Reitan Retail lanserer nytt bykonsept

03.05.2022 12:03

Reitan Retail lanserer et nytt bykonsept som skal tilby fersk bakst, sunn snacks og lavpris-dagligvarer for folk i farta. Butikken, som får navnet Innom, skal være en pilot tilpasset kunden i nabolaget og et sted for læring og testing av nyskapende og bærekraftige produkter og løsninger.

Havva Kara er daglig leder for det nye bykonseptet Innom. (Foto: Ulrik Rolfsen)

Øyvind Breivik
Tittel:Kommunikasjonssjef
Mobil:
E-post:oyvind.breivik@reitanretail.no

Den første butikken åpner på Grünerløkka i Oslo 5. mai.

- Innom er en nyskapende blanding mellom convenience og dagligvare – det beste fra to verdener. Her skal vi teste ut fremtidens butikk for urbane kunder med høye krav til både enkelthet og ansvarlighet, sier Ole Robert Reitan, CEO i Reitan Retail.

- Innom tilbyr et utvalg som er enda bedre tilpasset nabolaget, samtidig som vi gjør det enkelt for folk i hverdagen, slik vi gjør best. Vi starter på Grünerløkka og skal lære fra denne butikken før vi eventuelt bygger flere, sier Reitan.

Reitan Retail omfatter en rekke sterke merkevarer innenfor convenience og lavpris-dagligvare i Norden og Baltikum, blant annet REMA 1000, 7-Eleven og Narvesen i Norge. Innom kombinerer convenience og dagligvare, i tråd med selskapets mål om å utnytte mangfoldet i konsepter og merkevarer for å skape enda bedre kundeopplevelser i fremtiden.

Konseptet, som er nytt i det norske markedet, tar med seg det beste fra ulike bransjer:

  • Matbutikk: 3000 dagligvarer til lave priser.
  • Convenience: Om lag 80 spiseklare ferdigretter og sunn snacks. Blant annet pokébowls, wraps, salater, smoothier, havregrøt og påsmurte baguetter. 
  • Bakeri: Eget bakeri i butikken med over 50 ulike brød og bakevarer.

Innom tilbyr dagligvarer fra REMA 1000 til samme lave priser og et betydelig utvalg av sunn, fersk og bærekraftig mat på farten for folk som bor og ferdes på Grünerløkka. Butikken vil også ha et bredt uvalgt av egne merkevarer, blant annet økologiske produkter fra Kolonihagen og mer saktevoksende Solvinge-kylling fra Norsk Kylling.

- Innom skal være et sted du har lyst til å stikke innom for en kaffe på vei til jobb, en snacks på vei fra trening, rykende ferske croissanter til frokost eller bare melk og brød, sier daglig leder Havva Kara, som har ledet arbeidet med å utvikle konseptet og som selv skal drive butikken i oppstartsfasen.

- Jeg gleder meg stort til å vise folk på Grünerløkka den nye butikken. Stikk innom og fortell oss hva du syns, sier Havva, som har 10 år bak seg i REMA 1000-systemet.

Nykommeren har overtatt lokalene i Thorvald Meyers gate 23 A, som de siste 23 årene har huset en populær REMA 1000. Innom har et klart slektskap til REMA 1000-konseptet og rendyrker den velkjente filosofien: «Det enkle er ofte det beste». I tillegg til at prisene er like lave som på REMA 1000, kan Æ-appen også brukes på Innom.

Innom åpner i Thorvald Meyersgate på Grünerløkka i Oslo torsdag 5. mai kl 7.30.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 43 000 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO