Close menu
Bilde fra REMA 1000 i Frederiksberg i Danmark. (Foto: Reitan Retail)
Bilde fra REMA 1000 i Frederiksberg i Danmark. (Foto: Reitan Retail)

REMA 1000 anerkjent som Danmarks mest bærekraftige merkevare

For andre år på rad har danske forbrukere kåret REMA 1000 til den mest bærekraftige merkevaren i Danmark.

23.03.2022 08:30

Mens REMA 1000 beholder førsteplassen som Danmarks mest bærekraftige merkevare, klatrer Lego til andreplass og Thise Mejeri tar tredjeplassen. Dette fremgår av årets utgave av Sustainable Brand Index, som tar temperaturen på hvor bærekraftig forbrukere oppfatter forskjellige merkevarer.

Se fullstendig liste over de ulike merkevarenes plassering i Sustainable Brand Index.

– At REMA 1000 igjen tar førsteplassen, viser at de har gjort et varig inntrykk på danske forbrukere når det gjelder bærekraft. Det er den lokale forankringen som er høyt verdsatt, men også at de oppfattes som et merke som jobber hardt mot matsvinn, sier Erik Elvingsson Hedén, grunnlegger av Sustainable Brand Index.

I REMA 1000 mener de at kilden til suksess ligger i noen av de mange initiativene de har lansert nylig, som kundene har tatt varmt imot. Det siste året har REMA 1000 i Danmark blant annet

  • sluttet å selge varer som er fraktet med fly
  • etablert Danmarks største takbaserte solcelle-system på lageret sitt
  • inngått et stort samarbeid med Dyrs Beskyttelse for å forbedre dyrevelferden betydelig på flere områder
  • startet utfasing av hurtigvoksende kyllinger

– Vi vil gjerne si tusen takk til våre kunder for prisen og for å støtte oss og engasjere oss i initiativene vi lanserer. Kunden er vår øverste sjef og grunnen til at vi er her. I tillegg er det fantastisk å se hvordan REMA-kjøpmenn utgjør en stor forskjell i sine lokalområder, sier Jonas Schrøder, kommunikasjonssjef i REMA 1000 Danmark.

Om studien
Sustainable Brand Index er Europas største uavhengige merkevareundersøkelse om bærekraft. Undersøkelsen har blitt gjennomført årlig i Danmark siden 2013. I 2022-undersøkelsen ble et representativt utvalg på 9500 dansker i alderen 16-75 år intervjuet mellom desember 2021 og februar 2022. Totalt 233 merkevarer i 23 sektorer ble vurdert ut fra deres oppfattede resultater på tvers av de 17 globale bærekraftsmålene.

Øyvind Breivik
  • Title:Kommunikasjonssjef
  • E-mail:oyvind.breivik[at]reitanretail.no
  • Company:Reitan Retail

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

10.05.2025 10:29

PoMo offentliggjør kommende utstillingsprogram, med store separatutstillinger av Pablo Picasso og Louise Bourgeois.

PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...

Pressrelease

10.05.2025 10:29

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

10.05.2025 10:29

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

10.05.2025 10:29

Etablerer ekspertråd for bruk av kunstig intelligens

Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...

Pressrelease

10.05.2025 10:29

REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven inngår strategisk partnerskap med Danish Golf

Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...

Pressrelease

10.05.2025 10:29

Årsresultat 2024 - Vekst og investeringer for fremtiden

2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 46 000 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO