Close menu

REMA 1000 forteller om pris med uforandret styrke

REMA 1000 mener det er viktig at pristester og prissammenligninger gjøres tilgjengelig for forbrukerne.

19.05.2015 12:57

Alle kunder bør få anledning til å sjekke hvor det er billigst å handle. REMA 1000 mener det vil føre til økt konkurranse og lavere priser til kundene.

Tidligere i år utfordret derfor REMA 1000 både Kiwi, Coop, ICA, Rimi, Meny og alle andre konkurrenter og norske konkurransemyndigheter til å gå sammen om å utvikle en prisportal eller å bruke en portal som eksisterer – som kan gi kundene innsyn og oversikt over prisforskjellene mellom kjedene.

– REMA 1000 skal ha de laveste prisene. Vi sjekker mer enn 150.000 konkurrentpriser hver eneste uke i hele Norge, og det hjelper oss i vissheten om at vi er billigst. Våre egne prissammenligninger, pristester i media og på enhver.no viser at REMA 1000 gjennomgående har de laveste prisene. Dette ønsker vi selvfølgelig at kundene skal få vite, sier Harsvik.

Etterlengtet portal skal være på plass i 2016
Stortinget vedtok i mars 2015 å be regjeringen etablere en gratis informasjonsportal for dagligvarer. Portalen skal være på plass senest i løpet av 2016. Der vil forbrukerne kunne lese sammenlignbar informasjon om pris, næringsinnhold, ingredienser, opprinnelse, allergener og hvor varen kan kjøpes.

REMA 1000 ser frem til den dagen dagligvareportalen er etablert, en portal som viser de reelle prisforskjellene i dagligvarebransjen. Fram til den er på plass vil REMA 1000 bruke alle tilgjengelige verktøy som finnes for å synliggjøre prisavstanden for kundene.

– Målet er laveste pris til enhver tid for KUNDEN – vår øverste sjef, avslutter Harsvik.

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

03.07.2025 05:05

Skavlans streker stilles ut

Det blir rom for både latter og ettertanke når Fredrik Skavlans tegninger stilles ut på Nye Hjorten Teater i sommer. Tegneren selv stiller på...

Pressrelease

03.07.2025 05:05

Trondheim - We Will Rock You!

Volumet skrus opp til elleve når Nye Hjorten Teater smeller til med en kjevedroppende versjon av megasuksessen We Will Rock You. Queen-musikalen...

Pressrelease

03.07.2025 05:05

PoMo offentliggjør kommende utstillingsprogram, med store separatutstillinger av Pablo Picasso og Louise Bourgeois.

PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...

Pressrelease

03.07.2025 05:05

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

03.07.2025 05:05

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

03.07.2025 05:05

Etablerer ekspertråd for bruk av kunstig intelligens

Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 46 000 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO