Hanne Knudsen (43) skal lede kommunikasjonsarbeidet i REMA 1000
Hanne Knudsen (43) skal lede kommunikasjonsarbeidet i REMA 1000

Hanne Knudsen (43) skal lede kommunikasjonsarbeidet i REMA 1000

REMA 1000 ansetter Hanne Knudsen (43) til å lede dagligvarekjedens arbeid med eksternkommunikasjon, internkommunikasjon og kundedialog. Knudsen kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i Telenor.

04.05.2021 12:38

- God og målrettet kommunikasjon med medier, kunder og ansatte er viktig for at vi som virksomhet skal nå våre forretningsmål. Hannes solide og brede erfaring vil styrke videreutviklingen av vårt kommunikasjonsarbeid, og jeg gleder meg til hun blir en del av teamet, sier Pia Mellbye, direktør for salg, marked og kommunikasjon i REMA 1000.

Knudsen kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i Telenor hvor hun har hatt ulike roller både på konsernnivå og internasjonalt de siste åtte årene. I sin nåværende rolle har hun vært ansvarlig for reaktiv mediekontakt og krisehåndtering, samt hatt ansvar for ett av konsernets kommunikasjonsteam og deres globale kommunikasjonsaktiviteter.

- Jeg har hatt snart ni svært lærerike, utfordrende, og morsomme år i Telenor med fantastiske kolleger og ledere. Er det noe Covid-19 har vist så er det at dagligvarebransjen har en kritisk samfunnsrolle, og jeg er stolt over å få lede kommunikasjonsarbeidet til en av Norges best likte merkevarer. Når jeg går fra én anerkjent «blå familie» til en annen er det fordi jeg får muligheten til å komme enda tettere på nordmenns hverdag, og jeg får bryne meg på en ny bransje, sier Hanne Knudsen.

Knudsen har også flere års erfaring som PR-sjef for Visit Norway i London og fra PR-byrå. Hun jobbet og i en årrekke som nyhetsjournalist i Storbritannia, bl.a. for BBC. Hun er utdannet journalist fra Westminster University i London.

- Jeg er stor fan av at REMA 1000 tilbyr varer av høy kvalitet til Norges laveste priser – og med god samvittighet på kjøpet! Det er tusen grunner til å velge å jobbe for Rema 1000, men for meg var det viktig at de heier på folk, setter kunden først, skaper verdi lokalt, og ikke minst at bærekraft er tydelig forankret i alt som gjøres, avslutter Knudsen.  

Etter å ha ledet kommunikasjonsarbeidet gjennom pandemien skal PR- og Kommunikasjonssjef Calle Hägg rendyrke PR-rollen og forsterke dagligvarekjedens arbeid med markedsrelaterte medieaktiviteter.

Hanne Knudsen vil tiltre stillingen 1. juni.

Torkel Fjørtoft
  • Mobile:+47 482 37 669
  • E-mail:Torkel.fjortoft[at]rema.no
  • Company:Presseansvarlig i REMA 1000

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

Uno-X Mobility sitt lag til Tour de France er klart

Med stor glede mottok Uno-X Mobility i januar nok en invitasjon til Tour de France. I dag er det med stolthet vi presenterer rytterne på det...

Pressrelease

Nå starter elektrifiseringen av tungtransporten i nord

REMA Distribusjon AS ruller ut de første el-lastebilene samt bidrar til et bedre ladenettverk for elektrisk tungtransport i nord sammen med Uno-X.

Pressrelease

Årsresultater 2023 - Vekst og investeringer for fremtiden

2023 var et år med solid drift, omsetningsvekst og investeringer. Etter et år preget av sterk konkurranse, global inflasjon og fortsatt uro i...

Pressrelease

Uno-X Mobility kjøper Tungbil Lading AS

For å raskere kunne møte våre kunders og samfunnets behov for mer bærekraftig tungtransport har Uno-X Mobility kjøpt selskapet Tungbil Lading AS....

Pressrelease

UTENOMJORDISK MAGI PÅ TRØNDERSK JORD

Om under et år åpner Nye Hjorten Teater, et splitter nytt, privateid folketeater midt i hjertet av Trondheim sentrum. Teatrets initiativtaker er...

Pressrelease

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025.

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025. Kanalen skal sammen med Britannia Hotel...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 44 101 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO