Close menu

REMA 1000 forteller om pris med uforandret styrke

REMA 1000 mener det er viktig at pristester og prissammenligninger gjøres tilgjengelig for forbrukerne.

19.05.2015 12:57

Alle kunder bør få anledning til å sjekke hvor det er billigst å handle. REMA 1000 mener det vil føre til økt konkurranse og lavere priser til kundene.

Tidligere i år utfordret derfor REMA 1000 både Kiwi, Coop, ICA, Rimi, Meny og alle andre konkurrenter og norske konkurransemyndigheter til å gå sammen om å utvikle en prisportal eller å bruke en portal som eksisterer – som kan gi kundene innsyn og oversikt over prisforskjellene mellom kjedene.

– REMA 1000 skal ha de laveste prisene. Vi sjekker mer enn 150.000 konkurrentpriser hver eneste uke i hele Norge, og det hjelper oss i vissheten om at vi er billigst. Våre egne prissammenligninger, pristester i media og på enhver.no viser at REMA 1000 gjennomgående har de laveste prisene. Dette ønsker vi selvfølgelig at kundene skal få vite, sier Harsvik.

Etterlengtet portal skal være på plass i 2016
Stortinget vedtok i mars 2015 å be regjeringen etablere en gratis informasjonsportal for dagligvarer. Portalen skal være på plass senest i løpet av 2016. Der vil forbrukerne kunne lese sammenlignbar informasjon om pris, næringsinnhold, ingredienser, opprinnelse, allergener og hvor varen kan kjøpes.

REMA 1000 ser frem til den dagen dagligvareportalen er etablert, en portal som viser de reelle prisforskjellene i dagligvarebransjen. Fram til den er på plass vil REMA 1000 bruke alle tilgjengelige verktøy som finnes for å synliggjøre prisavstanden for kundene.

– Målet er laveste pris til enhver tid for KUNDEN – vår øverste sjef, avslutter Harsvik.

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

27.10.2025 05:35

Britannia Hotel får Michelin Key og utmerkelse av Condé Nast Traveler

Britannia Hotel har fått internasjonal oppmerksomhet med to prestisjefylte utmerkelser. Condé Nast Travelers lesere har kåret hotellet til det 8....

Pressrelease

27.10.2025 05:35

Johannes Høsflot Klæbo inngår strategisk samarbeid med Uno-X Mobility

Verdens beste langrennsløper, Johannes Høsflot Klæbo, inngår et langsiktig, strategisk samarbeid med Uno-X Mobility Norge. Avtalen innebærer at...

Pressrelease

27.10.2025 05:35

PoMo blir stiftelse – REITAN satser langsiktig på kunst i Trondheim

PoMo, det nye museet for samtidskunst og moderne kunst i Trondheim, blir nå etablert som en selvstendig stiftelse. Dette markerer et nytt kapittel...

Pressrelease

27.10.2025 05:35

Øystein Pettersen kåret til Årets Ladejarl 2025

Gjennom ekte engasjement, sterke verdier og urokkelig tro på andre mennesker, tildeles Øystein Pettersen den nasjonale hedersprisen Årets Ladejarl...

Pressrelease

27.10.2025 05:35

En av disse ti får nasjonal verdipris på to millioner kroner

Årets Ladejarl er en nasjonal hederspris for verdibasert tillitsledelse. Prisen deles årlig ut den 11. september og nå er lista over topp ti klar....

Pressrelease

27.10.2025 05:35

Skavlans streker stilles ut

Det blir rom for både latter og ettertanke når Fredrik Skavlans tegninger stilles ut på Nye Hjorten Teater i sommer. Tegneren selv stiller på...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 46 000 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO