Close menu
Fra venstre: Liv Rita Lindeland, Stavanger jernbanestasjon, Thomas Næss, St. Olavs hospital (Trondheim) og Ida Eugenie Miliansen, Bjørkelangen.
Fra venstre: Liv Rita Lindeland, Stavanger jernbanestasjon, Thomas Næss, St. Olavs hospital (Trondheim) og Ida Eugenie Miliansen, Bjørkelangen.

Dette er Årets kjøpmenn

Liv Rita Lindeland fra Stavanger, Thomas Næss fra Trondheim og Ida Eugenie Miliansen fra Bjørkelangen er kåret til Årets kjøpmenn i henholdsvis Narvesen, 7-Eleven i By og YX 7-Eleven. Prisen er en annerkjennelse av dyktig lederskap og god kultur, samtidig som kjøpmennene har levert svært sterke resultater.

17.01.2020 09:07

Årets kjøpmenn ble kåret på det årlige Riksmøtet til Reitan Convenience Norway, der kjøpmenn, eiere, medarbeidere og leverandører i 7-Eleven, Narvesen og Northland samles.

– Prisen for Årets kjøpmann henger høyt i vår organisasjon. Den løfter frem de som jobber godt og i tråd med verdiene våre hver eneste dag, og som alltid setter kunden først, sier Kenneth C. Olsen, administrerende direktør i Reitan Convenience Norway.

Det er sterk konkurranse om prisen – til sammen er det over 440 kjøpmenn som vurderes til Årets kjøpmann i henholdsvis Narvesen, 7-Eleven i By og YX 7-Eleven. Noen kjennetegn går imidlertid igjen blant årets tre vinnere: de er dyktige ledere og har levert solide resultater gjennom en sterk forankring i Reitans konsepter og kultur.

– Vinnerne er respekterte ledere og forbilder i vår organisasjon. De har en ekstrem god serviceinnstilling overfor kundene, og du får virkelig lyst til å handle i deres butikker, sier Olsen.

Årets kjøpmann Narvesen: Liv Rita Lindeland på Stavanger jernbanestasjon

Juryens begrunnelse: Årets Kjøpmann utmerker seg ved å stålkontroll på alt som foregår i sin butikk. Service til kundene står tatovert i pannen på kjøpmannen, og det er meget god stemning i butikken, både blant kundene og de ansatte. Kjøpmannen har et målrettet fokus på å utvikle butikken som en mat- og drikkedestinasjon. Veksten i varesalget de siste fem årene er på hele 33%, noe som beviser at hun har lykkes i et langsiktig perspektiv. Hun er også meget engasjert i utviklingen av Narvesen, noe som vises gjennom en tydelig stemme i Kjøpmannsrådet i Narvesen.

Årets Kjøpmann 7-Eleven By: Thomas Næss, St. Olavs hospital (Trondheim)

Juryens begrunnelse: Årets kjøpmann i 7-Eleven er en strålende ambassadør for vårt konsept og våre verdier. Vedkommende er en leder som bringer det beste frem i menneskene han jobber med, og er en kollega som alltid stiller opp for andre kjøpmenn og organisasjonen. Butikkene hans holder konsekvent en svært høy standard, og er ledende når det gjelder kvalitet, varetrykk og god stemning. Som leder er kjøpmannen meget respektert, og under hans ledelse briljerer både selgere og butikksjefer med stolthet og tillit. I 2019 kunne butikken vise til 5% vekst, og ellers gode resultater.

 

Årets Kjøpmann YX 7-Eleven: Ida Eugenie Miliansen, Bjørkelangen

Juryens begrunnelse: Årets Kjøpmann vokste opp på bensinstasjon, og hun overtok driften etter sin far for snart ti år siden. Hun er kjent som en person med handlekraft og en som er flink til å se muligheter. I tillegg engasjerer Kjøpmannen seg i lokalt næringsliv og er en viktig støttespiller i nærmiljøet. Kjøpmannen har klart en vekst i varesalget på over én million kroner i 2019, og det er særdeles sterkt i et tøft år. Det leveres bra kvalitet i alle oppgaver, og Kjøpmannen er en god leder for sine selgere, og setter alltid sammen et vinnerlag. Kjøpmannen er også opptatt av egen utvikling, og går gjennom videreutdanning for å bli en enda bedre leder.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Marit Sælid Johannessen, HR- og Kommunikasjonsdirektør, Reitan Convenience Norway as

E-post: marit.salid.johannessen@Reitanconvenience.no

Telefon: +47 950 43 188

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

11.05.2025 15:32

PoMo offentliggjør kommende utstillingsprogram, med store separatutstillinger av Pablo Picasso og Louise Bourgeois.

PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste...

Pressrelease

11.05.2025 15:32

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

11.05.2025 15:32

Reitan Retail ny medeier i Spenn

Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn. Sammen med de eksisterende eierne, Norwegian og Strawberry, skal Reitan Retail videreutvikle...

Pressrelease

11.05.2025 15:32

Etablerer ekspertråd for bruk av kunstig intelligens

Hvordan kan et av Nordens største handelsselskaper ta ansvar i møte med den teknologiske revolusjonen som kunstig intelligens medfører? Og hvilke...

Pressrelease

11.05.2025 15:32

REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven inngår strategisk partnerskap med Danish Golf

Reitan Retail og de tre merkevarene i Danmark, REMA 1000, Uno-X Mobility og 7-Eleven, har inngått et nytt, strategisk partnerskap med GolfPromote,...

Pressrelease

11.05.2025 15:32

Årsresultat 2024 - Vekst og investeringer for fremtiden

2024 ble et merkeår for REITANs samlede virksomhet, med oppkjøpet av Entra-eiendommene i Trondheim og en vellykket integrasjon av ALDI-butikkene i...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 46 000 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO