REMA 1000 har fått mest positiv omtale i 2015

YouGov har sammenliknet Buzz-score for 220 merkevarer i Norge for å kartlegge hvilke som har fått mest positiv oppmerksomhet i løpet av første halvdel av 2015.

07.08.2015 09:23

Dette har blitt undersøkt ved at det hver dag har blitt intervjuet 100 nasjonalt representative respondenter for å få vite hva de mener om en rekke merkevarer.

BrandIndex rankings for første halvdel av 2015 er klar. Den viser at REMA 1000 er på førsteplass når det gjelder rangeringer for høyest BUZZ, som betyr at folk snakker positivt om REMA 1000. Flere dagligvarekjeder er inne på topp 10-listen over merkene med høyest BUZZ. Kiwi på tredjeplass, Meny på syvende plass og Coop på åttende plass.

- REMA 1000 hadde også førsteplassen da vi foretok samme rangering for hele 2014. Det er sterkt av REMA 1000 å inneha førsteplassen i en bransje med knalltøff konkurranse om forbrukernes gunst. Kjeden scorer bedre enn sterke merkenavn som IKEA, Toyota og Clas Ohlson, sier Per Ståle Ekrol, Research Team Manager og fagansvarlig for BrandIndex i Norge.

Man kommer frem til Buzz-score ved å spørre respondentene om de har hørt noe positivt eller negativt om et merkevare i løpet av de to siste ukene, enten gjennom reklame, nyheter og rykter eller via venner og familie.

Les mer om undersøkelsen på YouGov's nettsider.

Reitangruppen består av fire forretningsområder:

REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. 

Reitangruppen omsatte i 2014 (inkl. franchiseomsetning) for 82 milliarder kroner, sysselsetter 37.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

UTENOMJORDISK MAGI PÅ TRØNDERSK JORD

Om under et år åpner Nye Hjorten Teater, et splitter nytt, privateid folketeater midt i hjertet av Trondheim sentrum. Teatrets initiativtaker er...

Pressrelease

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025.

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025. Kanalen skal sammen med Britannia Hotel...

Pressrelease

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025.

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025. Kanalen skal sammen med Britannia Hotel...

Pressrelease

Disse bestemmer hvem som får 2 millioner og blir Årets Ladejarl

Ny jury og sekretariat for neste fire år er på plass. Disse bestemmer hvem som blir vinner av Årets Ladejarl og får to millioner kroner.

Pressrelease

Reitan Retail søker seks ledertraineer

Høsten 2024 skal vi ønske seks nye ledertraineer velkommen til Reitan Retail. Vurderer du å søke på programmet og er nysgjerrig på hvordan det er å...

Pressrelease

Storsatsing på handelseiendom fra Reitan Eiendom

REBUS Handelseiendom AS er en ny storsatsning fra Reitan Eiendom som har som ambisjon å bli det ledende eiendomshuset på handelseiendom. Selskapet...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 44 101 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO