REMA 1000 finalist og blant topp tre i Gullenken 2015

04.02.2015 15:30

REMA 1000 fikk topp tre plassering sammen med Telenor og Altibox i kategorien "Beste kundeservice i sosiale medier" under Social Media Days. Gratulerer til Telenor som vant kategorien.

Stolte kommunikatører med velfortjent utmerkelse: Jeanette Johnsen, Kaia Østbye Andresen og Amalie Knudsen.

Social Media Days er et årlig arrangement der man kårer de beste aktørene innenfor sosiale medier i ulike kategorier. Selve kåringen - Gullenken 2015 - ble avholdt på kvelden tirsdag 3. februar.

- Det er bare litt over et år siden REMA 1000 begynte å svare kundene sine på Facebook, Twitter og Instagram. Det å få denne utmerkelsen etter så kort tid er en fantastisk annerkjennelse for arbeidet som har blitt gjort, sier kommunikasjonssjef Marianne Moen, som har ansvaret for satsningen på sosiale medier i REMA 1000.

REMA 1000 skal være til stede der kundene er, og har som mål å begeistre kundene med god dialog, inspirasjon, tips og matglede. Kundedialogen og tilstedeværelsen i sosiale medier skal gi merverdi til handleopplevelsen. Hver eneste kunde skal føle seg betydningsfull.

Det skal være lett å snakke med REMA 1000 enten kundene er i butikk, på nettsiden vår eller i sosiale medier som Facebook, Twitter eller Instagram.

- Å være lett tilgjengelig, relevante og aktuelle er en forutsetning for å lykkes i sosiale medier slik vi ser det. REMA 1000 har en stor personlighet som vi får uttrykke enda mer i sosiale medier enn via tradisjonell reklame, smiler Marianne Moen.

Reitangruppen består av fire forretningsområder:

REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2013 (inkl. franchiseomsetning) for 77 milliarder kroner, sysselsetter 35.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO