Social Media Days er et årlig arrangement der man kårer de beste aktørene innenfor sosiale medier i ulike kategorier. Selve kåringen - Gullenken 2015 - ble avholdt på kvelden tirsdag 3. februar.
- Det er bare litt over et år siden REMA 1000 begynte å svare kundene sine på Facebook, Twitter og Instagram. Det å få denne utmerkelsen etter så kort tid er en fantastisk annerkjennelse for arbeidet som har blitt gjort, sier kommunikasjonssjef Marianne Moen, som har ansvaret for satsningen på sosiale medier i REMA 1000.
REMA 1000 skal være til stede der kundene er, og har som mål å begeistre kundene med god dialog, inspirasjon, tips og matglede. Kundedialogen og tilstedeværelsen i sosiale medier skal gi merverdi til handleopplevelsen. Hver eneste kunde skal føle seg betydningsfull.
Det skal være lett å snakke med REMA 1000 enten kundene er i butikk, på nettsiden vår eller i sosiale medier som Facebook, Twitter eller Instagram.
- Å være lett tilgjengelig, relevante og aktuelle er en forutsetning for å lykkes i sosiale medier slik vi ser det. REMA 1000 har en stor personlighet som vi får uttrykke enda mer i sosiale medier enn via tradisjonell reklame, smiler Marianne Moen.
Reitangruppen består av fire forretningsområder:
REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.
Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2013 (inkl. franchiseomsetning) for 77 milliarder kroner, sysselsetter 35.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.