremtiden

2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 46 000 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO