Reitan Retail lanserer nytt bykonsept
Reitan Retail lanserer et nytt bykonsept som skal tilby fersk bakst, sunn snacks og lavpris-dagligvarer for folk i farta. Butikken, som får navnet Innom, skal være en pilot tilpasset kunden i nabolaget og et sted for læring og testing av nyskapende og bærekraftige produkter og løsninger.
03.05.2022 12:03
Den første butikken åpner på Grünerløkka i Oslo 5. mai.
- Innom er en nyskapende blanding mellom convenience og dagligvare – det beste fra to verdener. Her skal vi teste ut fremtidens butikk for urbane kunder med høye krav til både enkelthet og ansvarlighet, sier Ole Robert Reitan, CEO i Reitan Retail.
- Innom tilbyr et utvalg som er enda bedre tilpasset nabolaget, samtidig som vi gjør det enkelt for folk i hverdagen, slik vi gjør best. Vi starter på Grünerløkka og skal lære fra denne butikken før vi eventuelt bygger flere, sier Reitan.
Reitan Retail omfatter en rekke sterke merkevarer innenfor convenience og lavpris-dagligvare i Norden og Baltikum, blant annet REMA 1000, 7-Eleven og Narvesen i Norge. Innom kombinerer convenience og dagligvare, i tråd med selskapets mål om å utnytte mangfoldet i konsepter og merkevarer for å skape enda bedre kundeopplevelser i fremtiden.
Konseptet, som er nytt i det norske markedet, tar med seg det beste fra ulike bransjer:
Innom tilbyr dagligvarer fra REMA 1000 til samme lave priser og et betydelig utvalg av sunn, fersk og bærekraftig mat på farten for folk som bor og ferdes på Grünerløkka. Butikken vil også ha et bredt uvalgt av egne merkevarer, blant annet økologiske produkter fra Kolonihagen og mer saktevoksende Solvinge-kylling fra Norsk Kylling.
- Innom skal være et sted du har lyst til å stikke innom for en kaffe på vei til jobb, en snacks på vei fra trening, rykende ferske croissanter til frokost eller bare melk og brød, sier daglig leder Havva Kara, som har ledet arbeidet med å utvikle konseptet og som selv skal drive butikken i oppstartsfasen.
- Jeg gleder meg stort til å vise folk på Grünerløkka den nye butikken. Stikk innom og fortell oss hva du syns, sier Havva, som har 10 år bak seg i REMA 1000-systemet.
Nykommeren har overtatt lokalene i Thorvald Meyers gate 23 A, som de siste 23 årene har huset en populær REMA 1000. Innom har et klart slektskap til REMA 1000-konseptet og rendyrker den velkjente filosofien: «Det enkle er ofte det beste». I tillegg til at prisene er like lave som på REMA 1000, kan Æ-appen også brukes på Innom.
Innom åpner i Thorvald Meyersgate på Grünerløkka i Oslo torsdag 5. mai kl 7.30.
Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt
View all |
REITAN |
Reitan Retail |
Pressrelease
10.05.2025 09:52
PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...
Pressrelease
10.05.2025 09:52
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
10.05.2025 09:52
Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...
Pressrelease
10.05.2025 09:52
Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...
Pressrelease
10.05.2025 09:52
Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...
Pressrelease
10.05.2025 09:52
2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...
OUR VALUES