F.v. Trond Bentestuen, Pia Mellbye og Line Aarnes, som for tiden jobber i USA og ikke kunne delta på fellesbilde.
F.v. Trond Bentestuen, Pia Mellbye og Line Aarnes, som for tiden jobber i USA og ikke kunne delta på fellesbilde.

REMA 1000 styrker laget

Pia Martinsen Mellbye er ansatt som direktør for Salg og Marked i REMA 1000. Hun kommer fra stilling som administrerende direktør i McDonalds i Norge. Line Aarnes blir ny direktør for Kategori og Innkjøp. Hun kommer fra internasjonal toppstilling i Alimentation Couche-Tard (Circle K). Begge går inn i ledergruppen i REMA 1000 Norge og vil rapportere til administrerende direktør Trond Bentestuen.

15.10.2019 11:30

Bentestuen videreutvikler REMA 1000 for å styrke dagligvarekjedens kraft innen salg, marked, kategoriutvikling og innkjøp. Ansettelsene kommer bla som følge av at avdelingene for salg, marked og kommunikasjon nylig ble slått sammen. Det er to sentrale roller i REMA 1000 som begge skal bidra til å skape gode kundeopplevelser og lave priser også i årene som kommer.

- Vi skulle ganske enkelt ha de to beste til å lede disse krevende og spennende resultatområdene, og det har vi lykkes med. Pia og Line får begge omfattende ansvar for å videreutvikle REMA 1000 som merkevare og støtte de dyktige kjøpmennene våre gjennom offensive markeds- og salgstiltak, bra varesortiment og gode innkjøpsavtaler som kommer kundene til gode, sier Bentestuen.  

Både Mellbye og Aarnes har omfattende erfaring fra merkevarebygging og franchisedrift.

Mellbye har ledet arbeidet med kommersialisering, markedsføring og kommunikasjon i McDonalds Norge, hvor hun har jobbet siden 2010. Hun har vært administrerende direktør i McDonalds siden 2017. Hun har tidligere arbeidet som markedsdirektør i ICA Norge og som konsulent i reklamebyrå. Mellbye er utdannet sivilmarkedsfører fra Handelshøyskolen BI.

 

- Pia har unik kompetanse på merkevarebygging og franchisedrift og er en av Norges råeste markedsføringseksperter. McDonalds har hatt solid vekst under Pias ledelse. Hun har vist at hun er dyktig til å samarbeide med franchisetakere om salg og kundeopplevelser, og den erfaringen er gull verdt for REMA 1000, sier Bentestuen.

- Jeg ble trigget av muligheten til å videreutvikle en av Norges sterkeste og tydeligste merkevarer sammen med noen av landets stolteste kjøpmenn. Jeg ser et potensial for å gjøre merkevaren REMA 1000 enda mer relevant i folks hverdag. Det enkle er ofte det beste handler ikke bare om lave priser, men like gjerne om folks handlevaner, middagsønsker, hverdagssituasjoner, betalings- og leveringsløsninger og digitale tjenester, sier Mellbye.

Skal støtte kjøpmennene

Aarnes har siden 2018 bodd i USA med globalt ansvar for strategiske prosjekter innen leverandørutvikling og kundeinnsikt i Alimentation Couche-Tard, eierselskapet til bensinstasjonskjeden Circle K. Fra 2013 til 2018 var hun en del av den europeiske toppledelsen i Circle K, hvor hun hadde ansvar for salg og markedsføring i Europa. Før det var hun kategoriansvarlig i Europa for Statoil Fuel & Retail. Aarnes har også erfaring fra Norgesgruppen, hvor hun jobbet både med kategori- og innovasjonsprosjekter. Hun er har en MBA fra Norges Handelshøyskole og University of St. Gallen i Sveits.  

- Line får ansvar for å levere et godt valgt utvalg dagligvarer til bare lave priser i REMA 1000. Dette er en krevende og viktig stilling, og jeg er superfornøyd med at Line takket ja til å begynne hos oss, sier Bentestuen.

Aarnes flytter hjem til Norge fra Charlotte i North Carolina, USA, men tror ikke overgangen fra internasjonal stilling i Alimentation Couche-Tard til lederjobb i REMA 1000 blir så stor.

- Begge steder handler det om å støtte kjøpmannen med gode produkter og konsepter. Det er hun eller han som kjenner kundene best og som kjenner det mest på lommeboken om vi lykkes. REMA 1000 skal samtidig ha de laveste prisene, det gleder jeg meg til å jobbe for. Det finnes gode ideer hos hver eneste kjøpmann som andre franchisetakere kan ha nytte av. Dette utgjør et enormt potensial, sier hun.

For nærmere informasjon, kontakt:

Trond Bentestuen mob. (+47) 950 28 448

Pia Martinsen Mellbye mob. (+47) 951 63 540

Line Aarnes mob. (+1) 704 412 0209

Pressemeldinger

Få et nærmere innblikk i nyhetsbildet vårt

Select category
Filter categories

Pressrelease

Uno-X Mobility sitt lag til Tour de France er klart

Med stor glede mottok Uno-X Mobility i januar nok en invitasjon til Tour de France. I dag er det med stolthet vi presenterer rytterne på det...

Pressrelease

Nå starter elektrifiseringen av tungtransporten i nord

REMA Distribusjon AS ruller ut de første el-lastebilene samt bidrar til et bedre ladenettverk for elektrisk tungtransport i nord sammen med Uno-X.

Pressrelease

Årsresultater 2023 - Vekst og investeringer for fremtiden

2023 var et år med solid drift, omsetningsvekst og investeringer. Etter et år preget av sterk konkurranse, global inflasjon og fortsatt uro i...

Pressrelease

Uno-X Mobility kjøper Tungbil Lading AS

For å raskere kunne møte våre kunders og samfunnets behov for mer bærekraftig tungtransport har Uno-X Mobility kjøpt selskapet Tungbil Lading AS....

Pressrelease

UTENOMJORDISK MAGI PÅ TRØNDERSK JORD

Om under et år åpner Nye Hjorten Teater, et splitter nytt, privateid folketeater midt i hjertet av Trondheim sentrum. Teatrets initiativtaker er...

Pressrelease

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025.

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025. Kanalen skal sammen med Britannia Hotel...

Presse og Media

OUR VALUES

1
2
3
4
5
6
7
8

We stick to our
business model

We keep
high moral standards

We are committed
to be
debt-free

We encourage
a winning culture

We are
positive and
proactive

We talk with each other,
not about each other

The customer is
our ultimate boss

We work for
fun and profit

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN sysselsetter 44 101 mennesker i syv land i Norden og Baltikum.

Om oss

Skap verdi med oss

Våre selskaper

Aktuelt

Webdesign og webutvikling: NONSPACE og INCREO