REMA 1000 satser på interaktiv ølsalgsopplæring
REMA 1000 har laget Ølsalgskolen for intern opplæring for å sikre at vi ikke selger øl til mindreårige.
13.05.2015 08:31
Til nå har mange av våre medarbeidere gjennomført denne opplæringsmodulen, og vårt mål er at ingen mindreårige skal kjøpe øl i våre butikker. Vi satser hardt på intern opplæring som medarbeidere kan utføre på mobilen og nettbrettet med en gang arbeidsforholdet er inngått.
Ølsalgskolen og Ølsalgstesten
REMA 1000 har en egen opplæringsportal, kalt KLHD. Ølsalgskolen ble en del av KLHD i april 2014, og har siden da trent totalt 5280 medarbeidere. I løpet av august til desember i fjor ble 2838 medarbeidere trent og disse har avlagt eksamen som kalles Ølsalgtesten.
Denne måten å lære opp medarbeidere på er effektivt og sikrer en god gjennomføring blant alle nyansatte, da det er nettbasert og kan gjennomføres overalt.
Denne portalen gjør arbeidet for kjøpmannen mer målrettet da han eller hun får full oversikt over alle som har fullført opplæringen, og hvor mange poeng de har.
REMA 1000 jobber kontinuerlig med å forbedre alle opplæringsprogrammer, og målet er at alle medarbeidere skal være fullt oppdatert på gjeldende regler til enhver tid.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
11.05.2025 16:57
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...
Pressrelease
11.05.2025 16:57
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
11.05.2025 16:57
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
11.05.2025 16:57
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
Pressrelease
11.05.2025 16:57
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...
Pressrelease
11.05.2025 16:57
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...
OUR VALUES