REMA 1000 har fått mest positiv omtale i 2015

07.08.2015 09:23

YouGov har sammenliknet Buzz-score for 220 merkevarer i Norge for å kartlegge hvilke som har fått mest positiv oppmerksomhet i løpet av første halvdel av 2015.

Dette har blitt undersøkt ved at det hver dag har blitt intervjuet 100 nasjonalt representative respondenter for å få vite hva de mener om en rekke merkevarer.

BrandIndex rankings for første halvdel av 2015 er klar. Den viser at REMA 1000 er på førsteplass når det gjelder rangeringer for høyest BUZZ, som betyr at folk snakker positivt om REMA 1000. Flere dagligvarekjeder er inne på topp 10-listen over merkene med høyest BUZZ. Kiwi på tredjeplass, Meny på syvende plass og Coop på åttende plass.

- REMA 1000 hadde også førsteplassen da vi foretok samme rangering for hele 2014. Det er sterkt av REMA 1000 å inneha førsteplassen i en bransje med knalltøff konkurranse om forbrukernes gunst. Kjeden scorer bedre enn sterke merkenavn som IKEA, Toyota og Clas Ohlson, sier Per Ståle Ekrol, Research Team Manager og fagansvarlig for BrandIndex i Norge.

Man kommer frem til Buzz-score ved å spørre respondentene om de har hørt noe positivt eller negativt om et merkevare i løpet av de to siste ukene, enten gjennom reklame, nyheter og rykter eller via venner og familie.

Les mer om undersøkelsen på YouGov's nettsider.

Reitangruppen består av fire forretningsområder:

REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. 

Reitangruppen omsatte i 2014 (inkl. franchiseomsetning) for 82 milliarder kroner, sysselsetter 37.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO