Reitan Retail lanserer Kolly

21.10.2021 15:00

Reitan Retail satser videre på storhusholdningsmarkedet og lanserer sin nye virksomhet med nytt navn – Kolly. Kolly skal levere mat til hoteller, restauranter og cateringbedrifter i hele Norge, fra Kirkenes i nord til Lindesnes i sør.

Øyvind Breivik
Tittel:Kommunikasjonssjef
Mobil:
E-post:oyvind.breivik@reitanretail.no

- Etableringen av Kolly skaper forutsigbarhet og valgfrihet, noe som har vært etterspurt av leverandører og kunder. Vi ser frem til å se Kolly på veien i hele landet som et synlig bidrag til sunn konkurranse, til glede for leverandører, partnere og kunden, vår øverste sjef, sier CEO i Reitan Retail, Ole Robert Reitan.

Reitan Retail signerte i juli i år en avtale med innkjøpssammenslutningen GRESS Gruppen for leveranse av mat til over 500 GRESS-medlemmer innen hotell-, restaurant- og cateringbransjen i Norge. Første leveranse er satt til 1. februar 2022.

Satsingen er et viktig steg i Reitan Retails strategi om fornyelse og vekst inn i et nytt og attraktivt marked. Markedet for hoteller, restauranter og cateringbedrifter i Norge, også kjent som HORECA-markedet, har et årlig innkjøp av matvarer på om lag 28 milliarder kroner.

- Kolly er kunderettet, bidrar til forutsigbarhet og øker konkurransen. Vi leverer varer fra leverandører til våre partnere – vi bygger bro ved å være den gode kollegaen i midten – dermed Kolly, sier leder for Kolly, Morten Gabrielsen. – Jeg gleder meg stort til å utvikle Kolly videre i dette spennende markedet.

Kolly skal utnytte ledig kapasitet og eksisterende infrastruktur i satsingen, blant annet et 30.000 kvadratmeter lager på Vinterbro utenfor Oslo, som lenge har vært tiltenkt satsningen på storhusholdning.

Kolly vil bli en rendyrket enhet for å serve alle partnere i Norge – på tvers av kanaler. Storhusholdningssatsningen og leveransene til GRESS ledes av Pia Almvang, mens Benno Graser fortsatt har ansvar for partnere innen kiosk, bensin og service (KBS) som en del av Kolly.

VÅRE VERDIGRUNNLAG

1
2
3
4
5
6
7
8

Vi rendyrker
bedriftens forretningsidé

Vi holder
høy forretningsmoral

Vi skal være
gjeldfri

Vi skal motivere til vinnerkultur

Vi tenker
positivt og offensivt

vi snakker med hverandre
– ikke om hverandre

Kunden er
vår øverste sjef

Vi vil ha det
morsomt og lønnsomt

Vår visjon er å bli anerkjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN hadde en samlet omsetning i 2020 på 105,6 milliarder kroner, og sysselsetter 39 000 mennesker i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Verdibasert

Webdesign og webutvikling: ANTI og INCREO