12 lag - 48 studenter - 24 timer - 1 case
Hvert år arrangerer Norges Handelshøyskole (NHH) en internasjonal casekonkurranse. I Bergen samles studenter fra 12 av de beste handelshøyskolene i verden, for å løse et reelt forretningsproblem. I dag ble Reitan Retail avslørt som caseselskap i årets konkurranse. Lagene har 24 timer til rådighet for å utvikle sine løsninger, og vil deretter presentere disse for en jury. Juryen består av representanter fra næringslivet, akademia, Reitan Retail og konkurransens partner, Bain & Company. De tre beste lagene vil gå videre til finalen, hvor vinnerne av konkurransen offentliggjøres fredag 6. oktober.
Caseoppgaven
Planetens og kundenes behov er i rask utvikling. I Reitan Retail kan og vil vi utgjøre en positiv forskjell, og bærekraft er integrert i vår strategi. Vårt løfte er å bidra til god folkehelse, redusere klimagassutslipp, skape større mangfold og likeverd, og sikre åpenhet og bærekraft gjennom hele verdikjeden.
For REMA 1000 betyr det å tilby dagligvarer av høy kvalitet, produsert og solgt på en ansvarlig måte, til laveste pris, og dermed gjøre det enkelt for kundene å ta de riktige valgene. Med mat og drikke som utgjør en betydelig del av virksomheten vår, er en av de mest komplekse problemene vi står overfor som selskap i dag hvordan vi kan gjøre denne delen bærekraftig. Det leder oss til spørsmålet:
Hvordan kan REMA 1000 i Norge og Danmark nå det strategiske målet om et bærekraftig dagligvaresortiment innen 2030 uten å miste markedsandeler eller gå på akkord med den sosiale, miljømessige og økonomiske dimensjonen?
Vi ser frem til å høre hvilke løsninger lagene kommer frem til, og ønsker dem lykke til.
De endelige presentasjonene er åpne for publikum i NHHs Aula fredag 6. oktober fra klokken 12.00. Da vil vi stå på stand for å promotere finalen og konkurransen. Vi håper også på å møte studenter som kan bli våre fremtidige ledertraineer.