REMA 1000 er kjeden der flest nordmenn foretrekker å handle

Ferske tall fra Ipsos MMI’s "Norske Spisefakta 2014" viser at REMA 1000 uten sammenligning er kjeden der flest nordmenn foretrekker å handle.

06.06.2014 07:00

Den positive utviklingen i preferanse gjenspeiles blant forbrukere i alle livsfaser - unge i etableringsfasen, småbarnsfamilier og godt voksne. 

Respondentene oppgir ikke nødvendigvis at REMA 1000 er den kjeden som ligger nærmest boligen, men til gjengjeld skårer REMA 1000 betydelig høyere på preferanse enn på «nærmest boligen». REMA 1000 er med andre ord den sterkeste kundemagneten, som tiltrekker seg kunder også utover sitt umiddelbare nærområde.

- Dette er gledelig. Kunden er vår øverste sjef som vi gjerne vil tilfredsstille, derfor jobber vi iherdig for å selge varer vi kan være skikkelig stolte av. Våre Kjøpmenn og deres ansatte gjør en fabelaktig jobb hver eneste dag i møte med alle våre kunder, sier administrerende direktør Ole Robert Reitan.

Norske Spisefakta er et trend- og segmenteringsleksikon som omhandler alle sider ved nordmenns matkultur; kunnskaper, vurderinger, holdninger, måltidsvaner, innkjøpsvaner og forbruk.

Datamaterialet er solid, med ca. 4000 nye respondenter hvert annet år.
Mange spørsmål stilles med identisk ordlyd år etter år. Dette gir tidsrekker og trendbilder som er til å stole på.

Jeanette Johnsen

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

Halv skatt, halv moms - REMA 1000 tar grep og kutter prisene på over 100 julevarer

Nå setter dagligvareaktøren ned prisene på et stort antall julevarer tilsvarende halv moms.

Pressrelease

Uno-X og REMA 1000 satser stort på elektrisk tungtransport

I forbindelse med at REMA 1000 skal legge om all sin varetransport til nullutslippsløsninger, åpner Uno-X Mobility i dag selskapets første lynlader...

Pressrelease

To kvinner på topp i Nye Hjorten Teater

Med raushet, mot og en klar ambisjon om å alltid overgå forventningene, skal Nye Hjorten Teater skape sceneopplevelser i verdensklasse. Vi vil være...

Pressrelease

University of South Carolina er vinner av NHHs casekonkurranse

Reitan Retail spurte studenter om råd i NHHs internasjonale casekonkurranse. Nå er konkurransen over, og vi gratulerer studentene fra University of...

Pressrelease

Reitan Retail er caseselskap i NHHs casekonkurranse

I dag ble Reitan Retail avslørt som caseselskap i årets NHH International Case Competition (NHH ICC). De neste 24 timene vil 12 lag utvikle...

Pressrelease

Ny Commercial Director for Britannia Hotel

Kenneth Enæs-Hanssen blir ny Commercial Director for Britannia Hotel. Enæs-Hansen går inn i en nyopprettet rolle, med overordnet ansvar for...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 44 101 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO